trondl Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 kjøpte en brukt og god maskin. Fungerte bra. Så formaterte jeg disken og lastet ned nyeste drivere. nett, e-post og office fungerer bra. Men spill krasjer hele tiden. Misstenker grafikk-kort. Men hvordan går man videre? amd 2ghz, geforce fx5200, xp, directx9, 1024 ram. Bios = Phoenix - awardBIOS v6.00PG. Er BIOS feil? Men hva er BIOS og hvordan kan denne endre? - fra en som har litt for liten tid til å ha full oversikt over en slik maskin. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hva mener du med at spillene krasjer? Får du en feilmelding? Isåfall, hva? Er det laggete etc? Hvilke spill skjer dette med? Lenke til kommentar
trondl Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 sim city 4. Alt er bare velstand. Plutselig sier det klikk. Det er ingen systematikk i når dette skjer. Og så starter windows på nytt. Railroad tycoon 3. Samme historien. Men da jeg forsøkte idag oplevde jeg at det kom en blå skjerm ett sekund før alt startet på nytt. Maskinen er i ryddig stand, god plass og defragmentert. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Har du sjekket temperaturen på CPU når du spiller? Siden dette skjer under load, så kan det tyde på at CPU får høy temp. Evt, se om CPU kjøler har mye støv på kjøleribben, og se om den sitter godt nok til kjernen. Har du brukt kjølepasta mellom CPU kjøler og CPU? Lenke til kommentar
trondl Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 temperaturen? Hvordan finner jeg den? Tviler på at det er for varmt. Tror fortsatt at det er feil Bios. Ved oppstart teller den ram-minne. Når den kommer til 1024, begynner den å telle på nytt. Fortsetter slik helt til jeg avbryter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå