Gå til innhold

Finner ikke S-ATA disk under windows installasjon

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som prøver å installere windows på sin nye Seagate Barracuda .8 250GB, men får beskjed om at Installasjons programmet fant ingen hardiskstasjoner på din datamaskin.

Han har et MSI K8n Neo4.

Noen ideer til hva han må gjøre?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten akkuratt samme HK ( K8n neo3 250) og jeg trengte ikke å bruke noe floppy diskett..

Han har ikke floppy på sin maskin, men hans HK er nyere enn mitt, så kan ikke forstå hvorfor han måtte gjøre det?

Kan man brenne Floppyen på en CD isteden?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Ser ut som han har nForce4 MB, bruker han XP med SP2 og en av SATA connectorene som går til nVidia SATA controller kan han "glemme" floppy med drivere (så lenge han ikke skal ha noe raid system). Trenger å "enable" SATA connectors i Bios og "Disable" SATA raid controllers for "oppskrifta" mi, mal for å lage XP CD med SP om en har "gammal" XP uten SP ligger som "sticy" på HW forumet ved lagringsmedier (tror eg).

Endret av HAG
Lenke til kommentar
Ser ut som han har nForce4 MB, bruker han XP med SP2 og en av SATA connectorene som går til nVidia SATA controller kan han "glemme" floppy med drivere

Det burde kanskje plinget noe i ørene dine. Det opplevde jeg noe det samme i forrige uka og cd'en med SP2 i kunne egentlig få det frem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...