Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hele linja blir slukt ved nedlasting av torrents.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke noe rart att bittorrent går sakte hvis man skal sette opload til 3-5kb.Tenk hvis all skulle gjør det?Greit hvis man har modem/isdn,men har du upload på 256 eller mer kan du fint sette den på 10-15.Kan da browse fint ved siden av.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noe rart att bittorrent går sakte hvis man skal sette opload til 3-5kb.Tenk hvis all skulle gjør det?Greit hvis man har modem/isdn,men har du upload på 256 eller mer kan du fint sette den på 10-15.Kan da browse fint ved siden av.

Leste du egentlig hva jeg skrev? ;)

EDIT: 3-5kb/s UNDER max :p

Endret av Z4rgo
Lenke til kommentar

Sorry about that :blush:

Vet det er mange som setter den på lav upload,vet også att noen gjør om navnet på filer de har lastet ned f.eks via DC++.Der må man dele ut mye for å få bra hastigheter.

Lenke til kommentar

Sorry about that :blush:

Vet det er mange som setter den på lav upload,vet også att noen gjør om navnet på filer de har lastet ned f.eks via DC++.

Jeg vet :mad:

Men jeg holder meg kun til torrentsider der man må være registrert :cool:

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å bruke andre porter enn den typiske 6881 bitorrent porten.

Det er flere torrent sider som ikke bruker 6881 fordi noen ISPer blokkerer den eller gjør det vanskelig å bruke den.

49153-49163 kan man f.eks bruke.

Azureus: tools/options - Incoming TCP listen Port

Og så åpne for de samme port(ene) i ruteren.

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar
Det kan være lurt å bruke andre porter enn den typiske 6881 bitorrent porten.

Det er flere torrent sider som ikke bruker 6881 fordi noen ISPer blokkerer den eller gjør det vanskelig å bruke den.

49153-49163 kan man f.eks bruke.

Azureus: tools/options - Incoming TCP listen Port

Og så åpne for de samme port(ene) i ruteren.

Jeg vet :w00t:

Lenke til kommentar

Når det gjelder torrent nedlastinger, så har upload mye å si i forhold til hvor mye du får i download.

Hvis det er en ny torrent du skal ta ned, og fordelingen er f.eks 4 deler 50 henter, vil du få dårlig hastighet så langt du begrenser upload.

De mest brukte portene er 49152 - 65535 per dags dato.

-z00l-

Lenke til kommentar
Bittorrent er bygd opp slik at jo fler kb/s man har ut. jo mer kb/s inn får man.

jeg har ngt 1450/384 , og jeg bruker å limite upspeeden til 25kb/s for å unngå at jeg får linjetap på innlinjen.

Er du sikker på det er fakta? Har 704/256 linje der jeg makser nedhastigheten vanligvis, mens jeg godt kan ha 0 i upload. Slik jeg har skjønt det kan man selv begrense up-/download slik man vil uten at de påvirker hverandre (så lenge du ikke har så høy upload at det begrenser dl). Selvfølgelig seeder jeg alltid torrents så lenge det er nødvendig med tanke på delere/spredere, og skulle ønske alle andre gjorde det samme :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...