tørrfisk Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hele linja mi blir slukt av DC++ selvom jeg bare har 1 eller 2 slots åpne, så jeg blir nødt til å disconnecte folk og stikke fra hubber for å kunne få lasta ned noe selv Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Bruk netlimiter begrens opp hastigheten til 3-5 kb/s under max.. Så skal du se du får max hastighet ned Lenke til kommentar
TAS Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Det er jo ikke noe rart att bittorrent går sakte hvis man skal sette opload til 3-5kb.Tenk hvis all skulle gjør det?Greit hvis man har modem/isdn,men har du upload på 256 eller mer kan du fint sette den på 10-15.Kan da browse fint ved siden av. Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Det er jo ikke noe rart att bittorrent går sakte hvis man skal sette opload til 3-5kb.Tenk hvis all skulle gjør det?Greit hvis man har modem/isdn,men har du upload på 256 eller mer kan du fint sette den på 10-15.Kan da browse fint ved siden av. Leste du egentlig hva jeg skrev? EDIT: 3-5kb/s UNDER max Endret 16. mai 2005 av Z4rgo Lenke til kommentar
TAS Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Det er jo ikke noe rart att bittorrent går sakte hvis man skal sette opload til 3-5kb.Tenk hvis all skulle gjør det?Greit hvis man har modem/isdn,men har du upload på 256 eller mer kan du fint sette den på 10-15.Kan da browse fint ved siden av. Leste du egentlig hva jeg skrev? EDIT: 3-5kb/s UNDER max Sorry about that Vet det er mange som setter den på lav upload,vet også att noen gjør om navnet på filer de har lastet ned f.eks via DC++.Der må man dele ut mye for å få bra hastigheter. Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Det er jo ikke noe rart att bittorrent går sakte hvis man skal sette opload til 3-5kb.Tenk hvis all skulle gjør det?Greit hvis man har modem/isdn,men har du upload på 256 eller mer kan du fint sette den på 10-15.Kan da browse fint ved siden av. Leste du egentlig hva jeg skrev? EDIT: 3-5kb/s UNDER max Sorry about that Vet det er mange som setter den på lav upload,vet også att noen gjør om navnet på filer de har lastet ned f.eks via DC++. Jeg vet Men jeg holder meg kun til torrentsider der man må være registrert Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Det kan være lurt å bruke andre porter enn den typiske 6881 bitorrent porten. Det er flere torrent sider som ikke bruker 6881 fordi noen ISPer blokkerer den eller gjør det vanskelig å bruke den. 49153-49163 kan man f.eks bruke. Azureus: tools/options - Incoming TCP listen Port Og så åpne for de samme port(ene) i ruteren. Endret 16. mai 2005 av Kneipp Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Åssen linje har du? Om du har 128 opp så setter du upload til 10kbs, 256 så velger du 20 osv. Det fungerer flott her. Man må seede for å få speed med torrents, slik er det lagt opp. Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Det kan være lurt å bruke andre porter enn den typiske 6881 bitorrent porten.Det er flere torrent sider som ikke bruker 6881 fordi noen ISPer blokkerer den eller gjør det vanskelig å bruke den. 49153-49163 kan man f.eks bruke. Azureus: tools/options - Incoming TCP listen Port Og så åpne for de samme port(ene) i ruteren. Jeg vet Lenke til kommentar
z00l Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Når det gjelder torrent nedlastinger, så har upload mye å si i forhold til hvor mye du får i download. Hvis det er en ny torrent du skal ta ned, og fordelingen er f.eks 4 deler 50 henter, vil du få dårlig hastighet så langt du begrenser upload. De mest brukte portene er 49152 - 65535 per dags dato. -z00l- Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Bittorrent er bygd opp slik at jo fler kb/s man har ut. jo mer kb/s inn får man. jeg har ngt 1450/384 , og jeg bruker å limite upspeeden til 25kb/s for å unngå at jeg får linjetap på innlinjen. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Bittorrent er bygd opp slik at jo fler kb/s man har ut. jo mer kb/s inn får man. jeg har ngt 1450/384 , og jeg bruker å limite upspeeden til 25kb/s for å unngå at jeg får linjetap på innlinjen. Er du sikker på det er fakta? Har 704/256 linje der jeg makser nedhastigheten vanligvis, mens jeg godt kan ha 0 i upload. Slik jeg har skjønt det kan man selv begrense up-/download slik man vil uten at de påvirker hverandre (så lenge du ikke har så høy upload at det begrenser dl). Selvfølgelig seeder jeg alltid torrents så lenge det er nødvendig med tanke på delere/spredere, og skulle ønske alle andre gjorde det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå