Windoge Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Bruker for tiden Azureus til å laste ned diverse filer jeg trenger via såkalte bittorrent-filer. Problemet er bare at bruken av dette programmet spiser så å si opp mesteparten av linja mi. Alt annet går så utrolig sakte. Både på Internett og nettverksmessig. Er det noen måter å ordne opp dette problemet på? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Sett upload til 10k bare! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Takk for tipset. Problem løst! Edit: En ting til. Er helt ny med denne type nedlasting. Finnes det noen snarveier en kan bruke for å øke hastigheten på det jeg laster ned? Det beveger seg mellom 5 og 40kb per sek, så det er ikke mye å skryte av. Endret 16. mai 2005 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Husk å ha portene i routeren oppe! Eller kan det gå tregt.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Husk å ha portene i routeren oppe! Eller kan det gå tregt.. Ja, folk sier det. Men forstår meg ikke helt på det med "åpne porter". Er det noen instillinger som må gjøres i selve programmet? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Finn routeren din her; http://www.portforward.com/default.htm tror denne kan hjelpe deg! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Og når jeg har funnet routeren min? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Skal det være en guide for hvordan du skal opne porter! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Kan sikkert anbefale deg å lese gjennom FAQ til Azureus; http://azureus.sourceforge.net/faq.php da denne kan inneholde noen tips! Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) du konfigurer azureus med hvilke porter du vil bruke, standard er vel 6886 eller noe.. så åpner du de i routeren din.. Endret 16. mai 2005 av erlendru Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg fant ikke min ruter der (eller var ingen guider for den) Speedtouch 510i, men prøvde meg fram og fikk det til. Hva er fordelene med bittorrent? Jeg syns det virker ganske klumsete iforhold til DC++ og jeg får aldri no bra hastigheter. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hvis man bruker skikklige sider, dvs sider man må være logget in og ha en ratio på over 1, da får man bra speed. Jeg pleier å ligge på rundt 350 - 375 der linjen min setter begrensningen. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hvis man bruker skikklige sider, dvs sider man må være logget in og ha en ratio på over 1, da får man bra speed. Jeg pleier å ligge på rundt 350 - 375 der linjen min setter begrensningen. Det kommer veldig mye ann på hvor mye du deler! Så det er riktig det du sier... Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Det kommer sjelden ann på hvor mye du deler, det kommer ann på hvor mye andre laster opp til deg (bidrar til at man selv laster ned fort). På en side jeg laster ned musikk fra, i torrentform, har man like bra speed ned om man har 0.1 eller 10 i ratio. Endret 16. mai 2005 av aspyr Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Det kommer også mye an på hvilken side\tracker du bruker. Ikke at jeg sier at du piratkopierer ellernoe (), men ******** er veldig opp og ned. ************ er veldig bra. Max hastighet hele tiden.. øøøh.. Har jeg hørt noen si () *** Adresser til torrent-sider fjernet av moderator *** Endret 16. mai 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Eksempel fra en torrent side: Ratio below 0.50 or upload below 1.0GB delay of 24h & 2 slots Ratio below 0.65 or upload below 2.0GB delay of 12h & 3 slots Ratio below 0.80 or upload below 3.0GB delay of 6h & 4 slots Ratio below 0.95 or upload below 4.0GB delay of 3h & 5 slots Ratio above 0.95 and upload above 4.0GB no delay unlimited slots Delay vill si hvor lenge du må vente før du kan laste ned en ny torrent på den akktuele siden, slots er antal torrenter du kan laste ned/opp samtidig. Dette er et system som gjør at siden blir direkte dårlig hvis du ikke laster opp mye selv, dette gjør at folk selfølgelig vill laste opp for å oppretteholde ratioen sin, og jo fler som laster opp jo bedre hastighet får du når du laster ned. Derfor bruker jeg bare sider med en slik løsning(eller lignende), rett og slett så du slipper sider der folk laster ned filen og fjerner torrenten etter på (aka leechers), hadde alle gjort det hadde torrents død ut. Edit: gullfisk, du bør ikke linke til noen sider her siden det blir litt i strid med forum reglene. (du skriver navn på sidene) Endret 16. mai 2005 av gsn Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Det kommer også mye an på hvilken side\tracker du bruker. Ikke at jeg sier at du ************* ellernoe (), men thepiratebay er veldig opp og ned. ************* er veldig bra. Max hastighet hele tiden.. øøøh.. Har jeg hørt noen si () Ikke det at det er lov til å dele ut linker til pirat-sider, men men! *** Adresser til torrent-sider fjernet av moderator *** Endret 16. mai 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg fant ikke min ruter der (eller var ingen guider for den) Speedtouch 510i, men prøvde meg fram og fikk det til. Hva er fordelene med bittorrent? Jeg syns det virker ganske klumsete iforhold til DC++ og jeg får aldri no bra hastigheter. http://www.portforward.com/alcatel/st510.htm Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Det kommer også mye an på hvilken side\tracker du bruker. Ikke at jeg sier at du ************* ellernoe (), men thepiratebay er veldig opp og ned. ************* er veldig bra. Max hastighet hele tiden.. øøøh.. Har jeg hørt noen si () Ikke det at det er lov til å dele ut linker til pirat-sider, men men! *** Adresser til torrent-sider fjernet av moderator *** Haha, glemte det at jeg postet de i quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå