morten_l Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Hei! Jeg har laget en web-applikasjon som kjører på Tomcat 4.1 og bruker videre nyeste versjon av FileUpLoad fra Apache for å prosessere filopplastningen. .JSP-siden som tar imot og prosesser filopplastninten ved å bruke FileUpLoad er rimelig enkel, og svært lik den i eksempelet fra dokumentasjonen. Videre har jeg ingen problemer med dette, så lenge jeg bruker Opera. Derimot får jeg overhode ikke filopplastningen til å fungere i Internet Explorer. (NullPointerException) feilmelding: java.lang.NullPointerException at org.apache.commons.fileupload.DefaultFileItem.write(DefaultFileItem. java:442) at org.apache.jsp.last_jsp._jspService(last_jsp.java:121) at org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:137) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853) Her er skjemaet for opplastning: <form action="last.jsp" method="post" enctype="multipart/form-data"> <select name="ordre"> <jsp:getProperty name="brukerBean" property="option"/> </select> Fil: <input type="file" name="fil"><br> <input type="submit" value="Last opp"> </form> Noen som har vært ute for lignende? Mvh Morten Endret 16. mai 2005 av morten_l Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Der løste jeg problemet selv gitt! (Dette har plaget meg i mange uker) Og fordi som skulle støte på samme problemet: Mitt problem kom p.g.a feil i filstien til filen jeg skulle opprette når jeg kjørte "fi.Write(nyfil)." fi.getName() returnerte faktisk "fullpath" til clientens fil i Internet Explorer, mens Opera, langt mer fornuftig, returnerte kun filnavnet. Løsningen ble altså da å lage en StringTokenizer, som fjernet client-katalogstien.. StringTokenizer token = new StringTokenizer(fi.getName(),"\\"); while (token.hasMoreTokens()) filnavn = token.nextToken(); Håper dette kan hjelpe, dersom noen andre skulle komme i samme uløkka! Moralen er: "Internet Explorer fysj og fy!" Endret 16. mai 2005 av morten_l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå