Matthiesen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Jeg skal bygge pc til min søster, og vil hjelpe henne å spare mest mulig penger. Bruksområde: Hun kommer bare til å bruke den til vanlig fjortissgreier som internettsurfing og spilling. Derfor vil det ikke behøves mer enn 1000 kroner til skjermkort. LCD-skjerm er viktig til hennes bruk, og hun kan bruke 2500 maks på dette. Dette blir en kontorpc. Kabinett, Harddisk, CD-rom, anlegg og tastatur/mus har jeg funnet selv. Kommentarerer på de med link taes med i betraktning. Det jeg trenger hjelp til er: - Hovedkort - Minne - Prossessor - Trådløst nettverkeskort - Skjermkort - Skjerm (17" LCD) Pris tilsammen: Må klare meg under 10 000. Annet: - Hva synes folk om disse "oppgraderingspakkene " som komplett selger..? Er det penger å spare? - Er DDR2 og PCIe nødvendig i dag? Endret 16. mai 2005 av Matthiesen Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) har du sett på dinside pakkene? http://www.dinside.no/php/art.php?id=210311 Endret 16. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 har du sett på dinside pakkene? Har planer om å sette pcen sammen selv. Den skal i tillegg til å være relativt hurtig, ha et pent utseende, helst sort. Om du tenker på en spesiell pakke på DinSide kan du vise meg den. Det blir jeg glad for. Men jeg har ikke funnet noe av interesse der ennå. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Det jeg kan se går igjen på pcene er AMD 3200+ og nvidia GeForce 6600GT. Betyr det kanskje at det er det som er bra nå for tiden? Jeg prøver å få en pc til 8-9000 kroner. Vil prøve å kutte mest mulig på godsakene. edit: beklager dobbeltposting. Har noen gode erfaringer med en rimelig 17" LCD da.. Lest en del i artiklene på HW, men merker at hovedfokus er på 19"ere. ang. kjøp av ferdigpc: jeg er litt skeptisk til det, og vil ikke gi fra meg så mye kontroll over valget av deler.. + bygge pc er blitt en hobby for meg:) Endret 16. mai 2005 av Matthiesen Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg må si du er litt selvmotsigende her: Du skal ha en budsjett-PC, en kontor-PC, som skal brukes til spilling og koste 8-9000. Det jeg ser for meg her er en LCD-skjerm til 3000. Dette er noe man burde investere i, for den vil vare mye lenger enn resten. Og så en vanlig kontor-PC til 5000. For de 5000, får du et billig kabinett, AMD64 3200+, 512MB RAM og en Seagate 200GB. Som skjermkort fungerer egentlig alt som har en DVI-port. Det blir en kontor-PC. Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg må si du er litt selvmotsigende her:Du skal ha en budsjett-PC, en kontor-PC, som skal brukes til spilling og koste 8-9000. Det jeg ser for meg her er en LCD-skjerm til 3000. Dette er noe man burde investere i, for den vil vare mye lenger enn resten. Og så en vanlig kontor-PC til 5000. For de 5000, får du et billig kabinett, AMD64 3200+, 512MB RAM og en Seagate 200GB. Som skjermkort fungerer egentlig alt som har en DVI-port. Det blir en kontor-PC. Her har vi svar jeg er ute etter. Synes det ikke er så selvmotsigende å nevne at pcen skal klare litt spill. Det som lå i det var bare at jeg ikke skal bruke integrert skjerkort. Spandere en 700 kroner på skjermkort kanskje. Har du noen tips på den skjermen da? Jeg synes BenQ ser bra ut, men klarer ikke bestemme meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå