Evil_Ash Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Hei. I går natt dreiv jeg å søkte rundt på litt voksen sider. I dag når jeg våknet og skrudde på pcen så hadde plutselig bakgrunnen endret seg. Det sto om hvordan jeg kunne fjerne spyware. Jeg har norton antivirus innstallert, men når jeg prøver å kjøre det, så vil det ikke. Jeg har også adawere og spybot S&D. Men pcen vil ikke starte programmene. Hva kan jeg gjøre? Takk. Endret 16. mai 2005 av Evil_Ash Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Start maskinen i sikkerhetsmodus, å se om du får fjernet dritten derfra Lenke til kommentar
Evil_Ash Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har prøvd ditt forslag og det gikk bra. Det kom opp masse drit som jeg sletta. Jeg hadde også fått noe trojan-horse greier. Men når jeg går inn på pcen i normal modus, så er fortsatt skrivebords bakgrunnen endret. Det er nesten som om det ligger noe "over" den orginale bakgrunnen. Man kan tilogmed klikke på greia, da får man opp en anti-spyware side. Jeg skjønner ingenting nå.. Er det noen som veit hva dette er? Lenke til kommentar
Evil_Ash Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har prøvd ditt forslag og det gikk bra. Det kom opp masse drit som jeg sletta. Jeg hadde også fått noe trojan-horse greier. Men når jeg går inn på pcen i normal modus, så er fortsatt skrivebords bakgrunnen endret. Det er nesten som om det ligger noe "over" den orginale bakgrunnen. Man kan tilogmed klikke på greia, da får man opp en anti-spyware side. Jeg skjønner ingenting nå.. Er det noen som veit hva dette er? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Se på processes i Task Manager, og se om du finner noen rare filnavn som kjører. Gå hit for å se hvilke program som er hva. Hvis/Når du finner et program som blir identifisert som f.eks spyware, så søker du på google etter "filnavnet". Hvis du ikke får noe informasjon ut av det, så kan du søke på "filnavnet" + remover. Kanskje du finner noe da. Du har vel prøvd og bare bytte skrivebordsbakgrunn? Fant du noen virus på maskinen når du søket igjennom den? Får du åpnet programmene i normal modus nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå