Gå til innhold

Lurer du på hvilken «Linux» som er rett for deg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ble anbefalt Ubuntu og Fedora jeg. tja, Ubuntu høres jo greit ut, men jeg er da liksom Slackware fan jeg da.

Du er Slackware-fan, men du fikk anbefalt noe helt annet? Da er det noe som skurrer meg meg. Du er med andre ord ikke helt glad i hvordan Slackware fungerer?

Lenke til kommentar
hehe, den første og den andre for meg var ubuntu, bare de sier at det er kubuntu først :p

Ja, foreløpig er visst dette en beta, som det fremgår av beskrivelsen av Kubuntu, men ellers syntes jeg den virket bra. Jeg fikk Debian på første. Skuffet over at ikke Arch er med!!

Ja, Arch har da begynt å bli rimelig stor. Og det skulle bare mangle, det er en drømmedistro.

Når det gjelder testen, så syns jeg den var litt vel åpen. Jeg fikk 7 "perfect matches" med alt mulig fra Slackware og Gentoo til Ubuntu og Mepis (jeg svarte riktignok "i don't care" på noen av spørsmålene). Dessuten fikk jeg Debian som førstevalg, mens Slackware havnet på 7. plass (jeg hadde valgt Slackware, og ikke Debian).

Og har vi egentlig bruk for en slik test?

Hvis man er fersk: Ubuntu.

Hvis man ikke er fersk: Man vet hva man vil ha, og trenger ikke ta noen test.

Lenke til kommentar
ble anbefalt Ubuntu og Fedora jeg. tja, Ubuntu høres jo greit ut, men jeg er da liksom Slackware fan jeg da.

Da er jo testen enig med oss som mente at en nybegynnervennlig distribusjon hadde passet bedre for deg i den tråden der du hardnakket ville bruke Slackware uten å høre på noen råd.

Forøvrig ble jeg anbefalt Gentoo og Slackware, hvor av jeg bruker førstnevnte.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 1 perfect match: MEPIS.

Ellers fikk jeg Kubuntu (jeg begynner snart å tro at det er noe som heter kubuntu), Mandriva (aldri hørt om), Desktop/LX (aldri hørt om), Gentoo (hadde den installert for en stund tilbake), Slackware (velkjent, men har ikke brukt den), Fedora (velkjent, men har ikke brukt den).

Lenke til kommentar
Jeg fikk 1 perfect match: MEPIS.

Ellers fikk jeg Kubuntu (jeg begynner snart å tro at det er noe som heter kubuntu), Mandriva (aldri hørt om), Desktop/LX (aldri hørt om), Gentoo (hadde den installert for en stund tilbake), Slackware (velkjent, men har ikke brukt den), Fedora (velkjent, men har ikke brukt den).

Mandriva er Mandrake og Desktop/LX er Lycoris.

Lenke til kommentar
hvordan er slackware iforhold til gentoo?

Stabil ;)

Og det er ikke Gentoo? :roll:

Gentoo er faktisk ikke så stabil. Har testet Gentoo flere ganger og den er ikke stabil nok i forhold til f.eks Slackware eller Debian.

Endret av olear
Lenke til kommentar
BTW: Er utruleg lei av at folk bruker ord som "noob", "n00b" osv her inne. Er det berre meg?

Det er ikke bare deg. Det er idiotisk at CS-lingo skal blø over i dagligtale -- tall har ingenting i ord å gjøre. Det staves "newbie", eller "nybegynner" på godt norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...