Gå til innhold

MSI K8n Neo 2 Platinum

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå oppgradert bisos til den nyeste som er kommet fra MSI, men er ikke fornøyd. Klokker mye lenger inne i windows enn jeg gjør i bios. skjønner ikke noe av det. Er det noen som har lignede, evt noen som vet om en annen bios..

System:

AMD 64 3000 (winchester)

MSI K8n Neo 2 Platinum

OCZ PC 4000

kjøling: Cooler Master Hyper "48"

Før jeg kjøpe dette kortet leste jeg mange tester om at dette skulle være et godt kort til overklokking, men har nu min tvil. I Windows klarer jeg en plass mellom 2.3-2.4 Ghz mens i bios klarer jeg ikke starte pcen med 2.25 Ghz engang..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du Sata eller vanlig Pata? Og hvis du bruker Sata så bruk 3 og 4 og ikke 1 og 2, grunnen til det står under \/.

Isåfall så har du ikke låst frekvensen, den skal stå på 67 ikke 66 når du klokker opp.

Jeg ville også hatt skrudd av Spread Spectrum. Det har jeg selv gjort.

Og sett rammen til 1T og sjekk max volt til rammen og sett den til det. og ikke lås rammen din på 200Mhz.

Sett riktig timings i forhold til rammen. Din Ram greier 250Mhz før du må stille på dem (Altså 250Mhz HTT på din CPU). Hvilke OCZ PC400 har du?

Jeg ser at også har satt opp AGP Spenningen. Jeg vet ikke vilken volt dette er. Men jeg greier ikke så veldig høy overklokk på mitt XT PE. Så jeg lurer på og sette opp AGP volten kan hjelpe?

Kan sette opp et bilde av mine innstilinger.

Jeg skrev på volten for den blinker når den blir veldig høy og den blinka når jeg tokk bilde så da ble den borte :p.

Jeg for ikke til og sette opp to bilder så jeg skriver det ned.

RAM Innstilinger:

Max MemClock (Mhz) [Auto]

1T/2T Memory Timing [1T]

Cas# Latency (TCL) [3.0]

Ras# To Cas# Dealy (TRCD) [4]

Min Ras# active time (TRAS) [6]

Row precharge Time (TRP) [3]

Mitt Hw står i Profil.

post-24-1116761846_thumb.jpg

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror det blir veldig feil å skylde på HK når man kanskje? ikke er "master" på overklokking.. eller ikke har fått med seg det beklagelige faktum at det ikke er gitt at en CPU (f.eks. "Winnie" 3000+) lekende lett klokker *minst* 2500MHz.

Det virker som om noen tror det.. faktisk er det folk som er overbevist om at alle Venice'er vil klokke myyyyye lenger enn Winchester..

Dette er i hovedsak basert på *flaks*. eller at du (som de mest gale av oss) kjøper inn/har tilgang til x antalle CPU'er.... til vi finner den som faktisk lar seg klokke så langt som enkelte brukere/tester på nett forleder oss til å tro... :)

Winchester 3000+ (9x200) bør klokke til 9x250.. ja. , men ikke forvent noe særlig mer egentlig... Med nok VCore (som MSI K8n Neo 2 ikke kan gi) kan du kanskje klare 9x260-290.... da må du (ofte) ha annet enn vanlig luftkjøling..

Noen kommentarer:

Når du skal klokke litt seriøst.. så setter du ikke RAM-timings til Auto.. det bør du styre selv.. og gjerne starte med litt "slappe" timings.. Du bør uansett lese noen guder slik at du gjør ting i rett rekkefølge...

1) Finne max. HT for ditt HK (da må du sette MP så lavt som mulig..

2) Finne max. CPU-clock... (da må du sette RAM/LDT så lavt som mulig)

3) Finne max. MEM-clock... (da må du også kjøre med lav MP).

Det er(skal) heller ikke (være) nødvendig å sette AGP=67 ved klokking av dette HK.. men det har ofte vært nødvendig på andre MSI-kort til andre sokler/chipset.

Du *bør* også sette RAM-speed manuelt.. dvs. å sette den til 200 dersom du har RAM som du vet klarer 250 (eller bedre) og setter HT til 240-2nn.. Å sette til Auto vil gi samme resultat..ja.. da DDR400 er max. setting for dette HK/BIos.. (Det er ikke tilfelle for andre chipset/sokler.. så det er en god vane å styre alt manuelt ved overklokking).

Skal du klokke høyest mulig.. bør man vel også holde seg unna S-Ata.. enn så lenge.. Men det er bare min mening... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Tusen takk for en fin post. Skal nå teste litt, og se om det kan hjelpe noe. Ja har satt opp agp volten litt fordi jeg tror det hjelper. Har klokket mitt POV 6800GT kort. Og er nå fornøyd. Har enda ikke klokket det maks. Hadde før et ASUS kort og er helt klart at dette var mye enklere når det gjaldt overklokking. Men er spent å se nå om det har nå betydning. Gler meg til å komme inn i bios nå:=)

Endret av pr0xy b0mb3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...