Christian_ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 På fredag skal jeg altså ha eksamen og vet ikke om jeg gruer meg eller om den egentlig bare er som en vanlig tentamen. Jeg vet ikke hva jeg kommer opp i. Personlig håper jeg på matte. Noen andre som skal ha 10 klasse eksamen på fredag? Noen som har noen tips til hvordan forberede seg på best mulig måte i de forskjellige fagene? Christian Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 På fredag skal jeg altså ha eksamen og vet ikke om jeg gruer meg eller om den egentlig bare er som en vanlig tentamen. Jeg vet ikke hva jeg kommer opp i. Personlig håper jeg på matte. Noen andre som skal ha 10 klasse eksamen på fredag? Noen som har noen tips til hvordan forberede seg på best mulig måte i de forskjellige fagene? Christian Jeg skal også ha eksamen på fredag, går i 10. på Kirkevol Skole i Bergen. Du kan vel bare skrive litt regler i mattregelbok. Ellers er dte bar å slappe av i to dager å ha en "tentamen" Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 joa, men vil jo gjøre det best mulig da hva kan jeg gjøre for å liksom for å være skikkelig godt forberet? er jo vanskelig å lese allt sammen om igjen er det ikke? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) joa, men vil jo gjøre det best mulig da hva kan jeg gjøre for å liksom for å være skikkelig godt forberet? er jo vanskelig å lese allt sammen om igjen er det ikke? Du skal jo bare skrive en stil hvis du kommer opp i norsk/engelsk. Da er det ikke så mye man kan forberede seg på. Kanskje vite litt om forskjeller og likheter på sjangere osv... Jeg for min del kommer ikke til å gjøre så mye, det er jo bare en vanlig tentamen. Lettere å få god karakter er det også, siden de bare gir hele karakterer.... Edit: Gikk litt for i svingene.... Endret 16. mai 2005 av jonas27389 Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg skal også opp! Jeg håper på engelsk som eksamensfag. Jeg tror ikke eksamen kommer til å bli så ille, og jeg kommer ikke til å forberede meg annet enn på forberedelsesdagene (onsdag og torsdag). Vi får vite hva vi kommer opp i på onsdag, og jeg ser ingen grunn til å forberede meg til to fag jeg uansett ikke skal opp i. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) skriftlig eksamen er chill, i alle fall på ungdomsskolen. Det blir ca akkurat det samme som deres siste tentamener. Muntlig trenger man litt mer øving til. Edit: Den beste øving til matte er å få noen gamle eksamener av læreren som du regner gjennom. Dette er veldig bra øving. For engelsk ville jeg lest litt engelsk først, bare for å komme inn i det - det samme med nynorsk. Før norsk er det vel som sagt litt lurt å gå gjennom litt sjangrer og lignende, Endret 16. mai 2005 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Flames Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Du leser, pugger, leser, pugger og leser litt mer. Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg skal også opp på fredag. Håper det blir norsk fordi da blir det ikke noe å øve til og så blir det 2 eksamens dager Matte må en øve til Engelsk får jeg maks 4 i Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Joa, vet jo at de tentamene vi får er gamle eksamner så jeg vet hva som venter, enig i det med at jeg bør se på noen gamle eksamner og lese litt språk i det jeg kommer opp i Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Skal også ha eksamen på fredag, og håper for guds skyld at det ikke blir norsk grunnet 2 eksamensdager. Engelsk vil jeg heller ikke opp i (er ikke spesielt flink i engelsk). Matte er egentlig greit, men jeg er litt "redd" får å "gå ned" fra 6 til 5,5 på vitnemålet. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Skal også ha eksamen på fredag, og håper for guds skyld at det ikke blir norsk grunnet 2 eksamensdager. Engelsk vil jeg heller ikke opp i (er ikke spesielt flink i engelsk). Matte er egentlig greit, men jeg er litt "redd" får å "gå ned" fra 6 til 5,5 på vitnemålet. 6 i matte har femmer jeg, for læreren vil ikke gi meg sekser i boka, selv om jeg får 6'er på 90% av prøvene:P Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Skal også ha eksamen på fredag, og håper for guds skyld at det ikke blir norsk grunnet 2 eksamensdager. Engelsk vil jeg heller ikke opp i (er ikke spesielt flink i engelsk). Matte er egentlig greit, men jeg er litt "redd" får å "gå ned" fra 6 til 5,5 på vitnemålet. 6 i matte har femmer jeg, for læreren vil ikke gi meg sekser i boka, selv om jeg får 6'er på 90% av prøvene:P Jeg har også 6 i matte, hvilket er en av grunnene til at jeg ikke vil komme opp i det faget. Jeg kan jo ikke gjøre det bedre enn 6. Norsk kan jeg gjøre det bedre i, men jeg vil ikke ha to eksamensdager. Engelsk kan jeg også gjøre det bedre i, og det er bare en eksamensdag... På den annen side så vil det få størst utslag om jeg gjør det bedre i norsk... Hmm... Lenke til kommentar
Qwert123 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 har dere 6 i matte?!?! jeg har 5 jeg... læreren er så grådig på karakterene hos oss, hu gir oss 4 til 5 eller 5 til 4 osv. veldig irriterende.. Men, selv håper jeg at jeg kommer opp i...hmm.... engelsk skriftlig og norsk muntlig Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Noen andre som skal ha 10 klasse eksamen på fredag? Jeg skal opp i muntlig eksamen på fredag..... Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Skriftlig fredag Håper skolen brenner før den tid.. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Kommer opp i morgen og fredag er eksamensdagen. Skriftlig altså. Hvis man kommer opp i norsk skriftlig, må man da ta både bokmål og nynorsk? Hvordan skal man fordele de to prøvene? Eventuelt hvor mange dager? Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Kommer opp i morgen og fredag er eksamensdagen. Skriftlig altså. Hvis man kommer opp i norsk skriftlig, må man da ta både bokmål og nynorsk? Hvordan skal man fordele de to prøvene? Eventuelt hvor mange dager? På vår skole: Bokmål - Fredag Nynorsk - Mandag Håper helst at vi slipper norsk da, nynorsk er noe dritt Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Kommer opp i morgen og fredag er eksamensdagen. Skriftlig altså. Hvis man kommer opp i norsk skriftlig, må man da ta både bokmål og nynorsk? Hvordan skal man fordele de to prøvene? Eventuelt hvor mange dager? På vår skole: Bokmål - Fredag Nynorsk - Mandag Håper helst at vi slipper norsk da, nynorsk er noe dritt På vår skole: Fredag: Velger selv (bokmål/nynorsk) Mandag: Tar det andre enn sist Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Håper helst at vi slipper norsk da, nynorsk er noe dritt Ja, nynorsk suger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå