Gå til innhold

noen som har erfaringer med dette kortet? X800XL


Anbefalte innlegg

hei. er det noen som har erfaringer med dette kortet?

 

Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306372&cks=PRL

 

-er det verdt prisen?

-er det mye bedre enn et 6600gt kort?

-hvordan er det i forhold til et 6800 kort?

-klarer det de nye spillene som doom3, hl2, cs source?

-klarer den de spillene med høy eller lav grafikk?

-kunne jeg fått et bedre kort som er billigere/samme pris?

-er det noen som har prøvd kortet og kan si hvordan det er?

 

kortet skal brukes sammen med en amd64 3200 prosessor

og et Asus A8N-SLI kort.

 

takker og håper på mange svar ;)

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har AGP utgaven av det kortet og er enormt fornøyd med mitt.

Det kjøler veldig bra, har ca 39 idle og mellom 55-60 under load, avhengig av type spill.

 

Av spill spiller jeg WoW og CS:S og jeg bruker 1280x1024 i begge, jeg har på 8xAF og 2xFAA og begge spillene ser nydelige ut og det går utrolig glatt! Ikke merket noe som helst fpsdrop.

 

Så dette kortet er absolutt å anbefale. Jeg hadde et 6600gt, men det er bare blåbær i forhold til dette kortet. Angående 6800 vet jeg ikke så mye, men det jeg vet er at du vil bli fornøyd med dette kortet! Absolutt å anbefale!

 

//Advancer

Lenke til kommentar

Har kortet selv, og er kjhempefornøyd! :) - Det er i en annen klasse enn 6600GT (hadde dette før jeg byttet) og kjører "alt" på høyeste grafikk uten hakking.

 

Når det gjelder 6800GT har jeg forstått det slik at X800XL slår dette på noen punkter, men at 6800GT er noe raskere generelt sett.

Lenke til kommentar

Jeg har dette kortet og er maks fornøyd. spiller farcry på 1280*1024 med litt aa og af straalende!

 

Viften bråker en del ved load, men ikke mer enn du kan tåle.

Hadde x600xt før, og x8ooxl er virkerlig mye bedre. Er ikke kjent med ytelsene til 6600gt, men antar etter det jeg har lest, og forstått at x800xl er 6600gt ganske overlegent. :thumbup::thumbup:

 

x800xl er help på høyde med 6800gt utenom i doom3.

Endret av snoopg
Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har AGP utgaven av det kortet og er enormt fornøyd med mitt.

Det kjøler veldig bra, har ca 39 idle og mellom 55-60 under load, avhengig av type spill.

 

Av spill spiller jeg WoW og CS:S og jeg bruker 1280x1024 i begge, jeg har på 8xAF og 2xFAA og begge spillene ser nydelige ut og det går utrolig glatt! Ikke merket noe som helst fpsdrop.

 

Så dette kortet er absolutt å anbefale. Jeg hadde et 6600gt, men det er bare blåbær i forhold til dette kortet. Angående 6800 vet jeg ikke så mye, men det jeg vet er at du vil bli fornøyd med dette kortet! Absolutt å anbefale!

 

//Advancer

hvordan måler du tempen? innstallerte ati tool men fikk ikke opp noe temp målinger. har også sapphire x800xl agp

 

bra kort forøvrig, men ikke SÅ bra som alle som hadde gf4 mx kort før skal ha det til.. hehe

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...