Richard87 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Kossen kan eg kobla programme mitt te WMI? Det eg vil sjekka e "LoadPercentage" under "Win32_Processor.Device="CPU0" Dim ObjW As Object Set ObjW = GetObject("winmgmts://.") Dim ObjP As Object Dim ObjP2 As Object Set ObjP = ObjW.execquery("Select * from win32_ComputerSystemProcessor") For Each ObjP2 In ObjP Debug.Print ObjP2.Name Next dette e koden minn så langt, men eg _ane_ ikkje ka eg holde på med, og får bare error melding på "Debug.Print ObjP.Name"(Not supported Method/Property) Endret 16. mai 2005 av Richard87 Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Vel, etter å ha lest et par artikler på MSDN, samt undersøkt prosedyre-hierakiet til de enkelte klassene gjennom Locals-vinduet, endte jeg opp med følgende kode: Dim ObjW As Object Dim ObjP As Object Dim ObjP2 As Object Dim Property As Object Dim strComputer As String ' Datamaskinen vi skal hente informasjonen ifra (lokal som default) strComputer = "." ' Jeg anbefaler å eksekvere disse initialiseringslinjene kun èn gang dersom du skal kalle koden under flere ganger Set ObjW = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2") Set ObjP = ObjW.ExecQuery("Select * from Win32_Processor") ' Gå gjennom alle installerte prosessorer For Each ObjP2 In ObjP ' Finn alle egenskaper For Each Property In ObjP2.Properties_ ' Dersom dette er egenskapen vi leter etter, vis den If Property.Name = "LoadPercentage" Then Debug.Print Property.Name & " = " & Property.Value End If Next Next Endret 16. mai 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå