Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) jeg har tenkt til å selge en pc jeg kjøpte for en stund tilbake, og jeg lurte på om noen visste hvordan jeg kunne finne et pris annslag, eller om noen hadde et forslag Det er en packard bell pc med følgende stats(Ingenting er overklokket): Intel pentium 4 HT 550 3,4 ghz prosessor ATI x600pro 256mb grafikkkort 1gb RAM PCI-ex hovedkort 2x200gb harddisk 7200rpm SATA Integrert Intel® High Definition Audio subsystem using the Realtek ALC880 7.1 channel High Definition Audio Codec lydkort (w00t) Glemte å nevne: DVD RW NEC 3530A Det er kanskje litt vanskelig å gi en ca. pris siden mye av informasjonen mangler, så jeg lurte også på om noen kunne fortelle meg om hvor alle spesifikasjonene står, hvis det er noe hjelp så er det denne pcen: IMEDIAH550 Endret 16. mai 2005 av Slettet-uHVgFQ Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Nypriser, billigste: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=15604 Som du ser, så er billigste pris 6414 for alt det du listet opp (den siste greien du skrev er lydkort som er integrert på hovedkortet). Fra samme sted, er 6839 fra Amentio den billigste prisen. Regner med at dette er en rimelig ny maskin, så 4500 er ikke urimelig bruktpris. Regner også med at det følger med flere ting, som f.eks. kabinett, strøm, skjerm, mus, tastatur, høyttalere etc, og dette er jo prisforhøyende faktorer til en viss grad, men det er vel ikke allverden du får inn på det, i forhold til hva du betalte. Konklusjon: jeg ville ikke solgt maskinen! edit: ahh, jeg legger til dvd. Linken funket ikke i sted, men nå funker jeg så jeg skal se om jeg får lagt til noe mer... edit igjen: nei herregud, hva er det jeg driver med, nyprisen står jo der. Vel, si 70% av 10995 = ca 7700. Vel, 7500 - 8000 er sikkert grei pris... for hele maskinen altså, med alt som fulgte med... Endret 16. mai 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Ikke selg maskinen med mindre du trenger penger, det er den for god til, og du får for lite for den tror jeg. Men 4000-5000kr er ikke en usansynlig pris, mulig du finner noen som betaler mer. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Ved kjøp: Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Ved salg: Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi. Døme: Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler! Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den. Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg