Strategery Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Dette høres vel veldig teit ut, men jeg har lyst til å lage meg en hjemmeside. Jeg kan ingenting om dette, så kan noen gi meg en kort guide hvordan man gjør dette? Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Her er noen linker (les igjennom hele tråden): http://forum.begin.no/index.php?showtopic=176376 Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Vi har en del tråder om dette, så et søk kan gi deg mye. Et par linker: HTML Dog - Gode guider Oppslagsverk over artikler - Mye bra lesestoff Lykke til Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 HTML Dog Guiden hjalp meg mye, men kan man ikke laste opp bilder fra din egen datamaskin? Jeg finner ikke ut hvordan man gjør det, bare hvordan man gjør det når man tar bildene fra internett (URL) ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Altså, siden og bildene må lagres på en webserver da. Nytter ikke å bare kjøre det lokalt på din pc Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 du kan laste opp bilder fra din egen maskin fra imageshack.us Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 du kan laste opp bilder fra din egen maskin fra imageshack.us Altså, om man har en webserver så bruker man ikke trege, public ting til å hoste bilder på Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Takk skal du ha johnny bravo. En liten ting, hvordan får jeg til at det blir en egen link? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Takk skal du ha johnny bravo. En liten ting, hvordan får jeg til at det blir en egen link? Har du en webserver? Slik jeg forstår deg nå så har du bare lagret en .html-fil på din datamaskin, og da må du fysisk invitere folk hvem til din datamaskin for at de skal kunne se på siden din. Ny mote for å treffe folk kanskje? Hvis du ikke har egen webserver kan du sjekke ut gratis webhostere, feks: Home.no. Der kan du laste opp dine html-filer og bilder, samt andre ting du måtte trenge. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg får ikke til å bruke Home.no som en webhost. Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Takk skal du ha johnny bravo. En liten ting, hvordan får jeg til at det blir en egen link? bare hygelig hvordan få bilde til å bli en egen link? Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Takk skal du ha johnny bravo. En liten ting, hvordan får jeg til at det blir en egen link? bare hygelig hvordan få bilde til å bli en egen link? Bare glem det, jeg fant det ut. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 DU har jo også w3schools w3schools er unødvendig å liste opp når HTMLdog har blitt sagt - W3schools er HTMLdog svært underlegen Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Jeg har aldri lest på HTMLdog. Har lest alt på w3schools jeg Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Har laget ferdig hjemmesiden min nå. Den ligger på denne siden: file://localhost/C:/Programfiler/Crimson Editor/myfirspage.html Hvordan får jeg den til å bli en URL, skjønner ikke hvordan, kan noen gi meg en fyldig guide? Endret 25. mai 2005 av Strategery Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har laget ferdig hjemmesiden min nå.Den ligger på denne siden: file://localhost/C:/Programfiler/Crimson Editor/myfirspage.html Hvordan får jeg den til å bli en URL, skjønner ikke hvordan, kan noen gi meg en fyldig guide? Har du webplass noe sted? Det vil si, et sted hvor du kan legge ut din hjemmeside. Et eksempel på dette er home.no. Disse tilbyr gratis hjemmesideplass, etter alt jeg vet.. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Du må legge det på nettet, vi kan ikke gå inn på din maskin å se den.. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Du må legge det på nettet, vi kan ikke gå inn på din maskin å se den.. Det er jo derfor jeg har spurt da. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Det er jo bare å finne seg en server plass.. er jo ikke vanskelig det da. www.heiatufte.net. f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå