Gå til innhold

nåtidens beste gitarist..

star-wars

Anbefalte innlegg

Men det byr meg imot å måtte gjøre slik hver gang man spøker:  :p  ;)  :whistle:  :tease:

Jepp. Det stiller litt andre krav til hvordan man formulerer seg, og man er NØDT til å ta høyde for misforståelser. Selv unngår jeg smileys som pesten. Det har blitt en (litt tåpelig, faktisk) prinsippsak for meg.

T'Weed

Nettopp. Det er derfor det er bedre å si at noen har "glemt" Yamashita og Mikulka, enn å si for eksempel å si at noen er uvitende eller ignorant om disse gitaristenes eksistens. Andre gitarister som heller ikke burde glemmes i denne sammenheng er spanske Pepe Romero, cubanske Manuel Barrueco, engelske David Russell og kroatiske Ana Vidovic. Ingen av disse kommer fra USA eller Norge, men jeg tror ikke det gjør dem til dårligere gitarister...

For kuriositetens skyld, fant jeg nettopp en online-konsert med sistnevnte:

http://www.kennedy-center.org/programs/mil..._id=ANAVIDOVIC#

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
John Petrucci vil jeg si er verdig til den tittelen, han er jo helt syk på gitar. Han har de sykeste soloene uten at han stresser. Så en dvd med en konsert av Dream Theatre hvor han spilte i 3 timer og gjorde ingen feil. Da har man en god konkurrent til tittelen som verdens beste gitarist per idag.

petrucci er syk teknisk, men veldig ensformig. han basserer spillet sitt på å spille fort og da blir d kjedelig i lengden. han har liksom ikke den feelingen som zakk wylde, slash,steve wai og angus har, det gjør forskjellen. men det er bare min mening av saken... :yes:

Lenke til kommentar
petrucci er syk teknisk, men veldig ensformig. han basserer spillet sitt på å spille fort og da blir d kjedelig i lengden. han har liksom ikke den feelingen som zakk wylde, slash,steve wai og angus har, det gjør forskjellen. men det er bare min mening av saken... :yes:

Regner med at du ikke har sett Hollow Years, live at Budokan.

Han legger en syk feeling inn i spillingen da. Men sier meg delvis enig i deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...