Tumbleweed Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 I Norge er jo Morty Black og han drre letekrø i TNT ganske god på gitar Delvis enig, men herr Black er da en bassist. (Og nokså middelmådig i mine ører) T'Weed Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Har noen her hørt om Tommy Emmanuel? Han er kanskje ikke verdens flinkeste, men fy faen for en gitarist! Jeg anbefaler alle å skaffe hans live-album (som jeg forsåvidt ikke husker hva heter)! Virkelig en dyktig gitarist! Herr Brun Lenke til kommentar
falcon77 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvordan måler man hvem som er best? Richie Sambora treffer meg bra.... Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Nå leste jeg ikke side 5 (gadd bare ikke...) Men hvor blir det av James Hetfild... Han er sinnsykt god på gitar da.. Kirk Hammett er også sinnsykt god på Gitar... Hvis det er snak om Bass så er det definitift (eller hviordan detm nå skrives...) Robert Trujillo.... han er rå han Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Nå leste jeg ikke side 5 (gadd bare ikke...) Men hvor blir det av James Hetfild... Han er sinnsykt god på gitar da.. Kirk Hammett er også sinnsykt god på Gitar... Hvis det er snak om Bass så er det definitift (eller hviordan detm nå skrives...) Robert Trujillo.... han er rå han Høy Metallica-faktor på innlegget ditt.. James og Kirk kan begge to spille gitar, men de kvalifiserer ikke likevel til "nåtidens beste gitarist". Er stor fan av Carlos Santana da syns han kvalifiserer til listen i hvertfall Endret 14. juni 2005 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 1. Øystein Sunde 2. Mark Knopfler 3. Steve Vai 4. Eric Clapton 5. John Petrucci 6. Yngwie Malmsteen 7. Al DiMeola 8. Steve Lukather 9. Michael Romeo 10. Zakk Wylde Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hvordan kan dere glemme Vladimir Mikulka eller Kazuhito Yamashita? Har dere hørt Yamashtas arrangement av "Bilder fra en utstilling", for eksempel? Jeg vil påstå at ingen i verden er i nærheten av Yamashitas teknikk, og det samme tror jeg kan sies om Mikulkas perfeksjon. Og dette er ikke fordi jeg ikke kjenner flamencoens, jazzens og rockens mestere. Det er noe helt spesielt med det øverste skiktet av klassiske gitarister. Edit: skrivefeil, "h" i Kazuhito... Endret 15. juni 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvordan kan dere glemme Vladimir Mikulka eller Kazuhito Yamashita? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvordan kan dere glemme Vladimir Mikulka eller Kazuhito Yamashita? Joa, han er vel en smule ambisiøs når han spør sånn - men han har jo et poeng. Nylonstrengs-nerdene "teller" liksom ikke, til tross for utsøkt teknikk og musikkforståelse. T'Weed PS: Har aldri hørt om Shitazaki Nakamurasan eller Valdivostok Koskenkorva, men jeg tar byråkratens ord for god fisk. Sei, faktisk. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Joa, han er vel en smule ambisiøs når han spør sånn Nettopp. Litt typisk tendens for folk som på død og liv skal vise fram særkunnskaper. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Joa, han er vel en smule ambisiøs når han spør sånn Nettopp. Litt typisk tendens for folk som på død og liv skal vise fram særkunnskaper. Tja....har nok sett atskillig verre eksempler på akkurat det her inne da. Og han har jo vett nok til å bruke ord og vendinger som "jeg vil påstå" og "tror" i motsetning til andre påståelighetskonger. T'Weed Edit: Inkluderer til en viss grad meg selv som en av "andre påståelighetskonger", i et anfall av sjelden selvinnsikt. Endret 15. juni 2005 av Tumbleweed Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Joa, han er vel en smule ambisiøs når han spør sånn Nettopp. Litt typisk tendens for folk som på død og liv skal vise fram særkunnskaper. Så jeg skal ikke være ambisiøs, og jeg skal ikke vise særkunnskaper? Jeg trodde i grunnen det var omvendt, at det var interessant å vite om dette hvis jeg har særkunnskaper. Men jeg får trekke det tilbake da, og si Richie Sambora og Øystein Sunde jeg også. Og for å vise ytterlige mangel på særkunnskaper: sønnen til Ole Paus, som visstnok er verdens raskeste gitarist... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Joa, han er vel en smule ambisiøs når han spør sånn Nettopp. Litt typisk tendens for folk som på død og liv skal vise fram særkunnskaper. og det må han da for gudsskyld få lov til uten at du skal måtte irritere deg om det. det er da bare fint at folk bringer inn nye navn i denne tråden. anngående verdens beste gitarist, er det eneste jeg vet, hvilke gitarist jeg syntes er verdens beste. og det er Dave Murry. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Åh, Jesus... Jeg har i utgangspunktet ikke gjort mer enn å rulle litt med øynene over " Hvordan kan dere glemme"-formuleringen. Ikke mer. Jeg setter på ingen måte imot at klassiske gitarister eller andre sjangre for den saks skyld hører hjemme her, jeg bare hevet øyenbrynene litt over en nokså arrogant formulering. "Har du ikke hørt om den rumenske banjovirtuosen Shinzkohr Hartmandt??!?!", liksom. Altså, du må mene hva f*en du vil, jeg skal ikke sette meg imot det i det hele tatt (med mindre du sier Øystein Sunde, men det er en annen sak). Endret 15. juni 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 "Har du ikke hørt om den rumenske banjovirtuosen Shinzkohr Hartmandt??!?!", liksom. hehe, strålende....! BANJOvirtuos, til og med. *fliregodtoglenge* T'Weed Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Åh, Jesus... Jeg har i utgangspunktet ikke gjort mer enn å rulle litt med øynene over " Hvordan kan dere glemme"-formuleringen. Ikke mer. Jeg setter på ingen måte imot at klassiske gitarister eller andre sjangre for den saks skyld hører hjemme her, jeg bare hevet øyenbrynene litt over en nokså arrogant formulering. "Har du ikke hørt om den rumenske banjovirtuosen Shinzkohr Hartmandt??!?!", liksom. Altså, men hva f*en du, vil jeg skal ikke sette meg imot det i det hele tatt (med mindre du sier Øystein Sunde, men det er en annen sak). Når jeg formulerer meg på den måten, så er det fordi jeg oppriktig mener at dette er gode kandidater til "verdens beste gitarist". Du mener det er sammenlignbart med "den rumenske banjovirtuosen Shinzkohr Hartmandt"? Så vidt jeg er i stand til å se, finnes det ingen slik person. Det er en viss forskjell her... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Når jeg formulerer meg på den måten, så er det fordi jeg oppriktig mener at dette er gode kandidater til "verdens beste gitarist". Nådda..den er grei nok, men du kan da virkelig ikke mene at den gemene hop skal ha hørt om gitaristene du nevner og "glemmer" å ta dem i betraktning? Seriøst? T'Weed Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Når jeg formulerer meg på den måten, så er det fordi jeg oppriktig mener at dette er gode kandidater til "verdens beste gitarist". Nådda..den er grei nok, men du kan da virkelig ikke mene at den gemene hop skal ha hørt om gitaristene du nevner og "glemmer" å ta dem i betraktning? Seriøst? T'Weed Neida, selvfølgelig ikke. Og det var i grunnen bare humoristisk ment fra min side. Jeg er inderlig klar over at dette ikke er allment kjente artister. Men det byr meg imot å måtte gjøre slik hver gang man spøker: Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Men det byr meg imot å måtte gjøre slik hver gang man spøker: Jepp. Det stiller litt andre krav til hvordan man formulerer seg, og man er NØDT til å ta høyde for misforståelser. Selv unngår jeg smileys som pesten. Det har blitt en (litt tåpelig, faktisk) prinsippsak for meg. T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå