Gå til innhold

nåtidens beste gitarist..

star-wars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Marty Friedman, Slash og Kirk Hammet er mine favoritter.

Edit: Og forresten Gitaristen i Toy-Dolls! Husker ikke hva han heter!

Men han er en meget dyktig og undervurdert gitarist!

Endret av Con
Lenke til kommentar
Og forresten Gitaristen i Toy-Dolls! Husker ikke hva han heter!

Men han er en meget dyktig og undervurdert gitarist!

Det er meget sant! Men sånn går det når de "rølper" bort talentet... :hm:

Han heter Michael Algar, men bruker vel navnet Olga mest.

Hva mener Anth når han skriver om å "rølpe" bort talentet?

T'Weed

Lenke til kommentar

Jeg mener også det er umulig å kåre verdens beste gitarist. Siden det blir subjektivt.

Men når det er sangt synes jeg disse gutta her uttrykker underverker på gitaren.

Når man kårer en god gitarist må man jo se på hva de lager, og disse her mener jeg spiller fantastiske riff, tekniskt bra og stilfult.

Knut Schreiner

Marius Muller

Øystein Greni

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

hørt om buckethead.

Buckethead er en vits IMO, ikke verdig å slikke slash's sko engang.(Nå er ikke jeg stor fan av slash, men bøttehue er ikke i nærheten engang.) Og hva er greia med bøtta på hauet? :no:

er enig i at buckethead ikke er musikalsk flinkere enn slash...men han er mYYYYYYYYYYYYYYYYe mer teknisk bedre enn slash på gitar :yes: last ned noen videoer

Lenke til kommentar
Hva mener Anth når han skriver om å "rølpe" bort talentet?

Jeg ser på Toy Dolls som et rølpeband, hvis du skjønner. Humor og rølp fra dyktige musikere...

Toy Dolls er kos! Skulle egentlig på konsert med de i fjor høst, men ble ikke noe av. Nedtur.

Lenke til kommentar

hørt om buckethead.

Buckethead er en vits IMO, ikke verdig å slikke slash's sko engang.(Nå er ikke jeg stor fan av slash, men bøttehue er ikke i nærheten engang.) Og hva er greia med bøtta på hauet? :no:

er enig i at buckethead ikke er musikalsk flinkere enn slash...men han er mYYYYYYYYYYYYYYYYe mer teknisk bedre enn slash på gitar :yes: last ned noen videoer

han er genialt god, men har ikke sjarmen til Slash.. og nå har jo Buckethead slutta i Guns N' Roses og da så.. er Robin Finck fra Nine Inch Nails som håndterer mesteparten av gitarspillet, med noen backup gitarer IIRC :)

Lenke til kommentar

Når det er snakk om norske gitarister kan vell jeg nevne en ;)

Noen av dere som har hørt om Ole Staveteig? Veldig bra!

Han har et album hvor han covret mange forskjellige Jimi Hendrix sanger, og et album som heter "Best of Tap"(er ikke sikker på om det er rett). Men jeg vil tro at han er en av norges beste gitarister.

Alle dere som liker Jimi Hendrix, eller veldig bra gitarspill, burde sjekke han ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...