Gå til innhold

nåtidens beste gitarist..

star-wars

Anbefalte innlegg

Den vandrehistorien der er faktisk ikke sann. Det er nemlig ikke bare Clapton som har vært nevnt. Historien går også under andre artisters navn.

Øystein Sunde er en rask og dyktig ukulele-banjo-klassisk "what ever" gitarist, men han er ingen gitarist i den forstand at det kan måles i verdenseliten. Da må det nok mer teknologisk gitarkunnskap til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eric Clapton ble vel en gang spurt om hvem han syns var verdens beste gitarist. Svaret var: "Det må du spørre Øystein Sunde om" :)

Det kan du tro.

Det er ikke kødd. Han er jo vill på gitar. En av verdens beste i manges øyne

LOL! øystein sunde er veldig god ja, men ikke nærheten av de beste!!

hørt om buckethead og michael angelo? de er kanskje de beste tekniske gode gitaristene i verden, men ikke så flinke musikalsk sett.. :tease:

Lenke til kommentar
Den vandrehistorien der er faktisk ikke sann. Det er nemlig ikke bare Clapton som har vært nevnt. Historien går også under andre artisters navn.

Øystein Sunde er en rask og dyktig ukulele-banjo-klassisk "what ever" gitarist, men han er ingen gitarist i den forstand at det kan måles i verdenseliten. Da må det nok mer teknologisk gitarkunnskap til.

Knallhard argumentasjon ja... Teknologiske kunnskaper og "ukulele-banjo-klassisk what ever gitarist". Tar det ikke seriøst en gang... En god gitarist behøver ikke spille hardrock. Det er en definisjonssak hva en god gitarist er.

Lenke til kommentar

Knallhard argumentasjon ja... Teknologiske kunnskaper og "ukulele-banjo-klassisk what ever gitarist". Tar det ikke seriøst en gang... En god gitarist behøver ikke spille hardrock. Det er en definisjonssak hva en god gitarist er.

:yes: litt enig der...

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter en krangel, men Øystein Sundes agenda er ikke å være en dyktig gitarist. Man trenger heller ikke være hardrocker for å spille god gitar. Ta den klassiske gitaristen John Williams fra Sky. Han stiller med mye større bredde, erfaring, forståelse og dyktighet enn Sunde kan drømme om.

Teknologisk dyktighet var nok feil formulert, og siden du HalTan må gi et voldsomt uttrykk over ting du ikke skjønner, så skal du få en bedre formulering. Overraskende er det uansett at du ikke skjønte hva jeg mente. Eller er det bare for å egle seg til at du gjør som du gjør?

[teskjemodus]Riktig formulering: Da må det nok mer teknisk dyktighet til[/teskjemodus]

Lenke til kommentar

Ja ja Anth. Skal ikke nekte deg å ha de meningene, men noe sier meg at jeg ikke ville spurt deg hvis jeg skulle skrevet hovedoppgave om gitarister.

Generelt sett så syns jeg du burde begynne å bruke ord du helt og fullt forstår betydningen av anth. Slitsomt å lese innlegg fulle av malplasserte utrykk

Lenke til kommentar

Har ikke lest igjennom hele tråden!

mine bidrag:

Slash (Tidligere gitarist i Guns N' Roses) Er gitarist i Velvet Revolver nå.

Mark Knopfler (Kjent fra Dire Straits)

Ang Slash (Noen som vet virkelig navn) Han spiller på en helt sprø måte,med en så STOR grad av innlevelse og personlighet at det bare kribler i hue, får gåsehud i hjernebarken av å høre på det.. *BzzZ*

Lenke til kommentar

Gidder ikke gjøre dette til en stor diskusjon, da det er rimelig off topic, men siden du spurte så; Eksempelvis "Øystein Sundes agenda er ikke å være en dyktig gitarist" og "Eller er det bare for å egle seg til at du gjør som du gjør?"

Vel, nok om det. La diskusjonen om nåtidens beste gitarist fortsette

Endret av knutmarius
Lenke til kommentar

"Øystein Sundes agenda er ikke å være en dyktig gitarist"

Forklaring: Øystein Sunde legger større vekt på tekster, samt å være munnrapp og humoristisk! Han er ingen gitar-virtuoso som på den måten som f.eks. John McLaughlin eller Robert Fripp er.

Jeg vil heller ikke ha noen diskusjon, men jeg må nesten svare deg da :p

Edit: Leif! Og si forresten ifra hvis det er noen uttrykk her som jeg ikke har skjønt betydningen av...

Endret av anth
Lenke til kommentar

Rart at du ikke leser det første han skriver.

Lenke til kommentar

Det var faktisk dette som var viktig i innlegget hans

Then again; Det utsagnet var ikke hovedpoenget MITT. Jeg prøvde bare å si at jeg syns Øystein Sunde er en gitarist i verdensklasse. Og det var argumentasjonen hans mot nettopp DET jeg ikke tok så seriøst.

Lenke til kommentar

Hovedpoenget var at det hele er en vandrehistorie ja. Videre vet vi alle at han er dyktig med det han driver med. Veldig dyktig. Men ser han på seg selv som en virtuoso, og viktigst av alt: Ser andre på han som det?

For å bringe hovedtema på banen igjen, så har vi en kar med navn Alex Lifeson. Det han fortsatt gjør bra (ja, bedre enn noen sinne) live, er beundringsverdig.

Although it's widely agreed that all three members of Rush are incredibly talented at their respective instruments, guitarist Alex Lifeson tends to be the most underrated of the bunch.

Lenke til kommentar

http://www.ultimate-guitar.com/columns/art...he_teacher.html

Er ryktet sant så gikk den gamle gitarlæreren min hos Satriani da han bodde i statene..desverre hoppet jeg av kurset hans før jeg fikk vite det. Men den karen jeg gikk hos var RÅ, hadde aldri sett for meg at gitarlæreren min skulle spille så ekstremt bra som han gjorde. :)

edit: den versjonen av at Eric Clapton skrøt av Sunde er mye mulig falsk..typisk vandrehistorie, her har du en annen versjon:

to the person who said about Øystein Sunde, i beleive jimmy hendrix also once got asked "whats it like being the greatest guitar player on earth" only for jimi to reply "i dont know, go ask phil keaggy"
Endret av nord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...