Gå til innhold

nåtidens beste gitarist..

star-wars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amped: Jeg må si meg uenig der.

Kan hende han ikke er verdens beste gitarist, men teknikken hans og han kreativitet er ekstremt rå!

Du kan ikke si at han ikke er kreativ, etter så mye forskjellig/variert musikk som han har vært med på å lage (DT, Liquid Tension Experiment er vell de mest kjente) så er det teit og si at han ikke er kreativ.

Min mening iallefall ;)

Lenke til kommentar

Personlig så synes eg gitaristen til System of a Down, Daron Malakian kommer med noen geniale riff, veldig enkle, men likevelll geniale.

Sånn hvis man også legger mer vekt på det tekniske(i tillegg til kreativitet selvfølgelig) så synes eg Steinar Gundersen, lead-gitarist i Spiral Architect er imponerende.

Lenke til kommentar

Verdens mest teknisk kjappe gitarist må vel være Michael Angelo Batio eller hva han nå heter..

Men personlig så synes jeg at Dimebag Darrel hadde de feteste/hardeste riffene, og at Alexi Lahio fra Cob lager de feteste soloene . Så de to er vel mine favoritter :yes:

Lenke til kommentar

Håpløs oppgave, men det går an å nevne noen i hvertfall....

Johnny Marr - The Smiths etc...

Marc Ribot - Tom Waits etc...

Michael Hedges

Adrian Legg

Bob Mould - Husker Du, Sugar etc

Richard Thompson

Her skulle det være stilarter og ferdigheter for alle og enhver med gitar-ører.

T'Weed

Lenke til kommentar
Verdens mest teknisk kjappe gitarist må vel være Michael Angelo Batio eller hva han nå heter..

Men personlig så synes jeg at Dimebag Darrel hadde de feteste/hardeste riffene, og at Alexi Lahio fra Cob lager de feteste soloene . Så de to er vel mine favoritter :yes:

:w00t:

Michael Angelo Batio eier.

Faen så rask det går an og bli

Lenke til kommentar

:w00t:

Michael Angelo Batio eier.

Faen så rask det går an og bli

Rask, ja? Men akk så kjeeedelig!

Edit: Eg skulle ha svart Stevie Ray Vaughan her, han er min ubestridte gitarhelt, men sidan han ikkje lever lenger blir eg nødt til å svare Joe Satriani. Han er knall teknisk, ikkje den beste, men likevel. Men det er ikkje det tekniske som veg høgst opp her egentelig. Han har ein haug melodier som er så knallgode at det faen ikkje er sant og han har feeling som få, i tillegg til at han groover ræva av alt og alle. =)

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Blir som sagt totalt ut i fra egne premisser, men de jeg har veldig sans for er Dimebag, Hammet/Hetfield (ikke som i best teknisk, men til å lage fete riff/låter (James) og emosjonelle og fine soloer (Hammet) ) Michael Angelo Batio (er vel en av de raskeste/mest tekniske gitaristene jeg har sett), Petrucci, Clapton, Knopfler og Santana.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...