_HKH_ Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Vai er en utrolig kreativ fyr med helt vill teknikk og veldig bra øre, men å si at han er best, er bare subjektivt. Kan godt si at han er min favoritt. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Euroboy er helt genialt god! Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Mener i utgangspunktet at tittelen "beste gitarist" ikke kan tildeles noen, men min personlige favoritt må være Steve Vai! Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Amped: Jeg må si meg uenig der. Kan hende han ikke er verdens beste gitarist, men teknikken hans og han kreativitet er ekstremt rå! Du kan ikke si at han ikke er kreativ, etter så mye forskjellig/variert musikk som han har vært med på å lage (DT, Liquid Tension Experiment er vell de mest kjente) så er det teit og si at han ikke er kreativ. Min mening iallefall Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Personlig så synes eg gitaristen til System of a Down, Daron Malakian kommer med noen geniale riff, veldig enkle, men likevelll geniale. Sånn hvis man også legger mer vekt på det tekniske(i tillegg til kreativitet selvfølgelig) så synes eg Steinar Gundersen, lead-gitarist i Spiral Architect er imponerende. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Slash Janick Gers Smith Mark Knopfler... ...og Angus Young Lenke til kommentar
Kunnskapen Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Verdens mest teknisk kjappe gitarist må vel være Michael Angelo Batio eller hva han nå heter.. Men personlig så synes jeg at Dimebag Darrel hadde de feteste/hardeste riffene, og at Alexi Lahio fra Cob lager de feteste soloene . Så de to er vel mine favoritter Lenke til kommentar
Metal_martin89 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jhon petrucci Steve vai desidert feteste gitarist ever: Dimebag Darrel Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Håpløs oppgave, men det går an å nevne noen i hvertfall.... Johnny Marr - The Smiths etc... Marc Ribot - Tom Waits etc... Michael Hedges Adrian Legg Bob Mould - Husker Du, Sugar etc Richard Thompson Her skulle det være stilarter og ferdigheter for alle og enhver med gitar-ører. T'Weed Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Verdens mest teknisk kjappe gitarist må vel være Michael Angelo Batio eller hva han nå heter..Men personlig så synes jeg at Dimebag Darrel hadde de feteste/hardeste riffene, og at Alexi Lahio fra Cob lager de feteste soloene . Så de to er vel mine favoritter Michael Angelo Batio eier. Faen så rask det går an og bli Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 @Larzemannen - Du har nok bomma med bildet av Smith Lenke til kommentar
sixx Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 tja.... Petrucci er jo sinnsykt god da. Men ellers må jeg nok si at Ronni Le Tekrø topper de fleste listene Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Verdens mest teknisk kjappe gitarist må vel være Michael Angelo Batio eller hva han nå heter..Men personlig så synes jeg at Dimebag Darrel hadde de feteste/hardeste riffene, og at Alexi Lahio fra Cob lager de feteste soloene . Så de to er vel mine favoritter Michael Angelo Batio eier. Faen så rask det går an og bli Rask, ja? Men akk så kjeeedelig! Edit: Eg skulle ha svart Stevie Ray Vaughan her, han er min ubestridte gitarhelt, men sidan han ikkje lever lenger blir eg nødt til å svare Joe Satriani. Han er knall teknisk, ikkje den beste, men likevel. Men det er ikkje det tekniske som veg høgst opp her egentelig. Han har ein haug melodier som er så knallgode at det faen ikkje er sant og han har feeling som få, i tillegg til at han groover ræva av alt og alle. =) Endret 26. mai 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Blir som sagt totalt ut i fra egne premisser, men de jeg har veldig sans for er Dimebag, Hammet/Hetfield (ikke som i best teknisk, men til å lage fete riff/låter (James) og emosjonelle og fine soloer (Hammet) ) Michael Angelo Batio (er vel en av de raskeste/mest tekniske gitaristene jeg har sett), Petrucci, Clapton, Knopfler og Santana. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Zack Wylde Mark Knophler Stefan Elmgren Lenke til kommentar
riktig Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Steve Vai og John Petrucci hos meg. Umulig å si hvem som er "best i verden", men det er hvertfall min mening. Og raskeste? Markus Paus. Endret 27. mai 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Rart at ingen nevner Jimmy Page i Led Zeppelin. Han har i ettertid gjeninnspilt mange av sangene til Led Zep, og de er faktisk bedre enn den orginale vokalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå