Gå til innhold

nåtidens beste gitarist..

star-wars

Anbefalte innlegg

er egentlig litt vanskelig, skal en gå for tekniske eller hvordan de klarer å "synge" med gitaren sin?

Jeg heller mer mot de som med enkle grep klare å fengsle hele konsertarenaer en de som fly opp og ned med venstrehanda raskere en en klarer å se.

så mine favoritter....

som så mange andre Mark Knopfler og Eric Claptopn.

men når de i pink floyd drar frem gitarene sine får jeg lyst til å spille gitar jeg og.

(Sorrow - Pulse) :love:

men lar de som kan ta hånd om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

John Petrucci vil jeg si er verdig til den tittelen, han er jo helt syk på gitar. Han har de sykeste soloene uten at han stresser. Så en dvd med en konsert av Dream Theatre hvor han spilte i 3 timer og gjorde ingen feil. Da har man en god konkurrent til tittelen som verdens beste gitarist per idag.

Lenke til kommentar

Har ikke lest innleggene, men når jeg ser en slik emnetittel må jeg bare si:

Det er klin umulig å si hvem som er BEST til å spille gitar.

Det finnes ikke noen ultimat gitarist, alle er enkelt og greit forskjellige.

Regner med at mange her baserer sitt forslag på teknikk og hvem som er raskest til å spille, men husk at ferdigheter er ikke bare teknikk. Kreativitet er like viktig.

I musikk må man skille mellom kunst og håndverk!

...selvfølgelig klarer jeg ikke å dy meg, må jo nevne Robert Fripp (King Crimson) som en av de bedre gitarister. Fyren er snart 60 år (!), og kan spille mørkere enn enhver blackmetal-gitarist, skape vakrere harmonier enn Mozart, og kan vise værre gitarrunking enn Satriani & Vai, men samtidig har han en enorm feeling i spillet som får meg til å gråte hver gang. :yes:

Lenke til kommentar
John Petrucci vil jeg si er verdig til den tittelen, han er jo helt syk på gitar. Han har de sykeste soloene uten at han stresser. Så en dvd med en konsert av Dream Theatre hvor han spilte i 3 timer og gjorde ingen feil. Da har man en god konkurrent til tittelen som verdens beste gitarist per idag.

Når det gjelder Petrucci synes jeg han er en av de mest uorginale og kjedelige gitarister som finnes. Han baserer altfor mye av sitt spill på å spille raskt. Raskere enn han selv egentlig greier.

Feil-fri er han alldeles ikke! Har selv alle dvd'ene til DT og har sett bandet live, så det kan jeg bekrefte. Men det er jo ikke det det handler om! En god gitarist spiller såklart noen feil her og der... Det er det kreative som teller!

Petrucci hadde vært 1000 ganger bedre om han bare hadde begrenset seg!

Endret av Amped
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...