Gå til innhold

nåtidens beste gitarist..

star-wars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er stor fan av

Tom Morello fra Rage Against The Machine og Audioslave. Han kan lage de kuleste lydene på gitaren. Ting andre gitarister ikke kan.

Kevin "Noodles" Wasserman fra The Offspring. Jeg syntes han er en veldig undervudert gitaris. På konserter kan han dra fram noen av de kuleste soloene.

Joe Satriani. sier seg selv :p

John Frusciante fra Red Hot Chili Peppers. Han har en god teknik som minne veldig om Jimi Hendrix noen ganger.

og Knut "Euroboy" Schreiner fra Turbonegro og Euroboys. Han er den beste norske gitaristen!

Endret av Exclusive
Lenke til kommentar

Hva angår ren teknikk, er jeg i liten tvil om at den mest overlegne er Kazuhito Yamashita. Jeg så ham spille Dvoraks 9. symfoni en gang i gamle losjen, og det er den mest vanvittige gitarspillingen jeg har vært borti. Her er et representativt opptak der han spiller slutten av Mossorgskis "Bilder på en utstilling" i 1984. Han spilte det inn i 1980, etter å ha gjort rent bord på det som er av internasjonale gitarkonkurranser som 16-åring. http://www.youtube.com/watch?v=sx3iIlpn5g4

Dårlig opptak, men han spiller like klokkerent under konsertene som han gjør på innspillingen. Og hva angår vanskelighetsgraden, er den fullstendig metafysisk.

Et bedre opptak er Bachs Chaconne fra ca 1984 det også tror jeg. De raske partiene etter ca 3 minutter er ekstremt vanskelig løp, og jeg forstår ikke at det er mulig.

http://www.youtube.com/watch?v=-AnXehrONCY...related&search=

Men han er ikke bare en gitarbajas som spiller fort og vanskelig. Tonekvalitetem og skikkeligheten stilles litt i relieff hvis man sammenligner med jazzgitarist Larry Coryell, der de sammen spiller Vivaldis 4 årstider: http://www.youtube.com/watch?v=Igv3ytUCGq8

Her er et bedre opptak; et stykke av Ruiz Pipo; http://www.youtube.com/watch?v=9OgqvDY4KcY...related&search=

Kos dere! :thumbup:

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

*Gjesp*

4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.

Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet.

Hvilken interesse har en tråd med bare en hel haug med navn?

Alle innlegg som bryter med disse reglene vil bli slettet!

Kommentar til moderering gjøres på PM

Lenke til kommentar

Jeg har vel to favoritter, Robben Ford og Derek Trucks. Sistnevnte har en utrolig unik sound i gitaren og er rangert som en av verdens beste slide-gitarister på trass av hans unge alder. Det er ikke for ingenting at han ble plukket opp av Allman Brothers Band som liten guttunge. Som slide-spiller hadde han litt å bevise der. Ber dere sjekke ut "Sahib Teri BandiMaki Madni" som etter min mening er en knall-låt.

Robben Ford trenger vel ikke noe nærmere beskrivelse.

Lenke til kommentar

Min favoritt er Adrian Smith, han er nok ikke akkurat best, men synes han er fet og har kul stil. Dessuten har jeg et plekter som er brukt av ham, med navnet på. Har et til, som er av gull. Det har ikke han brukt, men de bruker dem til å stille inn gitarene før konserter. Det er umulig å få tak i, med mindre man er backstage (som meg :p) eller har et uekte. ;)

Lenke til kommentar
Min favoritt er Adrian Smith, han er nok ikke akkurat best, men synes han er fet og har kul stil. Dessuten har jeg et plekter som er brukt av ham, med navnet på. Har et til, som er av gull. Det har ikke han brukt, men de bruker dem til å stille inn gitarene før konserter. Det er umulig å få tak i, med mindre man er backstage (som meg :p) eller har et uekte. ;)

7879180[/snapback]

Du vet at jeg kommer til å drepe deg for å få tak i de plekterne?

Lenke til kommentar

7879180[/snapback]

Du vet at jeg kommer til å drepe deg for å få tak i de plekterne?

7880975[/snapback]

Hihi. Skal ikke se bort i fra at de vil havne på QXL en eller annen gang i fjern fremtid. Da skal jeg selvsagt sende deg en PM. :p

Bureaucrator: Hehe. :)

Lenke til kommentar
Han karen i Dream Theater mener jeg er verdens beste.

Han i Slipknot er også ekstremt dyktig.

4177567[/snapback]

Seriøst? Slipknot? Spiller ikke han bare powerchords da omtrent, trenger ikke mye talent for å gjøre det vel.

Vil nå si kirk i Metallica er veldig flink.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...