Gå til innhold

nåtidens beste gitarist..

star-wars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

It's always funny to me when people use the phrase "Best guitar player in the world". There are too many variables such as technique, uniqueness, emotional investment in the notes, etc. But If I had to pick one, it would be Tommy Emmanuel. Watching him perform can be a study in artistic and virtuosic human achievement.

- Steve Vai, Guitarist and Co-Owner of Favored Nations

Ekstrakonsert med Tommy Emmanuel på Soria Moria i kveld 16. november klokken 19:00

http://www.youtube.com/watch?v=UDy3K9V1PnY

Lenke til kommentar

Det må bli

Dimebag (vet han er død men det er jo bare 2 år siden ca)

Zakk Wylde

Eric Clapton

Steve Vai

Der dekket eg ihvertfall de sjangrene jeg hører mest på, og det er de jeg synes utmerker seg, men så har ikke eg hørt all musikk i alle sjangre, så det er ganske vanskelig og si. Har forsåvidt dimebag og clapton på min topp 5 all time

Lenke til kommentar
It's always funny to me when people use the phrase "Best guitar player in the world". There are too many variables such as technique, uniqueness, emotional investment in the notes, etc. But If I had to pick one, it would be Tommy Emmanuel. Watching him perform can be a study in artistic and virtuosic human achievement.

- Steve Vai, Guitarist and Co-Owner of Favored Nations

Ekstrakonsert med Tommy Emmanuel på Soria Moria i kveld 16. november klokken 19:00

http://www.youtube.com/watch?v=UDy3K9V1PnY

7294884[/snapback]

:love:

Skulle gjerne vært der! The Hunt rocks!

Lenke til kommentar

Fryktelig mange gode gitarister, hvem som er "best" er nok først og fremst en smakssak.

Noen av mine favoritter er:

Robin Trower - bluesrocker som stadig er aktiv. Spiller ikke så kjapt; har kanskje ikke verdens beste teknikk heller - men er god på "feeling" og på soloer som faktisk er interessante å lytte på ogå for de som ikke spiller gitar selv.

Joe Satriani - fart og teknikk er bra, og er i stand til å lage musikk som ikke er ene og alene gitaronani; i motsetning til fryktelig mange andre såkalte supergitarister.

Robert Fripp - kreativ og utforskende gitarist. Ikke alt som funker like bra; men prøver seg på ting ikke så veldig mange andre gjør hverken før eller etter ham. Viktig av den grunn.

Al DiMeola - Fusionplatene hans fra slutten av syttitallet alene bør få ham med på lister over verdens fremste gitarister, jazzplatene hans fra senere i karrieren bekrefter dette. Fart og teknikk - og etterhvert ganske mye "feeling" også.

Av gode norske gitarister, er vel Terje Rypdal i en klasse for seg selv. Sunde, Tekrø og Eriksen er vel og habile, likeså for lengts avdøde Marius Müller.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har sansen for Joe Satriani, Steve Morse og Ritchie Blackmore. Er imponert over komponeringen og bredden av instrumenter Satriani kan spille. Liker stilen til Blackmore. Nå for tiden er han jo i Blackmore's Night, der han holder seg litt "på matta", men i Deep Purple og Rainbow sin musikk ligger det jeg liker best av han.

Sånn utenom vurderingen er Steve Morse er en morsom fyr, kan nesten ikke la være å tenke på He-man eller lignende når han står der og breier seg med kjevegliset og gitaren :wee:

Lenke til kommentar

Min favoritt er Tony Iommi. Kanskje ikke tidenes sologitarist og gitarrunker ala Vai & co, men mannen er kanskje den som står bak flest metalriff av dem alle. Så og si alle moderne band har hentet inspirasjon fra Black Sabbath, og Iommi er hjernen bak Sabbath. Som noen andre har sagt det så fint: "Uten Black Sabbath ville metallen vært helt annerledes i dag."

Lenke til kommentar

Joe Satriani er absoultt best til å skrive sanger... han er et geni når det gjelder og komponere...

Steve Vai er beste fyren til og spille.

Men jeg liker også litt show osv(helheten er viktig), så Glenn Tipton må få bli med på lista!

Lenke til kommentar
Går aldri an å fine verdens beste gitarist. Er for mangen forsjelige sjangre og måtter å vera god på.

Vist eg først skal velge ein god blir det nok Paco de Lucia. Han spiller noko av det mest fantastiske eg har høyrt og sett..

4177272[/snapback]

Enig. Vil også nevne Al Di Meola.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...