Gå til innhold

nåtidens beste gitarist..

star-wars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse trådene går det alltid til helvete med...

Men jeg bare må: Kirk Hammet er IKKE en spesielt god gitarist. Han gjør mange feil, voldtar Wah'n, og gjør det samme greiene i så godt som hver eneste solo. Endel Metallica er tøft, det er jeg enig i, men det er ikke på grunn av Kirks gitarekspertise. Og som svar til et inlegg tidligere i tråden, du trenger ikke å ha spilt mer enn i et år for å komme deg gjennom Master of Puppets skiva nogelunde greit.

@ "tiss": Du har ikke peiling :!:

Lenke til kommentar

Men jeg bare må: Kirk Hammet er IKKE en spesielt god gitarist. Han gjør mange feil, voldtar Wah'n, og gjør det samme greiene i så godt som hver eneste solo. Endel Metallica er tøft, det er jeg enig i, men det er ikke på grunn av Kirks gitarekspertise. Og som svar til et inlegg tidligere i tråden, du trenger ikke å ha spilt mer enn i et år for å komme deg gjennom Master of Puppets skiva nogelunde greit.

@ "tiss": Du har ikke peiling  :!:

6412949[/snapback]

Ok,ok,ok....tror ikke Kirk Hammet gjor flere feil enn noen av de gitaristene som er nevnt her. Og for aa fucke traaden litt opp....hva slags gitarister er det vi snakker om her? Jeg antok at det var gitarister som rister soloer. Hvis det er genialitet i gitarspilling, uten nodvendigvis aa vaere teknisk, saa maa jeg kanskje trekke mitt svar.

Men Kirk e konge! uannsett :w00t:

Lenke til kommentar

@ "tiss": Du har ikke peiling  :!:

6412949[/snapback]

Ok,ok,ok....tror ikke Kirk Hammet gjor flere feil enn noen av de gitaristene som er nevnt her. Og for aa fucke traaden litt opp....hva slags gitarister er det vi snakker om her? Jeg antok at det var gitarister som rister soloer. Hvis det er genialitet i gitarspilling, uten nodvendigvis aa vaere teknisk, saa maa jeg kanskje trekke mitt svar.

Men Kirk e konge! uannsett :w00t:

6413896[/snapback]

Den beste gitaristen er IKKE nødvendigvis den best tekniske.

Lenke til kommentar
Og Kirk er vel strengt tatt ikkje i verdenstoppen når det kjem til teknikk eller hurtigheit heller :)

6414222[/snapback]

Det var ikke akkurat uttalelsen om Kirk jeg svarte på, det var mer "Jeg antok at det var gitarister som rister soloer. Hvis det er genialitet i gitarspilling, uten nodvendigvis aa vaere teknisk, saa maa jeg kanskje trekke mitt svar."

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor fort han slår?

Har hørt en plass at Vai skulle slå 28 slag i sekundet :wow:

Men vet ikke om jeg skal tro på det, siden det er helt fantastisk fort, og siden jeg ikke har sett/hørt det noen andre plasser.

det er bare tull at Vai slår 28 slag i sekunde, dessutten er det ikke viktigest å slå fortest mulig, det er hvor fort du beveger fingrene på fretboard :yes:

prøv selv å få 28 slag i sekundet, tviler du klarer 10 (ikke for å vere stygg altså :) )

4597270[/snapback]

har hørt noe om at sønnen til ole paus greide 36... vett ikke om dette er fakta da... men rimelige seriøse kilder..

Lenke til kommentar
Kirk Hammet!  selv om han spiller drittmusikk om dagen.....

6411997[/snapback]

Kirk hammet er jo ikke flink :p

jeg vil heller si det er en kunst å holde en tone i 5 sekunder enn å spille 40 toner på 5 sekund(det var et tilfeldig tall :p )

steve vai, jake e lee, paul gilbert, jimi hendrix, george lynch er mye bedre i mitt syn ;)

Endret av sixx
Lenke til kommentar

Kerry King i Slayer mener at Glenn Tipton er den beste nålevende gitaristen, og jeg kan ikke si meg uenig. Tipton er kanskje ikke den raskeste gitaristen, men komponerer soloer som få andre greier å spille i det hele tatt, mens Tipton spiller de om og om igjen hver eneste konsert.

På ren teknikk burde Vernon Reid komme ganske høyt opp. Helt sinnsykt flink fyr. Litt kjedelig musikk da.

Lenke til kommentar

Jasså, det "diskuterast" i denne tråden enda altså? :)

Tja, den beste? Det er i alle fall eit spørsmål eg ikkje vil svare på, men eg kan godt skrive kven min(e) favoritt(ar) er/var.

For meg handlar det meir om musikalsk omfang/samarbeid med andre element/instrument i musikken enn rein teknikk/hurtigheit.

Eg har det med å bytte ofte mellom favorittane mine. Alt etter kva eg høyrer på i den gitte perioden, men eg kan peike ut eit par.

Notida:

arjen2.jpg

Arjen Anthony Lucassen, gitarist og multitalent med eit enormt spekter av kvalitetar på gitaren. Utruleg feeling. I tillegg så er eg stor fan av måten han komponerar musikk på. Får inn både kjende og ukjende artistar til å bidra til å lage flotte og gjennomførte album. Dette utan å setje seg sjølv meir i fokus enn nokon andre. Heller det motsatte.

Avdød:

Stevie Ray Vaughan. Treng vel ikkje å sei noko meir om denne karen. Unik.

Lenke til kommentar

mr: Bjerre; blir vel hvor mange helnoter det spilles per MINUTT (går ikke i sekunder) ..

Beste gitarist for meg er Slash.. og det er rett og slett pga feelingen, det at han gir hver ENESTE sang AKKURAT det den TRENGER ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...