Gå til innhold

nåtidens beste gitarist..

star-wars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The fastest guitarist i know is Michael Angelo who can play around 260.

Getting to 200 is a challenge! If anyone of you get there, u better check if youre doing clocking the right way, coz its not easy. It will take years and years of practice.

4597253[/snapback]

Såg ett klipp med ham. FY SÅ KJEDELIG.

Det eneste som var bra i den tåpelig solo-greien hans(som varte i sikkert 5 minutter) var når han snikte inn hovedriffet til Deep Purple - Smoke On The Water. Det riffet greier jeg å spille, og jeg kan ikke gitar.

Sier sitt.

Lenke til kommentar
En gjennomsnittelig jazz-gitarist vil eie flesteparten av gitaristene nevnt her. 

En skikkelig god jazz-gitarist eier alle. 

John Scofield.

6401737[/snapback]

sier ironisk nokk rockestjerna :)

Men tror nok det er mange gode innen jazz ja, dog innen metal og.

Lenke til kommentar

Finnes mange, men noen er gode til ting andre ikke er SÅ gode i.

Men har nevnt Steve Vai tidligere i en annen tråd, så får vel nevne Allan Holdsworth nå. Han er rimelig syk. Kankskje ikke verdens kjappeste, men duverden for noen harmonier, syke akkorder, og psycho riff den mannen har. Sært, men allikevel tøft...

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si hvem som er nåtidens beste gitarist. Mtp at det er forskjellige sjangere å musikk-smak som spiller inn.

Men, innen sjangeren Rock, så vil jeg si at Saul Hudson. Aka (Slash) er en av de bedre gitaristene der ute.

Spesielt mtp sangen Sweet child O Mine med bandet Guns'N Roses. (Der kommer hvirkelig Slash sine guitar skills fram)

Når det gjelder litt mer "rolig" musikk så vil jeg si at David Knopfler stiller sterkt innen akustisk rock, og Rock & Roll.

Videre utover det, så er det jo et hav av gode gitarister der ute. Innen sjangeren "Heavy Metal" så er jo David Michael Murray aka (Moonface) en sterk kandidat. (En av gitaristene i bandet, Iron Maiden)

Alt i alt så kommer det vel ann på smak å behag?!

Trådstarter kunne vel kommet med en sjanger vi skulle diskutere hvilken gitarist var best innenfor?! F eks Heavy Metal, Death, Black osv.

Det blir litt vanskelig å si hvem som er "Verdens beste på gitar"

Hehe! "And the discussion rages on, and on and on....

Jaja! Og enda videre utover det så har vi jo evig med bra gitarister.

Ta Riff Master Frank Anthony (Tony Iommi) F eks.

-Rock on \m/ :laugh:

Lenke til kommentar
The fastest guitarist i know is Michael Angelo who can play around 260.

Getting to 200 is a challenge! If anyone of you get there, u better check if youre doing clocking the right way, coz its not easy. It will take years and years of practice.

4597253[/snapback]

Såg ett klipp med ham. FY SÅ KJEDELIG.

Det eneste som var bra i den tåpelig solo-greien hans(som varte i sikkert 5 minutter) var når han snikte inn hovedriffet til Deep Purple - Smoke On The Water. Det riffet greier jeg å spille, og jeg kan ikke gitar.

Sier sitt.

6400506[/snapback]

nå må du slutte mannen er en ekstremt dyktig gitarist!!.. last ned for eksempel speed kills, yngwie can't touch this, time traveler... for eks.. han er rå

Lenke til kommentar
Metallica, enkle riff? Skulle likt å se deg pløye deg gjennom Puppetz-skiva.

No er eg ingen gitarist i nokon grad sjølv, men har eit par kompisar som spelar ein del, samt at eg har høyrt på ein del forskjellig musikk - og eg vil faktisk tørre å påstå at Metallica har relativt enkle riff samanlikna med ein del andre. Relativt lite oppfinnsomt i lengda er det og, og alle soloane til Kirk har jo akkurat samme lyden i seg.

Og det er sikkert ein grunn til at svært mange startar si "gitarkarriere" med å øve inn ei Metallica-låt eller ti ;)

6389479[/snapback]

de har enkle riff så absolutt... eller alt er jo relativt da.. det finnes jo så absolutt noe enklere!.. men det er en grunn til at nesten alle nybegynnere spiller metallica...

(er gitarist selv bare så det er sagt)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...