Gå til innhold

Nytt TVkort, mangler driver og progammer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har googlet etter alle kortene og har funne ut at det er en versjon av RAVE... Men ikke den de har avbildet på hjemmesiden. Mitt tvkort er rødt...

Holder på å laste ned drivere nå, men det er 12 timer til den er ferdig nedlastet :S

Imens får jeg se på forumet hvilke programmer som er anbefalt...

Lenke til kommentar

Til Blackslash

* Sett inn kortet på nytt, HELT inn.

* Du har selvfølgelig et lydkort som fungerer som normalt :p

* Bruker du noen andre capture programmer en Pinnacle sitt ?

* Bruker du webkamera, eller andre kamera tilknyttet pc ?

i så fall, slå dem av eller forsøk midlertidig avinnstallering.

Lykke til ! :thumbup:

By the way ; I am 0,0 % addicted to Counterstrike.

But 99 % addicted to my pc. Neither have any cure, I guess...

Endret av dapre
Lenke til kommentar

Satte inn kortet på nytt, har vel ikke vært så god kontakt regner jeg med ;)

Så nå får jeg inn alle kanalene mine, men skal det ikke komme lyd også? Det ser ut som lydinstillingene er riktig, og lydkortet virker... Er det noen andre som har hatt samme probleme elle rvet hva som må gjøres?

Lenke til kommentar
Det ser ut som lydinstillingene er riktig, og lydkortet virker... Er det noen andre som har hatt samme probleme elle rvet hva som må gjøres?

På Pinnacle kortene trenger du en kabel som skal gå fra tv-kortet til lydkortet. Det er en vanlig stereo 3.5mm minijack-kabel.

Lenke til kommentar
Det ser ut som lydinstillingene er riktig, og lydkortet virker... Er det noen andre som har hatt samme probleme elle rvet hva som må gjøres?

På Pinnacle kortene trenger du en kabel som skal gå fra tv-kortet til lydkortet. Det er en vanlig stereo 3.5mm minijack-kabel.

Blir bare mono, da... Er det ikke mulig å få stereo?

Er det noen som vet om et opptaksprogram med programoversikt?

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Blir bare mono, da... Er det ikke mulig å få stereo?

Har du prøvd og bare fått mono ut? Selve kabelen har to ledere og stereoplugger, så om du får mono ut så sitter du på et mono-kort.

Det billigste Pinnacle-kortet til rundt 300 kr har stereo i dag, så i så fall kan jo dette være et alternativ..

Lenke til kommentar

På mitt Pinnacle PCTV PRO er det to muligheter for å få lyd. Enten så kobler du en enkel kabel fra lyd ut fra baksiden av tv-kortet til lyd inn på baksiden av lydkortet.

ELLER du kan koble sammen de to INNVENDIG. Det finnes en kobling på tv-kortet som kan tilkobles lydkortet via en slik tynn ledning som ofte ble brukt for å gi lyd til cd spiller før. Det er denne koblingen jeg bruker og det fungerer fint.

Her er det en som har problemer med lyden som jeg ga samme råd med bilder og greier, se her :

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=365823&hl=

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...