x871kx6167ss7 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hei! Jeg gjorde et bytte med en venn og fikk meg et TVkort... Det eneste jeg vet om TVkortet er at det er Pinnacle, PCIkort... 1. Hvordan kan jeg finne ut hvilket kort jeg har? 2. Hvilke freeware programmer er å anbefale? Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Leser du nøye på kortet så vil du kanskje finne et produkt nr Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Leser du nøye på kortet så vil du kanskje finne et produkt nr Jeg gjorde det, men det enste jeg kunne finne var lange tallrekker(~20 tall). Så jeg regner med at det ikke var noe produktnr... Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har googlet etter alle kortene og har funne ut at det er en versjon av RAVE... Men ikke den de har avbildet på hjemmesiden. Mitt tvkort er rødt... Holder på å laste ned drivere nå, men det er 12 timer til den er ferdig nedlastet :S Imens får jeg se på forumet hvilke programmer som er anbefalt... Lenke til kommentar
dapre Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Når det er ferdig lastet ned kan jeg anbefale VirtualVCR som opptaksprogram. Programmet er gratis. http://virtualvcr.sourceforge.net/ Lykke til Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Lastet ned driver, patch og alt det der... Men når jeg innstalerer driveren, starter på nytt sier den dette: Lenke til kommentar
dapre Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Til Blackslash * Sett inn kortet på nytt, HELT inn. * Du har selvfølgelig et lydkort som fungerer som normalt * Bruker du noen andre capture programmer en Pinnacle sitt ? * Bruker du webkamera, eller andre kamera tilknyttet pc ? i så fall, slå dem av eller forsøk midlertidig avinnstallering. Lykke til ! By the way ; I am 0,0 % addicted to Counterstrike. But 99 % addicted to my pc. Neither have any cure, I guess... Endret 18. mai 2005 av dapre Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Finn hovedbrikken på kortet og skriv hvilken brikke det er. Sannsynligvis enten BT848 eller BT878. Prøv også følgende driver: http://btwincap.sf.net Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Satte inn kortet på nytt, har vel ikke vært så god kontakt regner jeg med Så nå får jeg inn alle kanalene mine, men skal det ikke komme lyd også? Det ser ut som lydinstillingene er riktig, og lydkortet virker... Er det noen andre som har hatt samme probleme elle rvet hva som må gjøres? Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Det ser ut som lydinstillingene er riktig, og lydkortet virker... Er det noen andre som har hatt samme probleme elle rvet hva som må gjøres? På Pinnacle kortene trenger du en kabel som skal gå fra tv-kortet til lydkortet. Det er en vanlig stereo 3.5mm minijack-kabel. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) Det ser ut som lydinstillingene er riktig, og lydkortet virker... Er det noen andre som har hatt samme probleme elle rvet hva som må gjøres? På Pinnacle kortene trenger du en kabel som skal gå fra tv-kortet til lydkortet. Det er en vanlig stereo 3.5mm minijack-kabel. Blir bare mono, da... Er det ikke mulig å få stereo? Er det noen som vet om et opptaksprogram med programoversikt? Endret 18. mai 2005 av Blackslash Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Er det noen som vet om et opptaksprogram med programoversikt? Tror ikke det finnes. Men det hadde vært fett da! *vil ha et slikt program selv* Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Vet at kiss blandt annet har det innebygd, så det kan vel ikke være umulig å lage? Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Blir bare mono, da... Er det ikke mulig å få stereo? Har du prøvd og bare fått mono ut? Selve kabelen har to ledere og stereoplugger, så om du får mono ut så sitter du på et mono-kort. Det billigste Pinnacle-kortet til rundt 300 kr har stereo i dag, så i så fall kan jo dette være et alternativ.. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Tror det bare er Pinnacle PCTV PRO som er har stereo, ikke Rave. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Tror det bare er Pinnacle PCTV PRO som er har stereo, ikke Rave. Men det må da være mulig å spille av mono på både venstre og høyre? Er litt plagsomt med hodetelefoner hvor det kun er lyd på ett øre :S Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Antar du benytter feil type plugg, evt. ikke har dyttet den langt nok inn. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg bruker en stereojack... Men jeg vil tippe at jeg skal bruke en stereo - mono jack, riktig? Isåfal lager jeg bare en sånn en selv Lenke til kommentar
dapre Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 På mitt Pinnacle PCTV PRO er det to muligheter for å få lyd. Enten så kobler du en enkel kabel fra lyd ut fra baksiden av tv-kortet til lyd inn på baksiden av lydkortet. ELLER du kan koble sammen de to INNVENDIG. Det finnes en kobling på tv-kortet som kan tilkobles lydkortet via en slik tynn ledning som ofte ble brukt for å gi lyd til cd spiller før. Det er denne koblingen jeg bruker og det fungerer fint. Her er det en som har problemer med lyden som jeg ga samme råd med bilder og greier, se her : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=365823&hl= Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå