nicolaihansen Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har på følelsen at det jeg skal til å skrive nå kommer til å bli ganske rotete, men jeg håper at hvertfall noen skjønner hva jeg mener. Uansett, For ett par dager siden prøvde jeg å bygge en pc av noen gamle deler jeg har hatt liggende(hk: Asus A7V133-c hvis det kan ha noen betydning). Problemet er at jeg ikke får koblet hk til kabinettet sånn at ikke jeg får skrudd på pc en. Jeg har prøvd å vise hva som står på kabinettet der som man skal koble hket til kabinettet under MSG LED SMISW PWRLED RESET . . . . . . . . . . . . . . . . . . PWRLED IDELED SPEAKER Dette er da ledningene som skal fordeles på oppsettet over: Power led, Power sw, Reset sw, H.d.d led, speaker. Har prøvd mange forskjellige kombinasjoner uten å få starta pcen. så hvis noen vet hva som må til så hadde det vært dødsbra. vet forresten at strømforsyninga og hovedkortet virker ettersom en grønn lampe på hovedkortet virker. Lenke til kommentar
CryptoN Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hei nicolaihansen Søkte litt rundt på google og leste posten din nøye, så blant annet at du hadde skrevet 'PWR LED' to ganger, sikker på at det ikke står 'PWR BNT' på den ene, fordi der er de to pinnene som skal starte PC'en (Power sw skal jo inn der, det tror jeg du vet). Du får prøve å sette den på en av dem Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Ja! det var jeg som skrev feil! det skulle stått pwrSW i den øverste rekken der Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg prøvde nettopp med dette oppsettet; PowerSW Reset SW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Powerled H.D.D led Speaker Og den ville fortsatt ikke skru seg på, pørvde også å flytte powersw noen pinner til høyre og venstre også uten noen reaksjon.... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Tror du skal gjøre som følger: Speaker - speaker PWR led - power led ide led - HDD led reset - reset sw pwr sw -power sw msg led, er "system message led" bruker du ikke, og Smisw er til en slags hvilemodus knapp som du vel heller ikke har. Skulle tro du får det til og virke med de to ubrukt. Men husk at det er pluss og minus på lysdiodene da, står som regel et kors eller pluss tegn på den ene siden (det som er pluss) Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 har prøvd akuratt det oppsettet uten lykke... lurer på hva som kan være feil, det kan jo nesten ikke være annet en at jeg ikke har fått kobla hovedkortet til av/på knappen på kabinettet Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 uten hell heter det vell kanskje her i Norge Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Er du sikker på at psu virker. Det er ikkje sikkert den vil starta sjølv om den gir "tomgansspenning" Prøv å jumpstarte psuen. Skader ikkje å prøve. Ganske rask test. Funker knappen din? Har du prøvd å kortslutte pinnane med eit skrujern? Lenke til kommentar
CryptoN Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Funker knappen din? Har du prøvd å kortslutte pinnane med eit skrujern? Hehe, skulle akuratt til å spør om det samme. :!: Prøv å bytte knapp, se om det hjelper, høres nå ut som det er det som er gale. Eller så kan det være pinnene eller strømforsyningen! Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 javel-ja, jeg kan jo prøve med en annen strømforsyning da...hakke så veldig lyst til å begynne å rote med sånn ting... Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 prøvde med en annen strømforsyning som jeg hvertfall er absolutt 100% sikker på virker. noen som har noen andre ideer om hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Finn frem en kobbertråd/ binders (isoler den slik at du ikke får støt selv!) og kortslutt den grønne ledningen i strømforsyningen med en svart jordledning. Hvis strømforsyningen starter, så er den i orden. Prøv deretter å kortslutte et pinn-par (to pinner) av gangen på hovedkortet inntil det starter. NB! strømforsyningen kjører bare så lenge den grønne ledningen er kortsluttet med en jordledning (hvilken som helst svart ledning). Hoved kortet derimot trenger en kortvarig kortslutning (lite sekund) for på og samme puls for av. Hvis den er konstant kortsluttet vil den slå seg på og av hele tiden. Håper dette er til hjelp. Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 for å være ærlig så var det ike til stor hjelp. kommer nok ikke til å prøve dette etter som jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal gjøre dette. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 nicolaihansen Skrevet 19/05/2005 : 11:34 for å være ærlig så var det ike til stor hjelp. kommer nok ikke til å prøve dette etter som jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal gjøre dette. Hvilken del var det du ikke forsto? Du tvinger igang psu med en binders på kontakten på hk. grønn til svart (kan ikke fargene jeg, men får tro at Asmodae gjør det..., det står ofte på psu også) Forresten trenger du ikke isolere bindersen for din egen del, 12V er ikke mulig å kjenne med fingeren. Du plugger altså inn alt som vanlig, sørger for at psu er på (om den har egen bryter), også stikker du bindersen ned i kontakten på den siden ledningene kommer ut. Lenke til kommentar
Nautix Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei Jeg hadde samme hovedkort en gang i tiden, jeg stressa også for å få start, men så fant jeg ut at forklaringen til pin'sene stod "omvendt vei " eller "oppned" om du vil, i forhold til hva som var logisk.. Altså at øverste rekke med text hørte til nederste rekke med pinner, hvis du skjønner hva jeg mener... ble hvertfall på denne måten her jeg måtte koble... PWRLED IDELED SPEAKER . . . . . . . . . . . . . . . . . . MSG LED SMISW PWRLED RESET Prøv å se.. funka på mitt hvertfall.... Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 ok! hehe! :!: da prøver jeg det med en gang Lenke til kommentar
nicolaihansen Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 å da funka det ja! tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 nicolaihansen Skrevet 21/05/2005 : 00:52 å da funka det ja! tusen takk for all hjelp! Noen ganger er det greit med et forum gitt, ikke akkurat innlysende den saken her, at merkingen er omvendt... Gratulerer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå