siDDis Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Fekk 50grader på cpu etter 2 timer med warcraft3 dette var på ein p4 1.8@2555@1,875v eg veit ikkje kva som er gale, romtempraturen er 23 grader og hovedkortet måler 33 grader. Kabinettet er i tillegg åpent Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Du må komme med flere detaljer om kjølesystemet ditt, da kan det hende at noen kan hjelpe deg! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 danger den maze3 black ice radiator aquabee 500l/h 80% batterivann 20% frostvæske alt er 1/2" Lenke til kommentar
jornt Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Pumpa er litt i svakeste laget kanskje? Hvis det er stor høydeforskjell fra høyeste til laveste punkt i kjøle-kretsløpet, kan det jo forårsake dårlig gjennomstrømning. F.eks om du har radiatoren på toppen av et stort fulltower, og vannet må helt opp dit og så helt ned til CPU. Prøv å (midlertidig) sette både pumpe og radiator i samme høyde som CPU-blokka og se om det blir bedre. Lufta som går inn i radiatoren holder samme temperatur som resten av rommet? - Jørn Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Altså, sett paranoiaen til side et øyeblikk.. Er maskinen stabil? Isåfall, hva er grunnen til å bekymre seg? 50C har aldri drept en cpu... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 eg har ikkje putta kjølinga inni kabinettet enda fordi, vanntanken lekker og at eg på tukle litt med ledningane på radiatoren for å få den plassert øverst i fulltoweret mitt. så nå ligger pumpa, radiatoren og vanntanken på gulvet menst det er 30cm opp til cpublokka og ja radiatoren får i seg lufta som er i rommet Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Gutta på overclockers.com anbefaler ikke at man bruker etylglykol(frostvæske) i vannkjølingssystemer som holder mer enn 0 grader da, pga høyere viskositet og ergo dårligere flyt i systemet. Metanol og vann i 33:67 forhold var derimot optimalt, ifølge testene de hadde gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå