mantra17 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg var sikker på at grensesnittet på en sata-1 og sata-2 disk var identisk untatt overføringhastighet, men... Kjøpte meg en 160 GB Hitachi sata-2 og ville installere XP på denne etter å brukt den som lagringsdisk ei uke på et MSI K8N neo2 plat. som hadde OS på en 120 GB Hitachi sata-1. Vel, startet opp XP-CD'en med begge diskene i for å slette det gamle OS'et(for å unngå konflikt med to OS) og slettet alle partisjoner på begge og opprettet en C-partisjon på sata-2 på 15 GB, (ikke quick-format), lastet inn filer og den re-bootet, men da den skulle starte selve installasjonen fikk jeg : "init. failure cannot proceed". Vel, huket av sata-1-disken og startet opp med ny prosedyre, men nei, samme melding. Har to DVD-drev og alle 4 enheter dukket opp i BIOS. Så byttet jeg over til sata-1 disken og da virket installasjonen. Så: Kan en ikke installere OS på en sata-2 disk med sata-1 controller?? Eller er det noe annet jeg gjør feil? Noen som vet? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Du har valgt riktig disk å boote fra i BIOS? Om du skal boote fra en annen disk, må en i de fleste tilfeller endre dette i BIOS. Trond Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Problem løst, det ble konflikt med to optiske drev, huket av NEC'en og brukte Plextoren. så løste det seg. Rart igrunnen. Bare at nå er OS-disken disk1 og lagerdisk disk0, sikker bare til å bytte port/satakablene til 3-->4 og 4--->3. Ikke det at det gjør noe utenom at den stopper i første boot-bilde av og til og må da "ctrl-alt-del" og da booter den som den skal. Skal prøve å skifte kablene på sata-portene. Men i bootsekvens-setup'en står OS-disken som nr 1 og lagerdisken som nr. 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå