Gå til innhold

Hva tilsvarer AMD64 3000+ i "Intel-GHz"?

MiSP

Anbefalte innlegg

greit nokk at de kan måle seg i ytelse, men de kan ikke måle seg på langt nær i stabilitet ved høye temperaturer.

kan si så at en 3000+ 64bit tilsvarer 3,2 ghz p4, men da snakker vi bråk om du ikke vil ut med dyre dommer for vannkjøling.

socket 775 p4 derimot, leveres med kompatibel vifte som bråker minimalt.

Ahahahahahahaha

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
greit nokk at de kan måle seg i ytelse, men de kan ikke måle seg på langt nær i stabilitet ved høye temperaturer.

kan si så at en 3000+ 64bit tilsvarer 3,2 ghz p4, men da snakker vi bråk om du ikke vil ut med dyre dommer for vannkjøling.

Er så jævla lei av detta snakket om ustabilitet ved AMD prosessorer! Det er flere år sia det var et problem! I dag er det vel heller omvendt. Jeg tipper du er en av de som kjøpte seg en intel-prosessor for lenge siden og hittil ikke har prøvd noe annet, fordi folk som deg klynger seg til det første de får.

Prøv å hold deg til fakta fra nå av, det er en fare for at folk kan tro på slike utsagn som det du kom med.

Lenke til kommentar
deltaaaa Skrevet 17/05/2005 : 18:03

men da snakker vi bråk om du ikke vil ut med dyre dommer for vannkjøling.

Wow, det er like morro hver gang disse diskusjonene :p .

Men dette er vel noe av det groveste feilinformeringen jeg har sett på en stund. At vifta er kompatibel stemmer, men altså jeg sitter selv med en 3.0 P4 775, og en 3500+ 939, og når det gjelder viftestøy vil jeg nesten dra det så langt som til å si at Intel har gått på en liten smell altså. Den hyler jo over 3800rpm. Selv om AMD boxed vifta faktisk snurrer fortere gjør den det mye mindre plagsomt. På et lavere frekvensområde.

Nå er jo ikke dette en "hva er best tråd", og som trådstarter allerede har fått greie på kan disse Xtusen+ (pr ratingen) til AMD betraktes som et sammenliknings grunnlag mot intel's klokkefrekvens. Men det er da litt forskjell avhengig av hva du driver med.

Siden du nevner MS Flightsimulator er det etter min personlige erfarig et spill som virker til og lide litt av ellers så fine HT. Klarte liksom aldri helt å få den flyten jeg ønsket med P4 på akkurat det spillet.

Tror du vil være mest fornøyd med AMD til det du nevner som bruksområde. Men gå da ikke rundt og tro at du har fått deg noe "bedre" enn en P4 3,8 Ghz der du sitter med din 3000+ :)

Lenke til kommentar
Tror du vil være mest fornøyd med AMD til det du nevner som bruksområde. Men gå da ikke rundt og tro at du har fått deg noe "bedre" enn en P4 3,8 Ghz der du sitter med din 3000+ :)

Nei, hvorfor skulle jeg det? :roll:

Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 18/05/2005 : 20:40

QUOTE (pcp160 @ 18/05/2005 : 19:33)

Tror du vil være mest fornøyd med AMD til det du nevner som bruksområde. Men gå da ikke rundt og tro at du har fått deg noe "bedre" enn en P4 3,8 Ghz der du sitter med din 3000+ 

Nei, hvorfor skulle jeg det? 

He he, nei ville bare nevne det fordi enkelte i denne tråden prøver og gi intrykk av det på grunnlag av deler av en Half life benchmark ;) Og selv om da altså AMD i store og hele er bedre på spill syns jeg ikke det var så veldig godt og representativt eksempel. Skal man sammelikne syns jeg man må se litt større på det en som så.

Lenke til kommentar

Hva mener du med ustabil ? :blink: En bruker, Goophy, kjører sin XP 2400 @ 78*C :p du kan jo spørre han om høye temperaturer og ustabilitet.

De nye AMD CPUene er kaldere enn Intels. Er vel ikke uten grunn at en av Intels CPU-kjerne ble kallt Pres'hot'.

Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 18/05/2005 : 20:40

QUOTE (pcp160 @ 18/05/2005 : 19:33)

Tror du vil være mest fornøyd med AMD til det du nevner som bruksområde. Men gå da ikke rundt og tro at du har fått deg noe "bedre" enn en P4 3,8 Ghz der du sitter med din 3000+  

Nei, hvorfor skulle jeg det?  

He he, nei ville bare nevne det fordi enkelte i denne tråden prøver og gi intrykk av det på grunnlag av deler av en Half life benchmark ;) Og selv om da altså AMD i store og hele er bedre på spill syns jeg ikke det var så veldig godt og representativt eksempel. Skal man sammelikne syns jeg man må se litt større på det en som så.

Jada, jada. :!:

Jeg tok det mest ekstreme eksempelet jeg kunne finne.

Bare sånn for å sette det litt på spissen. I spill vil jeg vil påstå at en 3000+ tilsvarer sånn cirkus 3,2GHz til 3,4GHz pentium 4. Er vi omtrent enige da? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...