Gå til innhold

Hva tilsvarer AMD64 3000+ i "Intel-GHz"?

MiSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I spill, f.eks. tilsvarerer dual channel socket 939 3000+ en Pentium 4 på mellom 3,0GHz og 3,8GHz. (Det kommer litt an på hvilket spill.) Half Life 2 tilsvarer en Athlon 64 3000+ en Pentium 4 på 3,8GHz. Ihvertfall i noen av banene. Test av CPU

Livet er ikke bare spilling, en A64 vil få bank av en P4 3Ghz i mulitasking. Så det er ikke enveiskjøring det er snakk om.

Det spørs hva den skal brukes til en A64 kan samenlignes med alt fra en 2,8Ghz hvis ikke lavere til en 3,8Ghz. På samme måte som en 3Ghz P4 kan samelignes med en A64 2800 hvis ikke laver til en A64 4000+

Det er svært forskjellige arkitekturer det er snakk om.

Lenke til kommentar
I spill, f.eks. tilsvarerer dual channel socket 939 3000+ en Pentium 4 på mellom 3,0GHz og 3,8GHz. (Det kommer litt an på hvilket spill.) Half Life 2 tilsvarer en Athlon 64 3000+ en Pentium 4 på 3,8GHz. Ihvertfall i noen av banene. Test av CPU

Livet er ikke bare spilling, en A64 vil få bank av en P4 3Ghz i mulitasking. Så det er ikke enveiskjøring det er snakk om.

Det spørs hva den skal brukes til en A64 kan samenlignes med alt fra en 2,8Ghz hvis ikke lavere til en 3,8Ghz. På samme måte som en 3Ghz P4 kan samelignes med en A64 2800 hvis ikke laver til en A64 4000+

Det er svært forskjellige arkitekturer det er snakk om.

Som sagt, det er nesten utelukkende spilling. Spill som FS2004, og kommende spill som Oblivion, Age Of Empires III og slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En *uklokket* "winnie 3000+" er *definitivt* ikke i nærheten av en [email protected].. med mindre A64-systemet har "uber-RAM" og Bios tunet til "nesten-krasj".. og P4-systemet/Bios'n er satt opp av en som vil demonstrere hvor dårlig Intel er.. :)

Jeg burde vite det.. da jeg har begge deler..

Lenke til kommentar

Jeg har ein Pentium 4 2.4Ghz og ein AMD64 +3200 2.0Ghz

Må bare si at de er ingen tvil om hva jeg ville valgdt!

På den nyeste maskinen min med A64 går alt 10 ganger glattere ein den P4 jeg har!!!

GÅ FOR AMD64 FOLKEN :p !

Lenke til kommentar

Source engine hater pentium arkitekturen ekstremt da. Jeg kan for øvrig bekrefte benchmark scoren til Athlon 64 på den sida. Jeg kommer på +- 2% av det de gjør. Det gjelder fra 1,8GHz opp til 2,2GHz. Min vil ikke klokke så mye høyere.

Kankje noen andre kan bekrefte intel scorene?

Dessuten er jo anandtech kjent for å være rimelig lite fanboys i forhold til andre sider (tomshardware...host...host...)

Husk at dette er på spill. I multitasking og kontorapplikasjoner vinner Pentium overlegent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

På den nyeste maskinen min med A64 går alt 10 ganger glattere ein den P4 jeg har!!!

Blir litt feil å ha link til retningslinjer i "siggen" sin med ett slikt velformulert og balansert innlegg..:

Iflg. profilen din har du jo en Celeron.. i den andre PC'n..

10 ggr. så treg? Tja.. selv i Super-Pi er den vel neppe mer enn 3 ggr. så treg.. :)

Ad topic:

Trådstarter bør definitivt velge ett S939-system.. og ett "rått" skjermkort..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Blir litt feil å ha link til retningslinjer i "siggen" sin med ett slikt velformulert og balansert innlegg..:

Iflg. profilen din har du jo en Celeron.. i den andre PC'n..

10 ggr. så treg? Tja.. selv i Super-Pi er den vel neppe mer enn 3 ggr. så treg.. :)

Ad topic:

Trådstarter bør definitivt velge ett S939-system.. og ett "rått" skjermkort..

Jeg skal bestille det som står i denne tråden. Min PC er PC#1 :woot:

Kanskje ikke er *rått* skjermkort, men det er vel greit nok, holder sikkert et år (mitt nåværende 9600XT har nå holdt siden forrige jul...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du vil bli fornøyd.. Det er sikkert.

Og du har jo absolutt ett godt utgangspunkt for evt. oppgraderinger seinere... :thumbup:

Lenke til kommentar

greit nokk at de kan måle seg i ytelse, men de kan ikke måle seg på langt nær i stabilitet ved høye temperaturer.

kan si så at en 3000+ 64bit tilsvarer 3,2 ghz p4, men da snakker vi bråk om du ikke vil ut med dyre dommer for vannkjøling.

socket 775 p4 derimot, leveres med kompatibel vifte som bråker minimalt.

Lenke til kommentar
greit nokk at de kan måle seg i ytelse, men de kan ikke måle seg på langt nær i stabilitet ved høye temperaturer.

kan si så at en 3000+ 64bit tilsvarer 3,2 ghz p4, men da snakker vi bråk om du ikke vil ut med dyre dommer for vannkjøling.

Alt du sier i dette utsagnet er på langt nær sant. :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Alt du sier i dette utsagnet er på langt nær sant. :nei:

Stemmer ikke nei...

Ett S939/A64 "winnie" m/stock vifte er sågodt som uhørlig ved vanlig bruk.. Stock vifte tåler godt bra med klokk også..

Har jo begge oppsett.. og vet derfor bedre... :)

Lenke til kommentar

dummeste jeg har hørt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...