Gå til innhold

Adaptec 2100s vs. Fedora 3.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fujitsu-Siemens Primergy C 150 server, som er utstyrt med en Adaptec 2100S Raid kontroller og 4 disker. Da jeg forsøkte å installere Fedora Core 3, fikk jeg beskjed om at programmet ikke kunne finne diskene. Det var flere valg men ingen virker.

Er det noen som vet hvordan dette kan fikses, eller om det er en annen Linux distro som takler dette bedre?

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring simens og spør "hei, finnes det frie (det er enklest) linux-drivere til dette kortet som står i den serveren jeg kjøpte av dere?"

Om nei, skaff deg et nytt kort. Om mulig bråk med simens, hev kjøpet/krev at de bytter kortet. Eller fortell dem at om de ikke fikser problemet så går du til et annet firma neste gang du skal kjøpe server - minn dem på at f.eks. HP leverer servere med RHEL...

Servermarkedet er et marked produsentene ikke vil ha et "dårlig linuxstøtte" stempel. Ikke i det hele tatt. For de vet at dersom de ikke fikser ditt problem, så forteller du det til en mengde andre folk - som derfor heller ikke vil kjøpe Siemens.

Lenke til kommentar

Kortet ditt skal fungere helt fint i Linux.

Supported Operating Systems

FreeBSD 4.11

Microsoft Windows 98

Microsoft Windows 98 SE

Microsoft Windows 98 ME

Microsoft Windows 2000 Advanced Server

Microsoft Windows 2000 Server

Microsoft Windows 2000 Professional

Microsoft Windows XP Home Edition

Microsoft Windows XP Professional

Microsoft Windows NT4 Workstation

Microsoft Windows NT4 Server

Microsoft Windows NT4 Advanced Server

Novell NetWare 4.2

Novell NetWare 5.x

Redhat Linux 6.2

Redhat Linux 7.0

SuSE 6.4

SuSE 7.0

SCO Openserver 5.06

SCO UnixWare 7.11

Lenke til kommentar
Kortet ditt skal fungere helt fint i Linux.

Supported Operating Systems

FreeBSD 4.11

Microsoft Windows 98

Microsoft Windows 98 SE

Microsoft Windows 98 ME

Microsoft Windows 2000 Advanced Server

Microsoft Windows 2000 Server

Microsoft Windows 2000 Professional

Microsoft Windows XP Home Edition

Microsoft Windows XP Professional

Microsoft Windows NT4 Workstation

Microsoft Windows NT4 Server

Microsoft Windows NT4 Advanced Server

Novell NetWare 4.2

Novell NetWare 5.x

Redhat Linux 6.2

Redhat Linux 7.0

SuSE 6.4

SuSE 7.0

SCO Openserver 5.06

SCO UnixWare 7.11

La du merke til at alt det der er OS med 2.4-kjerner? Dersom de kun leverer drivere i binærform (som i seg selv er noe dritt), og ikke gadd å støtte det over på 2.6 kjerna, sitter du i saksa...

Lenke til kommentar

Kortet er ikke akkurat nytt ;)

Etter en liten stund med Google, så har jeg funnet ut at driveren skal ligge i kernelen, men bare på 2.4 serien.

Den eneste distroen jeg kommer på som bruker 2.4 som "default" er Slackware. Jeg vet ikke om Slackware finner kontrolleren din, men Slackware har en egen kernel dedikert til Adaptec så jeg tror sjangsene er store for at den virker der (har prøvd/brukt utallige Adaptec kontrollere fra alle århundre og har aldri hatt noen problemer med Slackware).

Hvis du ikke vil laste ned hele Slackware bare for å se om kontrolleren virker så kan du laste ned SlackNET.

Lenke til kommentar
Kortet er ikke akkurat nytt ;)

Etter en liten stund med Google, så har jeg funnet ut at driveren skal ligge i kernelen, men bare på 2.4 serien.

Den eneste distroen jeg kommer på som bruker 2.4 som "default" er Slackware. Jeg vet ikke om Slackware finner kontrolleren din, men Slackware har en egen kernel dedikert til Adaptec så jeg tror sjangsene er store for at den virker der (har prøvd/brukt utallige Adaptec kontrollere fra alle århundre og har aldri hatt noen problemer med Slackware).

Hvis du ikke vil laste ned hele Slackware bare for å se om kontrolleren virker så kan du laste ned SlackNET.

Debian sarge bruker også 2.4 som standard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...