LightSabre Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Hei, Jeg har bestillt et hjelmkamera (Viosport H2O) og trenger et nytt kamera med 3,5mm A/V inngang. Jeg skal i utgangspunktet bruke oppsettet til undervannsfilming så jeg kommer til å lage en tett boks til videokamrea og batterier, og bulletcam'en også om nødvendig. Har i utgangspunktet ikke tenkt å bruke altfor mye penger på dette, men betaler jo det som må til for å få grei kvalitet på opptakene. Har også vurdert å bygge en liten mini-ITX for å ta seg av opptakene, men det er vel kanskje like greit med et kamera som kan brukes til andre ting også... Har tenkt litt på Sony DCR-HC42E, noen som vet om dette vil fungere sammen med bullet'en? Jeg er også åpen for andre anbefalinger hvis noen har noen. Alle råd mottas med takk :-) Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Her er en liste over kompatible videokameraer. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Takker for svar, men har sett på den listen og det kameraet står ikke der. Det er mange kameraer som mangler, mulig den er litt gammel..? Ser at Sony skriver dette om Sony DCR-HC42E: Kontakter Lydinngang ja Lydutgang ja i.LINK™-inngang (DV) ja i.LINK™-utgang (DV) ja i.LINK™-inngang (MICROMV) nei i.LINK™-utgang (MICROMV) nei S-Video-inngang ja S-Video-utgang ja USB-terminal ja Videoinngang ja Videoutgang ja Men ikke hva slags tilkobling Er det noen som har dette kameraet som vet hva slags tilkobling det er på analog audio/video inn? Tror det er en 3,5mm minijack på bulletcam. Lenke til kommentar
hopless Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Alle sony kameraer jeg har vært bortti har minijack for analog inn/ut. Men den bullet linsa jeg har er det phonoplugg på, så jeg bruker den medfølgende minijack => 3phono ledningen som fulgte med sony cammen min. Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Da jeg også benytter hjelmkamera og har samme kamera, er det litt artig å høre hva der gjør for å bruke dette. Slik jeg har det har jeg kamera og batteriboksen liggende i ei rompetaske eller sekk, og fester mic og hjelmkameraet på hjelmen. Problemet er at jeg ikke ser om kameraet filmer eller ikke så lenge det ligger i sekken. Må altså slå kameraet på og så legge det opp i sekken, filme med hjelmkameraet, stoppe og ta av sekket, ta ut kameraet og slå dette av. Kunne tenkt meg en løsning der jeg kan montere fjernkontrollen på sykkelstyret eller henge den i en snor rundt halsen, og så ha en rød lampe/diode som lyser når kameraet filmer. Er det noen som har tenkt på dette og funnet en praktisk løsning?? Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Du har vel muligens alt funnet ut av dette, men jeg har kjøpt samme kamera. Har ingen problemer med å få hjelmkameraet til å fungere der. Veldig bra kvalitet blir det også Det neste jeg kommer til å investere i er en LANC kobling slik at jeg kan styre opptakene uten å ta opp kameraet fra sekken. Fint verden gå forover Endret 25. februar 2006 av Bertram Lenke til kommentar
doness Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Du har vel muligens alt funnet ut av dette, men jeg har kjøpt samme kamera. Har ingen problemer med å få hjelmkameraet til å fungere der. Veldig bra kvalitet blir det også Det neste jeg kommer til å investere i er en LANC kobling slik at jeg kan styre opptakene uten å ta opp kameraet fra sekken. Fint verden gå forover 5662007[/snapback] så kan man koble til bulletcam på dcr-hc42e? Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Du har vel muligens alt funnet ut av dette, men jeg har kjøpt samme kamera. Har ingen problemer med å få hjelmkameraet til å fungere der. Veldig bra kvalitet blir det også Det neste jeg kommer til å investere i er en LANC kobling slik at jeg kan styre opptakene uten å ta opp kameraet fra sekken. Fint verden gå forover 5662007[/snapback] så kan man koble til bulletcam på dcr-hc42e? 5753625[/snapback] Ja man kan bruke det sammen med hc42e, men jeg er ikke sikker på om du får styrt det i fra den lille knappen der du starter opptak, eller om du må bruke menyen for å få opptak, men opptak det får du. Skal forsøke å se litt mer på dette i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Bertram Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Du har vel muligens alt funnet ut av dette, men jeg har kjøpt samme kamera. Har ingen problemer med å få hjelmkameraet til å fungere der. Veldig bra kvalitet blir det også Det neste jeg kommer til å investere i er en LANC kobling slik at jeg kan styre opptakene uten å ta opp kameraet fra sekken. Fint verden gå forover 5662007[/snapback] så kan man koble til bulletcam på dcr-hc42e? 5753625[/snapback] Ja man kan bruke det sammen med hc42e, men jeg er ikke sikker på om du får styrt det i fra den lille knappen der du starter opptak, eller om du må bruke menyen for å få opptak, men opptak det får du. Skal forsøke å se litt mer på dette i løpet av helgen. 5889012[/snapback] Det er riktig at opptaket ikke startes fra startknappen. En camcorder kombinerer to helt forskjellige funksjoner med forskjellig betjening i en boks: et opptakskamera og en videospiller. Med din/vår oppkobling skal HC42 fungere som en videoopptager (Player funksjon med opptak fra tilkoblet analogkamera) og betjenes logisk fra menyen. Den røde opptaksknappen brukes logisk når HC42 skal fungere som kamera (opptak via kameraobjektivet). For å unngå fomling med start/pause betjening på HC42’s LCD skjerm kan muligens en liten fjernbetjening for kameraet være en ide. Skulle noe finne ut eller vet en annen løsning er jeg takknemlig for tips. Endret 9. april 2006 av Bertram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå