pstub Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Satt i helgen og monterte et Zalman Reserator vannkjølingssett. Har koblet som følger: Tank --> Chipset --> CPU --> GPU --> Tank CPU Temp'en ligger på 46grader i idle, og det syns jeg er merkelig høyt!!! Oppgraderte BIOS i samme slengen, og der stod det at den skulle fixe feil avlesning av temp. Har sjekket at det ikke er knekk på slangen, vannet strømmer som bare det. Har brukt ArcticSilver5 mellom alle chips og kjølere. CPU-kjøleren er ikke varmere enn at det er behagelig varmt å ta på den. Har forresten også byttet ut pumpen til en med dobbel kapasitet. Hvor ligger problemet? Er det jeg som har gjort noe feil, eller er det temp-avlesningen i CoreCenter som er feil? HW Specs --> Se signatur Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Synes det var en ok temp. med tanke på hva du kjøler. Men hva er rom temp. hos deg? Ville heller koblet det Tank --> CPU --> Chipset --> GPU --> Tank Endret 16. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
pstub Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Joda, var sånn jeg prøvde å koble først, men problemet var at det ble altfor knotete med slangene! Klarte ikke å få dem til å ikke "knekke". Vinklene ble mye snillere sånn som det er koblet nå! Rom-temp'en ligger vel rundt 23grader tror jeg. Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 har samme kjøler å ligger på temperaturer fra 40 til nesten 50, fukner helt GLIMRENDE, så å si lydløst . som -taz- sier det kommer jo litt an på rom temperaturen , vannet blir jo ikke like kaldt som lufta i rommet. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Hadde bare HD'ene vært like stille som Reserator'n så hadde jo livet vært enkelt!!! Har en WD 120GB som jeg mistenker for å stå for en del støy! Men utrolig digg å bli kvitt 3 vifter, hvorav 2 av dem bråkte en del (GPU + Chipset). Så du mener at temp'en ikke er så ille allikevel? Også skal vel temp'en gå ned noe etterhvert som ArcticSilver'n får satt seg, noe som kan ta 10 døgn eller noe sånt? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Hvor høye temperaturer er det egentlig akseptabelt å kjøre denne prosessoren på? Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Vil anbefale deg å koble en slange inne i Reseratoren . Der hvor vannet kommer inn i retur sitter det en kobling du kan sette slangen på . Kapp slangen slik at den blir 5-10 cm kortere en tanken . Dette gjør at returvannet slippes ut i toppen av tanken og får derfor bedre tid til å kjøles ned , da inntaket til pumpa sitter i bunnen . Har gjort dette selv , tempen sank med ca 8-10 grader . Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Vil anbefale deg å lese denne: http://www.ocshoot.no/diskuter/showthread.php?t=1783 "Avlest idletemperaturen på prosessoren er fullstendig uinteressant når du skal feilsøke på en maskin (og i alle andre sammenhenger også). (..) Denne temperaturen varierer kraftig alt etter hvilke prosesser/programmer som jobber i bakgrunnen, programmet som avleser temperaturen er et godt eksempel på et program som vil belaste prosessoren. Dessuten er det store variasjoner på denne temperaturen dersom systemet støtter en eller annen form for "halt/disconnect" funksjon. " Forresten så kjører jeg en 3200+ på 56-57 grader load, 1,57v. 23 grader romtemp. Endret 16. mai 2005 av cybirg Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 For å få ned støy fra harddisken kan jeg annbefale denne på det varmeste; Sunbeam Harddisk Silencer hos Microplex (så lenge du har ledige 5 1/4" plasser). Lenke til kommentar
pstub Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Joda, har vel en 5 1/4" plass jeg kan bruke, men har jo 4 HD'er da... Har bestilt en http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=SBHDS1&toc=2660 som jeg har tenkt til å stappe Raptor'n i, og håper det hjelper en del i hvert fall! Får se om jeg tester syltestrikk metoden på en eller fler av de andre diskene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå