Gå til innhold

Shaman, How the class was created

Anbefalte innlegg

La oss ta ifra Hunters deres Feign Death og Warlocks deres Soulstones også... irriterende abilities må jeg si...

(sprayer kommentaren med litt ekstra ironi)

som jeg sa, synes det er litt mye på en kraftig klasse som shaman. vet ikke med deg, men jeg vil ikke samenligne shaman og warlock

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La oss ta ifra Hunters deres Feign Death og Warlocks deres Soulstones også... irriterende abilities må jeg si...

(sprayer kommentaren med litt ekstra ironi)

Nåja.. at locks har soulston er ikke så farlig da. de tåler jo ingenting :)

er kjekt å ha en lock på laget sitt. Gratis hp :)

Lenke til kommentar
Nå får du roe deg, Jeg spiller en shaman lvl 60. (har vært lvl 60 i flere uker) 50-60 dps med one hand? da må du ha en sinnsykt treig one hand og du bruker ikke windfury eller rockbiter da! one hand og shield ligger jeg på 150-200 dps! jeg har riktinok en rask 1 hander med 42,7dps men du kan alikavel ikke klare å komme ned i 50-60dps! det er tull!

Rull inn puppa nå da.

Okey 50-60 dps er litt overdrevent kanskje.

Jeg spiller også lvl 60 shaman.

150-200dps med onehan og shield?

Kom ned på jorda igjen.

Jeg snakker om ren melee dps, ikke lightening shield og shock spam!

Trykk C og hold over weapon dmg'en, der ser du dps etter at AP er regnet med.

Den dpsen blir kraftig redusert av armor, men går selfølgelig opp igjen ved WF procs (evt rockbiter).

Over 100 går nok muligens med en fin endgame one hander, men 150-200? Det er det dummeste jeg har hørt...

Lenke til kommentar

Den dpsen blir kraftig redusert av armor, men går selfølgelig opp igjen ved WF procs (evt rockbiter).

Over 100 går nok muligens med en fin endgame one hander, men 150-200? Det er det dummeste jeg har hørt...

man måler ikke dps ved å trykke C og se på våpendmg vett. Det er så mange andre faktorer som spiller inn at den dps'en ikke kan regnes med på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
er ikkje pala og shaman nesten helt det samme? bare at pala har divine shield (noe som er utruli feigt!)

haha, begynte å flire når jeg så dette gitt.... NEI, de er nok vidt forskjellige vil jeg si.

Vel, feigt og feigt, alt det gjør i PvP er å gi paladin en sikker sjanse til å heale seg, han løper jo ikke noe fortere med skjold på, så det er ikke så veldig nyttig til å stikke av. Men for all del, hvis det er feigt å heale seg så :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Nå får du roe deg, Jeg spiller en shaman lvl 60. (har vært lvl 60 i flere uker) 50-60 dps med one hand? da må du ha en sinnsykt treig one hand og du bruker ikke windfury eller rockbiter da! one hand og shield ligger jeg på 150-200 dps! jeg har riktinok en rask 1 hander med 42,7dps men du kan alikavel ikke klare å komme ned i 50-60dps! det er tull!

Rull inn puppa nå da.

Okey 50-60 dps er litt overdrevent kanskje.

Jeg spiller også lvl 60 shaman.

150-200dps med onehan og shield?

Kom ned på jorda igjen.

Jeg snakker om ren melee dps, ikke lightening shield og shock spam!

:dontgetit:

Hva har du gjort med shamanen, og hvilket talentbuild har du?

Min shaman på level 56 har ikke problemer med å ligge på 150 dps ved grinding.. med en god sjanse for å critte, flurry, samt rockbiter eller windfury burde ikke det være noe problem for deg heller

Min *oppgitte* dps med en 35dps mace er forresten ca 100 dps ved bruk av rockbiter, og jeg ville ikke kalle den en endgame mace.. (might of hakkar)

Endret av likferd
Lenke til kommentar

man måler ikke dps ved å trykke C og se på våpendmg vett. Det er så mange andre faktorer som spiller inn at den dps'en ikke kan regnes med på noen som helst måte.

Det er ikke det jeg gjør heller.

Jeg bare nevnte det så karen skjønner at han ikke kan få så høy dps med 1h + shield.

Jeg testa litt i går kveld.

Jeg har en 60 shaman, med denne 2h macen. http://www.thottbot.com/?i=9923

Ikke en av de beste, men en ganske vanlig mace blant high lvl shamans/pallys.

Jeg sto i kargath og venta på at folka skulle komme (Skulle gjøre MC prequest), og jeg tankte at jeg kunne sjekke ut dpsen på two handern min.

UI'et mitt har DPS måler, så jeg målte dps'en der.

Når jeg brukte denne + windfury (ingen shocks/lighteing shield etc) lå jeg på rundt 100 dps. (jeg har 3 talent points i improved windfury, og jeg har 5 talents i flurry).

Med rockbiter lå jeg faktisk gjennomsnittelig litt høyere.

Mobsa jeg testa på var lvl 40-42 så dps'en er høyere enn på mobs ved mitt lvl.

Med rockbiter var faktisk DPS'en noe høyere, rundt 110-120.

Noen kamper hvor jeg critta ofte, eller at WF procca mye var jeg oppe i 150-170 dps ved slutten av kampen. Men dette var heller sjeldent.

Så at han ligger på 150-200 ren melee dps med 40 dps one hand weapon har jeg vanskelig for å tro, da må han ha godt over 1000AP med rockbiter isåfall.

dontgetit.gif

Hva har du gjort med shamanen, og hvilket talentbuild har du?

Min shaman på level 56 har ikke problemer med å ligge på 150 dps ved grinding.. med en god sjanse for å critte, flurry, samt rockbiter eller windfury burde ikke det være noe problem for deg heller

Min *oppgitte* dps med en 35dps mace er forresten ca 100 dps ved bruk av rockbiter, og jeg ville ikke kalle den en endgame mace.. (might of hakkar)

Okey, might of hakkar har jeg forresten fortsatt. Jeg kan godt teste ut dps med den også.

Jeg og lå på rundt 150dps med den macen ved grinding, men da bruke jeg lightening shield + lightening bolt for å pulle.

Brukte vel noen shocks av og til også, helt normalt ved grinding.

Jeg snakker om helt ren melee dps.

Med rockbiter har jeg 9xx AP, som er mer AP en warrior med fullt Valor sett.

Pluss at jeg har flurry og improved windfury, så dere kan ikke si at characteren min er poor, og det er derfor jeg har så lav dps.

Dere tar rett og slett feil, og jeg har rett

:roll::yes:

Edit:

Ps, appolox, kan ikke du bare gi slipp på den arrogante holdningen din å innse at du har tatt feil for en gangs skyld.

Endret av Omar
Lenke til kommentar
Dere tar rett og slett feil, og jeg har rett

Edit:

Ps, appolox, kan ikke du bare gi slipp på den arrogante holdningen din å innse at du har tatt feil for en gangs skyld.

haha, noen som ser det morsomme i dette utsagnet? Lurer på hvem som er arrogant jeg.

btw. hva tok jeg feil om? at man ikke kan se riktig dps ved å trykke på C?

Synes du er ganske uklar om det meste du uttaler deg om gitt.

Det er vel ingen her som har snakka om ren melee dps så det vet jeg ikke helt hvor du tar fra. Du sa selv at du kom opp i 150dps med 1handern og diverse shocks, dermed har du selv bevist at det går an, så du tok nok feil en gang igjen "Ommar" :thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Joda. det er en enkel måte å regne DPS'n på. såklart, skaden blir jo redusert hvis du slåss mot en high lvl elite ja.

Men siden man ikke har noen andre måter å regne ut en "konkret" dps på, så er den i Characther skjermen et ganske fint utgangspunkt.

Med min 54 shammy så har jeg rundt 110-120 dps med rockbiter på. 2h øks.

husker ikke hva den het.

Lenke til kommentar
Med min 54 shammy så har jeg rundt 110-120 dps med rockbiter på. 2h øks.

husker ikke hva den het.

betyr det da at du gjør 120dps i en kamp der du bruker shocks og totems og mye annet det da? Og hvis du setter på windfury så går jo dps ned til kanskje 90? Mens den reelle dps sikkert går opp. Som sagt, man kan ikke måle hvor mye dps man gjør mot en fiende, ut fra base melee dps, grunnet så utrolig mange andre faktorer.

Men siden man ikke har noen andre måter å regne ut en "konkret" dps på, så er den i Characther skjermen et ganske fint utgangspunkt.

Du kan laste ned en mod som måler dps gjennom en kamp for deg. Denne er selvfølgelig ikke 100% pålitelig, men gir et bedre bilde av den totale dps'en din enn å bare se på character skjermen.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Hvis du feks setter på rockbiter weapon kommer det automatisk med i beregnelsen av DPS hvis du trykker på C. Har du da også tilfeldigvis flurry for øyeblikket vil det også legges til.

Husker jeg og en kamerat testa DPS en gang da vi var rundt lvl 45. Jeg hadde da one hand mace og skjold. (hand of righteousness og aegis of scarlet commander)

Jeg satte på rockbiter og hadde flurry (noe som procker ganske ofte) og hadde da en DPS på 92, dette er når du trykker på "C" og er dermed ren weapon damage. Så det er ikke noe problem å oppnå en høy dps.

Det blir i grunn bare dumt å argumentere ren weapon damage siden alle shamaner har en eller annen form for weapon buff på til en hver tid uansett. Er du også enhancement specca så vil det også se bedre ut med tanke på weapon damage output.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...