Gå til innhold

Shaman, How the class was created

Anbefalte innlegg

Shamanen har en ekstrem svakhet.

Mana. En Shaman uten mana er som en fisk på land. Og jeg kan tenke meg at Blizzard ville ha en eksklusiv klasse for Horde som blir en "erstatning" for Paladin.

Ja, jeg er enig i at diverse ting burde bli nerfa *kremt*Frostshock*kremt*

men Shamanen er ikke så sinnsyk mener nå jeg. En Paladin er også sinnsyk innenfor Alliance...Plate Armor, gratis Mount og ekstrem innenfor defensive skills.

Og hvis trådstarter leser dette: Ja, jeg synes posten din tragisk. Blitt banka av en Shaman i det siste?

Endret av RevX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Shamanen har en ekstrem svakhet.

Mana. En Shaman uten mana er som en fisk på land. Og jeg kan tenke meg at Blizzard ville ha en eksklusiv klasse for Horde som blir en "erstatning" for Paladin.

En shaman klarer seg godt med end del totems ute og weaponenchantment. Du kan på ingen måte mene at shaman er mer avhengig av mana en priest/mage/warlock

Lenke til kommentar

Ja hvorfor whine? Jeg skjønte godt at dette bare var tull.

Uansett på papiret ser det ut som at Shaman er veldig IMBA, men den er jo ikke det. Alt han har blir bare halveis og da må du vite hvordan ting skal brukes for å være ekstremt god med de. Det blir fort en del å holde styr på.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg blitt tatt av noen shamans i det siste, men jeg klager likevel. Samtlige shamans jeg har møtt angriper kun når de er i flertall, eller at de er mye høyere level. At en shaman skal ha ghostwolf er bare tragisk, da de faktisk vil kunne unngå ethvert pvp-angrep. Nei, shamans er "overpowered" så det holder, selv om de er svake. DVS at de ikke burde ha ghostwolf uten av paladins burde ha det.

Nei, paladins har blitt alt for mye nerfed, mens shamans/mages har blitt overpowered. Uff sier jeg bare! :mad:

Lenke til kommentar
Samtlige shamans jeg har møtt angriper kun når de er i flertall, eller at de er mye høyere level.

Det er rett og slett pga. at det tar så jævlig lang tid å drepe de 5 livene en imbadin har, at VELDIG få gidder gjøre det uten de er sikret å felle ham raskt. Ellers er de egentlig bare å ignorere. Vi vet dere aldri kan ta oss igjen eller på noen annen måte utgjøre en trussel likevel ;)

En paladin som sier en shaman er svak, den var ny ;)

Lenke til kommentar
Det hadde blitt teit om Paladin skulle hatt like kraftig melee som Warrior. Jeg synst Shaman er overpowered, og etter min mening burde Warrior være den kraftigste melee klassen (hallo, det er en kriger :roll: ).

rogue skal jo ha kraftigst melee, snike seg i skyggene og drepe på 2 sekunder, mens en warrior løper fram og slår ned folk og tåler 1000 av dem.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg blitt tatt av noen shamans i det siste, men jeg klager likevel. Samtlige shamans jeg har møtt angriper kun når de er i flertall, eller at de er mye høyere level. At en shaman skal ha ghostwolf er bare tragisk, da de faktisk vil kunne unngå ethvert pvp-angrep. Nei, shamans er "overpowered" så det holder, selv om de er svake. DVS at de ikke burde ha ghostwolf uten av paladins burde ha det.

Nei, paladins har blitt alt for mye nerfed, mens shamans/mages har blitt overpowered. Uff sier jeg bare! :mad:

hehe.. :) Syns det er tvert det motsatte jeg.

Alltid når jeg møter en allie på ca samme lvl som meg, så kommer det nesten hele tiden noen andre å hjelper til. hvis de klarer å stikke av, så er det for å hente hjelp. gjerne 10stk.

Og som en annen da; en shaman uten mana er som en fisk på land. Det er ganske riktig. Og spell'ene sluker mana.

palla 1mot1 på samme lvl er en gankse fair duell. Men er de 2lvls høyere så sliter jeg kraftig. Må jo "drepe" de 3-5 gang før man har tatt de. Snakk om overpowered.

Rogues som angriper først har jeg aldri sjans mot. Er stunna i de 10sec som han bruker på å drepe meg.

Spiller shammy 53 på Twilights hammer med 5:1 allies horde skulle en tro..

---

Horde=skills, Alliance=numbers ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en lvl 50 paladin, jeg kan slå ALLE klasse med litt flaks og timing men det er et slit å drepe noe som helst da jeg egentlig ikke gjør spesielt med damage.

Blir å løpe etter folk med autoattack i 5 minutter før jeg får drept noen.

Spiller nå en shaman på test serveren..

Er enda mer overbevist nå om hvor utrolig overpowered shamans er, ja shamans dør fort hvis det kommer et par fiender og er ikke på langt nær like defensiv som en paladin men det veier han opp med en helt utrolig damage output.

med Windfury'en har jeg nærmest 3 shottet mager og Shocksa critter for rundt 1000-1300 damage.

Chain Lightening bolten er helt utrolig i mass pvp.

Frost shocken og den såkalte diminishing returns hjelper lite med min kraftige dps.

2 frost shocks holder LENGE til å få drept det meste..

alt i alt har en shaman ALTFOR mye skills og ting å bruke i forhold til paladins.

De er begge hybrids men en paladin er regelrett GIMP når det gjelder dmg mens en shaman har både utrolig høy armor rating, høy melee dmg og høy magic dmg.

OG bedre heals en den healing orienterte paladinen...

Paladins Flash heal = Heals a friendly target for 343 to 383. 1.5 sec cast

Shamans Flash Heal/Lesser Healing Wave = Heals a friendly target for 832 to 928. 1.5 sec cast.

Er latterlig og overpowered og utrolig shaman klassen er...dem har nærmest ingenting negativt over seg.

Utrolige er at folk skjønner ikke at shamans er så sinnsyke når man spiller de riktig. Blizzard har ikke nevnt å dempe shamans i noen form så man kan jo bare anta at 90% av blizzard employees spiller shamans.

Vurderer nesten å gi opp WoW fordi blizzard virkelig ikke har greipen på tinga sine, nerfer alle i hytt og pine mens shamans får være i fred...

Lenke til kommentar

Ja, paladin er en ødelagt klasse. Håper de gjør noe med den snart. Se bare på paladin-forumet på worldofwarcraft.com. Ting kan gjøre det bedre:

- En form for snare slik at ihvertfall har mulighet til å ta en fiende som har bestemt seg for å stikke.

- Instant ranged (trenger ikke være bra) slik at vi ihvertfall kan få litt snap-aggro og en mulighet til å pulle mobs, samt mulighet for litt burst damage ihvertfall.

...samt mye mer. Til gjengjeld kan Blizzard gjerne forkorte varigheten på boblen, gi oss dårligere heals osv.

Shaman ser ut til å være en skikkelig god klasse som det nok er veldig gøyalt å spille.

Lenke til kommentar

De kunne økt dmg på holy shock til rundt 500+, så har vi iallefall noe som gjør litt dmg, uansett om det er et talent eller ikke.

Men jeg klager ikke, er fornøyd med paladin slik han er, selv om det er litt slitsomt å basere en kamp på flaks (om SoC treffer eller ikke)

Lenke til kommentar
Horde=skills, Alliance=numbers ;)

Synes det blir litt teit å si det, når det kommer HELT an på server, selv om Horde er underpopulated på min server, så er det utrolig mye noob horde jeg har møtt, men også en del teite Alliance også :cry:

Lenke til kommentar

En stilig framstilling av Shamanen - for den er jo faktisk heilt korrekt.

Shaman er den einaste klassen som har en direkte counter til _alle_ andre klasser. En dyktig shaman > alle andre nesten uansett.

Han tåler masse, han kan heale, han har kraftige skadespells, han kan gjøre grei skade med melee weapons, han har purge til lav manakost, han har totems som i seg sjøl er for gode, han har vanvittig kraftige self-buffs.

Nuff said.

Lenke til kommentar

Til folk som klager over hvor ubrukelig shaman er OOM; hvem er mest ubrukelig OOM, en prest/mage eller en shaman?

Greit nok, shaman har som oftest mindre manapool enn en caster, men en caster ER faktisk totalt ubrukelig OOM. En shaman kan gjøre en god del skade melee.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...