Gå til innhold

Shaman, How the class was created

Anbefalte innlegg

Jeg har en lvl 50 paladin, jeg kan slå ALLE klasse med litt flaks og timing men det er et slit å drepe noe som helst da jeg egentlig ikke gjør spesielt med damage.

Blir å løpe etter folk med autoattack i 5 minutter før jeg får drept noen.

Spiller nå en shaman på test serveren..

Er enda mer overbevist nå om hvor utrolig overpowered shamans er, ja shamans dør fort hvis det kommer et par fiender og er ikke på langt nær like defensiv som en paladin men det veier han opp med en helt utrolig damage output.

med Windfury'en har jeg nærmest 3 shottet mager og Shocksa critter for rundt 1000-1300 damage.

Chain Lightening bolten er helt utrolig i mass pvp.

Frost shocken og den såkalte diminishing returns hjelper lite med min kraftige dps.

2 frost shocks holder LENGE til å få drept det meste..

alt i alt har en shaman ALTFOR mye skills og ting å bruke i forhold til paladins.

De er begge hybrids men en paladin er regelrett GIMP når det gjelder dmg mens en shaman har både utrolig høy armor rating, høy melee dmg og høy magic dmg.

OG bedre heals en den healing orienterte paladinen...

Paladins Flash heal = Heals a friendly target for 343 to 383. 1.5 sec cast

Shamans Flash Heal/Lesser Healing Wave = Heals a friendly target for 832 to 928. 1.5 sec cast.

Er latterlig og overpowered og utrolig shaman klassen er...dem har nærmest ingenting negativt over seg.

Utrolige er at folk skjønner ikke at shamans er så sinnsyke når man spiller de riktig. Blizzard har ikke nevnt å dempe shamans i noen form så man kan jo bare anta at 90% av blizzard employees spiller shamans.

Vurderer nesten å gi opp WoW fordi blizzard virkelig ikke har greipen på tinga sine, nerfer alle i hytt og pine mens shamans får være i fred...

Som lvl 50 har du egentlig ingen rett til å uttale deg i det stor og hele da men, men leave that aside.

Seriøst, som paladin burde du vite bedre enn på whine på Shaman. Du snakker om DPS og det er helt tydelig at du ikke kan spille klassen din. Jeg mekket meg en Paladin på test server for å sjekke en ting. DPS til paladin. Jeg fant fort ut at med den rette builden kunne jeg pøse ut seriøst mye skade via commander sealen og BoM spellen kom jeg opp i 1500-1700 jevnlig. Med Crusader have jeg 1K Attackpower og slo jevnlig for 250-320 dmg så det du sier her stemmer ikke på noen måte. Har du 1h-Shield er det faktisk ikke meninga at du skal gjøre mye skade heller smartingen.

Før man whiner om klasser burde man først bli level 60. Klassene forandere seg veldig med levlene. Bare se på paladin som virket som guder på level 30 (20?) når de fikk en 2h Hammeren.

Matche klasser opp mot hverandre på en TEST server hvor man ikke har noen garanti for at de som spiller i det heletatt vet hvordan man spiller sin egen klasse faller på sin egen urimelighet og er på en måte holdepungtet i argumentasjonen din.

Du snakker om alle skillsene en Shaman har. Jeg generelt i pvp bruker følgende:

Frost/Earthshock (insta DD), Purge (Dispell), Heals, 1-2 totems (Searing, Tremor, Grounding)Avheng av om de er smartre nok til å fjerne de, 99% av totems har 1 hp) Jeg vil ikke si at dette er å bruke så mye flere skills en noen anne Hybrid klasse når de er i kamp og de andre som er tilgjengelig bruker vi simpelt henn ikke.

Lær deg å spill klassen din før du uttaler deg og du hadde funnet ut at paladin er en fair match for en Shaman 1vs1 og Shaman ikke har noen annet alternativ enn å spare 80% av sin mana til heals vs en Paladin.

Alle klasser har sine Nemesis. Shaman har Paladin og Rogue slik jeg ser det.. Også Shadow Priests er farlig.

Begynner å se meg passe lei på innkompitente snørrunger her på forumer som tyter om ting de egentlig ikke har peil på i det heletatt.

Endret av Blakken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg fant ut på testserveren er at arcanite reaper er et SYKT våpen i hendene på en shaman :dontgetit:

Jeg drev å trente weaponskill mot noen eliter (ja, blizzard gir shaman-karakterene på testserveren arcanite reaper og NULL weaponskill i 2h øks..) da jeg ble angrepet av en tulling av en paladin. Jeg fikk windfury på et av de første slagene, og paladin falt på 5 sekunder.. Det ene windfury-slaget tok 70% av hp, og jeg avsluttet med ns+cl og en eartshock :D

Arcanite reaper er syk!

Edit: før noen starter å klage: jeg crittet på alle slagene. Det skjer ikke hver dag, for å si det slik..

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Jeg har en lvl 50 paladin, jeg kan slå ALLE klasse med litt flaks og timing men det er et slit å drepe noe som helst da jeg egentlig ikke gjør spesielt med damage.

Blir å løpe etter folk med autoattack i 5 minutter før jeg får drept noen.

Spiller nå en shaman på test serveren..

Er enda mer overbevist nå om hvor utrolig overpowered shamans er, ja shamans dør fort hvis det kommer et par fiender og er ikke på langt nær like defensiv som en paladin men det veier han opp med en helt utrolig damage output.

med Windfury'en har jeg nærmest 3 shottet mager og Shocksa critter for rundt 1000-1300 damage.

Chain Lightening bolten er helt utrolig i mass pvp.

Frost shocken og den såkalte diminishing returns hjelper lite med min kraftige dps.

2 frost shocks holder LENGE til å få drept det meste..

alt i alt har en shaman ALTFOR mye skills og ting å bruke i forhold til paladins.

De er begge hybrids men en paladin er regelrett GIMP når det gjelder dmg mens en shaman har både utrolig høy armor rating, høy melee dmg og høy magic dmg.

OG bedre heals en den healing orienterte paladinen...

Shamans Flash Heal/Lesser Healing Wave = Heals a friendly target for 832 to 928. 1.5 sec cast.

Er latterlig og overpowered og utrolig shaman klassen er...dem har nærmest ingenting negativt over seg.

Utrolige er at folk skjønner ikke at shamans er så sinnsyke når man spiller de riktig. Blizzard har ikke nevnt å dempe shamans i noen form så man kan jo bare anta at 90% av blizzard employees spiller shamans.

Vurderer nesten å gi opp WoW fordi blizzard virkelig ikke har greipen på tinga sine, nerfer alle i hytt og pine mens shamans får være i fred...

Som lvl 50 har du egentlig ingen rett til å uttale deg i det stor og hele da men, men leave that aside.

Seriøst, som paladin burde du vite bedre enn på whine på Shaman. Du snakker om DPS og det er helt tydelig at du ikke kan spille klassen din. Jeg mekket meg en Paladin på test server for å sjekke en ting. DPS til paladin. Jeg fant fort ut at med den rette builden kunne jeg pøse ut seriøst mye skade via commander sealen og BoM spellen kom jeg opp i 1500-1700 jevnlig. Med Crusader have jeg 1K Attackpower og slo jevnlig for 250-320 dmg så det du sier her stemmer ikke på noen måte. Har du 1h-Shield er det faktisk ikke meninga at du skal gjøre mye skade heller smartingen.

Før man whiner om klasser burde man først bli level 60. Klassene forandere seg veldig med levlene. Bare se på paladin som virket som guder på level 30 (20?) når de fikk en 2h Hammeren.

Matche klasser opp mot hverandre på en TEST server hvor man ikke har noen garanti for at de som spiller i det heletatt vet hvordan man spiller sin egen klasse faller på sin egen urimelighet og er på en måte holdepungtet i argumentasjonen din.

Du snakker om alle skillsene en Shaman har. Jeg generelt i pvp bruker følgende:

Frost/Earthshock (insta DD), Purge (Dispell), Heals, 1-2 totems (Searing, Tremor, Grounding)Avheng av om de er smartre nok til å fjerne de, 99% av totems har 1 hp) Jeg vil ikke si at dette er å bruke så mye flere skills en noen anne Hybrid klasse når de er i kamp og de andre som er tilgjengelig bruker vi simpelt henn ikke.

Lær deg å spill klassen din før du uttaler deg og du hadde funnet ut at paladin er en fair match for en Shaman 1vs1 og Shaman ikke har noen annet alternativ enn å spare 80% av sin mana til heals vs en Paladin.

Alle klasser har sine Nemesis. Shaman har Paladin og Rogue slik jeg ser det.. Også Shadow Priests er farlig.

Begynner å se meg passe lei på innkompitente snørrunger her på forumer som tyter om ting de egentlig ikke har peil på i det heletatt.

Ok...jeg har spilt Nok WoW til å VITE hva jeg snakker om , snart 6 måneder har jeg vel spilt I USA betaen, Euro CB osv.

Har Prøvd De Fleste klassene i Endgame så ikke kom med noe BS at jeg ikke vet.

Når du skriver "JEVNLIG" at SoC lander for 1500-1700 må du ha vært utrolig heldig med et par hits for SoC lander ikke på langt nær så mye .

Jeg kan spille klassen min. Har slått mangfoldige lvl 60 players selv om jeg er lvl 51 nå.

Jeg syter ikke om ting jeg ikke har greie på.

ja, shaman vs Paladiner er nokså fair fight men en shaman skinner så altfor godt mot alle andre klasser. Han har counters til alt, noe en paladin ikke har i like stor grad.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Druid, Paladin, Warrior, Rogue (som kan å bruke snare poison) er klasser som jeg har problemer problemer mot. Alle har klasser de eier og noen som de sliter mot i en fight. Det er ikke ulikt på noen for de fleste klasser.

Når jeg sier jevnlig mener jeg 1 gang pr fight, og det er en [WIN] button det spør du meg. Spesielt mot klasser som ikke har selfheals.

At du vinner mot folk som er level 60 når du er 51 sier mer om Paladin enn deg som spiller IMO ;)

Og ja. For alle som bruker A.Reaper så er dette som et sykt våpen og skulle gjerne hatt det på Shaman min men koster litt for mye :)

Endret av Blakken
Lenke til kommentar

slike utsagn er så latterlig arrogante, og minner veldig mye om det worldofwarcraft.com forumet.

Selvfølgelig kan man uttale seg uten å være på den hellige lvl 60

Lenke til kommentar

slike utsagn er så latterlig arrogante, og minner veldig mye om det worldofwarcraft.com forumet.

Selvfølgelig kan man uttale seg uten å være på den hellige lvl 60

Sukk!

Det er på det rene at flere klasser ikke har fylt ut sine tallet trær før level 60! Klassene forandrer seg veldig iløpet av levlene de er på og hvilken build de har i tallents. Noen forandre gjerne helt spec osv. Hadde jeg vært 59 hadde jeg kanskje manglet Nature Swiftness (Neste spell instant) ( 1600 HP heal instant) Som gjør at jeg mest sannsynlig taper fights vs rogues.

Nok en Rocket Scientist som uttalet seg uten å helt vite hva han prater om. *frustrasjon*

Har du noen motargument så kom gjerne med de. Men dette er og har vært tilfelle i de fleste MMORPG jeg har spilt til nå.

Endret av Blakken
Lenke til kommentar
ja, shaman vs Paladiner er nokså fair fight men en shaman skinner så altfor godt mot alle andre klasser.  Han har counters til alt, noe en paladin ikke har i like stor grad.

Haha, det er jo nettopp derfor det kalles en hybrid. "Jack of all trades, master of none"

Og det du sier om at 2 frostshocks er nok til å drepe hva som helst, jeg må bare le av hvor latterlig dumt det høres ut. Hvilken class på lvl 60 har mindre enn 2000hp, som du forøvrig bare kan treffe med 2 frostshocks CRIT med en elemental build? Og DESSUTEN du kan ikke BÅDE ha en dyp melee-build og en ELEMENTAL crit build på en gang, så du får ikke både i pose og sekk i forhold til melee og spell dmg.

Det at du har "prøvd de fleste klasser" tolker jeg som at du ikke har spillt alle klasser til lvl 60, og du kan ikke påberope deg å vite mye ut i fra å ha startet på lvl 60 med en shaman med FULLT sett og topp våpen, du har antageligvis bare spamma frostshock og hatt noen heldige crits.

Shaman er en bra klasse, men den er ikke overpowered på noen måte. Se på druid, der har du en god kandidat til overpowered klasse. Og dessuten, som blizzard har sagt flere og flere ganger, og som spiller en viktig faktor nå som Battlegrounds er rett rundt hjørnet; er at klassene er balansert for gruppe/masse-PvP og ikke 1 vs 1.

Foreslår at du går tilbake til å spille Paladinen din med 3 typer udødelighet, høy dps melee, PLATE armor OG healing!

Edit: Noen feilformuleringer og skrivefeil

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Nok en Rocket Scientist som uttalet seg uten å helt vite hva han prater om. *frustrasjon*

haha, og nok en arrogant påstand fra deg. Alle kan bli lvl 60 i dette spillet, så at du er høyest mulig lvl er ikke synonymt med at du vet alt om WoW.

Bare det at du hevder at Seal of Command gir deg 1700dmg på et slag vitner om hvor lite peiling du har.

At du ikke har fylt ut dine talent trær før lvl 60 betyr vel ikke at du ikke har prøvd alle talents på lvl 50 f.eks., du kan jo respecce hele tiden hvis noe virker feil.

Så de siste 10 talentpointsa vil jeg ikke si er så viktig at deres mening om absolutt alt i spillet ikke teller. Du kunne heller kommet med et argument om at på lvl 50 så har du ikke noe erfaring med de høyeste instansene, og da skulle jeg vært enig, men da har vi beveget oss vekk fra PvP igjen da.

Shaman er en bra klasse, men den er ikke overpowered på noen måte. Se på druid, der har du en god kandidat til overpowered klasse. Og dessuten, som blizzard har sagt flere og flere ganger, og som spiller en viktig faktor nå som Battlegrounds er rett rundt hjørnet; er at klassene er balansert for gruppe/masse-PvP og ikke 1 vs 1.

Foreslår at du går tilbake til å spille Paladinen din med 3 typer udødelighet, høy dps melee, PLATE armor OG healing!

At du kaller druid overpowered, men ikke shaman, vitner vel bare på at du er en skikkelig shaman fanboy. Og at du attpåtil klarer å lirke ut av deg at Paladin har HØY melee dps er jo på grensen til latterlig. Paladin har (etter Seal of Crusader bugfixen en par patcher tilbake) muligens den laveste dps i spillet. Men det orker jeg ikke å klage over siden vi, som du sier, har plate, shield og healing.

Lenke til kommentar
At du kaller druid overpowered, men ikke shaman, vitner vel bare på at du er en skikkelig shaman fanboy. Og at du attpåtil klarer å lirke ut av deg at Paladin har HØY melee dps er jo på grensen til latterlig. Paladin har (etter Seal of Crusader bugfixen en par patcher tilbake) muligens den laveste dps i spillet. Men det orker jeg ikke å klage over siden vi, som du sier, har plate, shield og healing.

Det har ingenting med å være "Fanboy" å gjøre, det har noe med å gjøre at siden spillet er balansert for gruppePvP, så har en druide mer å stille opp med enn enn shaman med sine elendige heals og dårlig range på shock, lang casting time på bolt/chain og dårlig melee damage.

At paladins har lav dps er bare tull, de har en stabil dps, men de har ikke evnen til damage burst slik som f.eks mage og shaman ++. Det er en vesentlig forskjell.

Hvis du skal kalle meg "shaman fanboy" så får jeg kalle deg "paladin" fanboy, for jeg gjør ikke annet enn det du gjør, å forsvare en klasse. Synd at du må ty til den slags skyts i en diskusjon.

Lenke til kommentar
Det har ingenting med å være "Fanboy" å gjøre, det har noe med å gjøre at siden spillet er balansert for gruppePvP, så har en druide mer å stille opp med enn enn shaman med sine elendige heals og dårlig range på shock, lang casting time på bolt/chain og dårlig melee damage.

At paladins har lav dps er bare tull, de har en stabil dps, men de har ikke evnen til damage burst slik som f.eks mage og shaman ++. Det er en vesentlig forskjell.

Hvis du skal kalle meg "shaman fanboy" så får jeg kalle deg "paladin" fanboy, for jeg gjør ikke annet enn det du gjør, å forsvare en klasse. Synd at du må ty til den slags skyts i en diskusjon.

Selvfølgelig har en Druid mer å stille opp med i Gruppe PvP, men gjør det han overpowered? Hva med Priest? Siden han er den beste å ha med i en gruppe, så må jo han være voldsomt overpowered?

For å si det slik: En Paladin og en Shaman gjør nær lik melee dps, hvis du ikke regner med seals og windfury. Men med en gang shaman får på windfury, så har han en mulighet til en burst dps som er så latterlig høy at jeg får krampe snart, spesielt hvis den critter. Paladins gjør ok skade, og som jeg sier så klager jeg ikke, men å si at den er HØY, er synes jeg er morsomt.

For å si det slik da... Min pally er straks lvl 57 (så min mening teller vel ikke?), og i vanlige fights, med mobs på samme lvl som meg, så stopper dps målern min på rundt 60-70dps, MED Seal of Command. Altså ikke akkurat noe å skrive hjem om. Var i gruppe med en lvl 60 fury-arms specca warrior igår, og han gjorde 72% av den totale skaden på mobs oss imellom. DET sier litt om dmg på paladin.

Så siden vi prøver å sammenligne disse 2 klassene, som det har blitt gjort så ufattelig mange ganger før, så er min vanlige konklusjon at:

Paladin tåler latterlig mye, og overlever veldig lenge. Har på en måte 3-4 liv. Men gjør veldig lav dmg.

Shaman gjør mye mer dmg, og har bedre heals, men har mindre armor og null tilgang på "sikre" heals.

Og ja, jeg beklager, å kalle noen fanboys i en diskusjon hører ikke hjemme :thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

jeg synes helt klart shaman er litt overpowerd.

high damage snare, insta-cast nukes, god melee dmg. self rez, healing, interupt, spell locks og totems.

det er ganske mye å leke seg med, shaman synes jeg er litt for mye hybrid.

Lenke til kommentar

Må bare så sagt at det ikke er noe "stort" å være lvl 60 lenger. Lag deg en karakter på testserveren. Men før du er lvl 60 har du ingenting du sku sagt :roll: (det var en spøk)

Endret av Dandar
Lenke til kommentar
For å si det slik da... Min pally er straks lvl 57 (så min mening teller vel ikke?),

Selvfølgelig teller din mening selv om du ikke er 60, du forveksler meg nok med en viss annen.

Shaman gjør mye mer dmg, og har bedre heals, men har mindre armor og null tilgang på "sikre" heals.

Kommer ann på hva du legger i "sikre heals", da vi har med restoration talent 70% sjanse til å ikke bli interrupted ( satt tilbake / forsinket ) når vi kaster lesser healing wave. Vi kan også bruke grounding totem til å absorbere spells mens vi healer, men jeg er 90% sikker på at denne ikke snapper opp counterspell og silence.

Greit at vi har mer dps enn en paladin, men når jeg sloss paladins så bruker jeg aldri shock spells ( UNNTATT earth shock rank 1 til å interrupte healing ) så min melee dps med en 1h axe vil ikke akkurat overstige paldinens, der ligger vi ganske jevnt ( og det er uten at paladin har seal, så dere må ha mer damage enn oss med seal. ). Det kan selvfølgelig være at jeg er heldig med noen Windfury procs, men allikevel den ender ikke med å gjøre særlig mer enn 4-600 damage totalt, og det er hvis den critter, ikke heller noe å skrive hjem om. Dette kan forbedres med talent, men det ligger ganske dypt på enhancement-treet.

Måten å vinne over en paladin er nemlig å outlaste han i mana, hvertfall slik jeg alltid vinner. En elemental shaman som kjører damage burst vil bare finne ut at paladinen vil heale til full helse igjen og fremdeles ha mana til enda fler heals, mens shamanen har tømt sin manapool og ikke har noe annet å stille opp med enn dårlige melee attacks.

Lenke til kommentar

high damage snare, insta-cast nukes, god melee dmg. self rez, healing, interupt, spell locks og totems.

Hvorfor argumenterer alltid folk med at vi har self-res? Den blir jo ikke brukt til annet enn å resse party fra wipe i instance, og den har 60 minutter cooldown uten talent. ( idiotisk å ta talent for redusere cooldown på den, for det er lite merkbart uansett ) Denne er jo ingen fordel i PvP, fordi vi starter med såpass lite helse at vi ikke akkurat bare kan fly rett på deg med mindre du har 15% hp eller mindre. Eneste vi kan gjøre er å resse, regen, og så ta deg, men da er du over alle hauger.

Dessuten koster den reagent.

Lenke til kommentar

Hvorfor argumenterer alltid folk med at vi har self-res? Den blir jo ikke brukt til annet enn å resse party fra wipe i instance, og den har 60 minutter cooldown uten talent. ( idiotisk å ta talent for redusere cooldown på den, for det er lite merkbart uansett ) Denne er jo ingen fordel i PvP, fordi vi starter med såpass lite helse at vi ikke akkurat bare kan fly rett på deg med mindre du har 15% hp eller mindre. Eneste vi kan gjøre er å resse, regen, og så ta deg, men da er du over alle hauger.

Dessuten koster den reagent.

vel en shaman kan vedlig ofte få deg ned til så lite liv, så det hjelper jo meg lite at shamans synes det er ubrukelig, når de rezer rett opp igjen og får den siste nuken på meg som trengtes.

orntlig crap skill ja.

Lenke til kommentar
vel en shaman kan vedlig ofte få deg ned til så lite liv, så det hjelper jo meg lite at shamans synes det er ubrukelig, når de rezer rett opp igjen og får den siste nuken på meg som trengtes.

orntlig crap skill ja.

Hvilken idiot gidder vel å waste 60 min cooldown og ankh på å drepe deg, du får jo ikke contribution points omtrent, fordi de du skulle fått for å ta deg ned til 15% hp forsvinner når du dør.. så argumentet ditt er fortsatt helt elendig. :thumbdown:

Lenke til kommentar

orntlig crap skill ja.

Hvilken idiot gidder vel å waste 60 min cooldown og ankh på å drepe deg, du får jo ikke contribution points omtrent, fordi de du skulle fått for å ta deg ned til 15% hp forsvinner når du dør.. så argumentet ditt er fortsatt helt elendig. :thumbdown:

Tja, folk drepte hverandre jo før honorsystemet også, kan tenke meg mange shamaner er villig å ofre en reagent og et sannsynlig corpserun på å "ta den imbadin-jævelen".

Lenke til kommentar

orntlig crap skill ja.

Tja, folk drepte hverandre jo før honorsystemet også, kan tenke meg mange shamaner er villig å ofre en reagent og et sannsynlig corpserun på å "ta den imbadin-jævelen".

Det beste er at man starter med akkurat nok Hp/mana til å kjøre en ns+chain lightening og en eartshock i ryggen på jævelen :thumbup:

Lenke til kommentar

haha, og nok en arrogant påstand fra deg. Alle kan bli lvl 60 i dette spillet, så at du er høyest mulig lvl er ikke synonymt med at du vet alt om WoW.

Bare det at du hevder at Seal of Command gir deg 1700dmg på et slag vitner om hvor lite peiling du har.

At du ikke har fylt ut dine talent trær før lvl 60 betyr vel ikke at du ikke har prøvd alle talents på lvl 50 f.eks., du kan jo respecce hele tiden hvis noe virker feil.

Så de siste 10 talentpointsa vil jeg ikke si er så viktig at deres mening om absolutt alt i spillet ikke teller. Du kunne heller kommet med et argument om at på lvl 50 så har du ikke noe erfaring med de høyeste instansene, og da skulle jeg vært enig, men da har vi beveget oss vekk fra PvP igjen da.

For det første er det ikke snakk om at det er vanskelig å komme til lvl 60, eller at man vet spesielt mye mer om spillet som lvl 60 enn 50.

Men at man kjenner klassen sin mye bedre er helt sikkert.

De siste 10 talent pointsa kan i mange tilfeller være veldig viktige.

Hvis man som shaman går for Enhancement/Restoration build, og har satt points i Enhancement først, for så å gå for Natures Swiftness senere, betyr det ene poenget du setter i Natures Swiftness liv eller død mot enkelte klasser.

En ting du burde gjøre er å starte en Shaman for å sjekke ut Melee DPS.

Melee dps på rundt lvl 55-60 ligger normalt sett på rundt 60-70 (regnet med Windfury procs) om man bruker 1h+shield.

Muligens over 100 mot low armor mobs/players med frekvente Winfury procs med 2h axe/mace.

Melee dps til Paladin er mange ganger bedre enn dps til en shaman.

Men en shaman har jo mange andre abilities, som instant cast shocks, Lightening bolt/chain lightening, lightening shield osv som dealer dmg.

Så normal dps ved grinding for meg er på rundt 120.

Ved pvp mot Pladins ligger jeg vel på noe av det samme pga sparing av mana er viktig.

At du sammenligner de to healing abilitiesene der er jo latterlig.

Det blir som å sammenligne Lay on Hands med Shamans Natures Swiftness.

Lay on hands healer 100% HP uansett hvor mye mana du har (eller, du må minst ha 1 mana)

Natures Swiftness gjør så _1_ spell med casting time fra 1-10 sec blir instant.

Altså har en shaman muligheten til å heale 1400-1600 dmg eller hva det er instant.

Cooldown er 5min,

Sammenligner man de to ser man jo klart hva som er overpowered.

Uansett, så mener ikke jeg at noen av klassene er overpowered. Klasser som ligger i grenseland til å være overpowered er i min mening Druid og Rogue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...