Wolverin Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Trådstarter: Du sier at den kutter strømmen.. mener du at sikringen går ? hadde samme poblemet selv med et annet HK... grunnen? jeg hadde en defekt PSU, som slo ut strømmen hele tiden. det var en TAGAn 480W.. så fikk jeg en MIST 500W og alt løste seg.. Sikker på at det ikke er PSU'en din som er defekt, slik som min var ? EDIT: har forresten en AV8 3rd-eye som ligger i hyllen klar til montering selv. venter bare på min 3800+ Ser andre har svar for meg. Ja, er helt sikkert på psu er okei, bruker psu nå med mitt gamle oppsett. Tror ikke det er sikkringen som går når den slår seg på igjen etter en liten stund av seg selv. Kortet leveres tilbake til butikken, og det ser ut til at det blir et Epox kort for meg. Lenke til kommentar
bassist Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei, jeg har nettopp anskaffet dette kortet, men får ikke min SATA disk til å fungere ( en seagate 250 GB ). Jeg har koblet til mine 2 IDE disker (en 80 GB og en 120 GB) samt 2 dvd/cd stasjoner. Mitt mål er å få installert windows på SATA disken, men systemet finner ikke disken.. MÅ jeg kjøre RAID (altså ha 2 SATA disker) for at dette skal fungere?? eller kan jeg kjøre med bare en SATA disk? På forhånd takk for gode svar.. mvh Bassist.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Installerte du VIA S-ATA driveren som er på disketten når du la inn Windows? Endret 20. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Hei, jeg har nettopp anskaffet dette kortet, men får ikke min SATA disk til å fungere ( en seagate 250 GB ).Jeg har koblet til mine 2 IDE disker (en 80 GB og en 120 GB) samt 2 dvd/cd stasjoner. Mitt mål er å få installert windows på SATA disken, men systemet finner ikke disken.. MÅ jeg kjøre RAID (altså ha 2 SATA disker) for at dette skal fungere?? eller kan jeg kjøre med bare en SATA disk? På forhånd takk for gode svar.. mvh Bassist.. Du kan godt kjøre med bare en disk på raid kontrolleren, men da bruker du den som en vanlig disk kontroller. Det følger med en diskett i esken som hovedkortet ditt kom i. Denne disketten inneholder drivere for Raid kontrolleren din. Når Windows installeres (2000 og XP), så må du trykke F6 under starten på installasjonen. Du får beskjed nede på skjermen at "har du 3 parts scsii eller annen kontroller, trykk F6". Ved å trykke F6 da, blir du bedt om å sette inn diskett med driver litt senere i installasjonen. Setter du da inn disketten du fikk med, så vil den liste opp Windows XP og Windows 2000 drivere. Velg den driveren som passer til operativsystemet du skal legge inn, og kjør inn driveren. Nå vil systemet ditt trolig finne disken din. Men er kortet som mange slike kort tydeligvis er, så er den raid kontrolleren ustabil og du kan risikere at disken forsvinner igjen for deg senere. Lenke til kommentar
bassist Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Driverdisketteten hadde jeg oversett....(sorry folkens..) Skal prøve dette - da vil det helt sikkert fungere som ei kule! Tusen takk for svar :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå