Kneipp Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Hva f*en er det dem tenker på? http://www.tele2.no/privat/internett/ Det har tydeligvis gått dem hus forbi at folk vil ha høyere upload... Tenkte jeg skulle binde meg i nye 12 måneder for å gå over til de nye lavere prisene men da får jeg strupet upload fra 256 til 200 kbps.. Endret 15. mai 2005 av Kneipp Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Nei de har ikke forandret upload. De har bare tatt overhead i betraktning. Dvs. du har fortsatt 256 opp, men minus overhead så resulterer det ca. i 200kbps hastighet. Akkurat det samme som Telenor begynner med fra 1. Juli. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Javel Kanskje dette har noe med at Telenor justerer linjene 1. juni http://www.online.no/at/oppgradering.html Vi får se Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Du burde skifte "overskrift" til f.eks Tele2 kompenserer for overhead. Har sett et par-tre poster med samme tema. 256kbit er altså det samme som 200kbit der overhead er fratrukket. Overhead er den båndbredden TCP/IP protokollen bruker for å sende data om hvor og hvordan rå-data skal overføres, men dette vil ikke bli oppgitt i en hastighetstest. Men nå som denne trenden har spredd seg så vil vi oppleve eksakte hastighetstester kontra den gamle ordningen. Endret 16. mai 2005 av kjaks Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Helt garantert kneipp. Trolig er Wholesale porteføljen til Telenor større enn den som tilbys telenors kunder også, derav disse "merkelige" hastighestypene". Mår tele2 kjøper kapasitet er trolig en 2048/200 linje billigere enn 2000/300. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå