Gå til innhold

Tips til nytt headset! Skal brukes til cs.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp deg ett headsett som kan gi deg en klar og fin lyd som også gir deg alle detaljer. Det er stor forskjell å spille cs med ett headsett til 200-300 kroner og 1000 kroner.

Har selv ett billigere vivanco sr 650 kjøpt for 7 år siden. Storfornøyd med dette. Får med meg alt av detaljer i cs.

Lenke til kommentar

Om du kjøper et headset som du plugger i lydkortet på dataen kommer lyden mye ann på lydkortet. Jeg hadde selv et koss r55b før, jeg merket mye forskjell når jeg gikk fra et audigy lydkort til shuttles egen integerte lydkontroller. Så om du kjøper et Icemat Siberia (som er et godt headset) burde du kanskje se på et lydkort i samme slengen (om du da er veldig nøye på å høre _akkurat_ hvor ting skjer/folk befinner seg).

Jeg har selv et headset som koster omtrent 1000 kroner, med sitt eget lydkort. Fungerer veldig greit ettersom lydkortet som er integrert i hovedkortet ikke er noe særlig.

Gå for et Icemat Siberia du :thumbup:

Lenke til kommentar

Vell siden du spiller cs så burde du gå for Steel Sound 5H.

Dette er litt over ditt budsjett, men samtidig brukes det av blandt annet NiP.

HeatoN, wHimP og Potti

Du kan lese om det her

Eneste plassen som du kan få tak i det no, som jeg vet om, er www.zx9.no

Sitter selv med Sennheiser PC150. Er storfornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er et litt vell syltynnt argument for å kjøpe et headsett mener nå jeg, aller pro claner har forskjellige sponsorer og derfor forskjellige headsett. Feks SSV-Lehnitz (som slo blant andre nip nå nylig) bruker Speedlink MedUSA 5.1, andre claner bruker icemat siberia, plantronics DSP-500, sennheiser pc150 osv, poenget er at top claner bruker headsett etter sponsor avtaler, ikke nødvendigvis de de selv syntes er de beste. (sier ikke at steel sound er dårlig)

Lenke til kommentar
Syns da at Sennheiser Pc150 er bra alternativ, kanskje litt over grensa men digg i cs  :thumbup:

Det er jo faktisk ikke like bra som Plantronics Audio 90

det holder prisgrensen og i den grad jeg kjenner sennheiser pc150 (har prøvd det litt hos en kompis), så er plantronicsene bedre til gaming (cs). De duger også til musikk i mine ikke-kresne ører, men jeg foretrekker alltid høyttalere så lenge det lar seg gjøre ;)

de ser ikke så "smarte" ut nei, men de ser en tanke bedre ut i virkeligheten. Er vel ingen som sitter og glor på deg når du gamer heller...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...