Gå til innhold

Ny PC eller Flight Yoke?

Anbefalte innlegg

Jeg har store planer om å kjøpe med en Flight Yoke, det vil si et fly "ratt" om du vil kalle det. Problemet er at jeg fra før har en Rockfire Joystick, men hver gang jeg forsøker å lande med et fly henger PC-en seg opp og må restartes. Spørsmålet mitt er da om jeg må kjøpe en ny PC for å bruke Flight Yoken eller om det bare er den joysticken som jeg har fra før som det er noe galt med?

PS: Jeg bruker bærbar pc og ønsker ikke å montere inn nye komponenter som skjermkort osv. Portable komponenter til en hyggelig pris kan være et unntak.

Håper på mange svar!

Sindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men hver gang jeg forsøker å lande med et fly henger PC-en seg opp og må restartes. Spørsmålet mitt er da om jeg må kjøpe en ny PC for å bruke Flight Yoken eller om det bare er den joysticken som jeg har fra før som det er noe galt med?

Sindre

Problemet sitter mellom tastaturet/stikken og stolen. :D

Når du skal lande (over-)korrigerer du så mye at maskinen ikke henger med.

Fly roligere ned til banen, løft nesen på flyet, og vent til det er ferdig å fly. Da "setter" det seg selv. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvilken yoke er det du selger da, Erlend? Samme som jeg tenker på. Synes kanskje det er litt i dyreste laget når den er brukt og frakt kommer i tillig til de 900 kronene...5-700 er okey pris.

Sett gjerne på en link/henvisning til yoken, hvis det er en annen enn den jeg tenker på. (så fremt du finner den på nettet da!)

Lenke til kommentar
Hva mener du med at den "setter seg selv"? Man må da kunne slippe å tenke på hvor rolig man flyr når man lander? Forresten skjer dette akkurat når dekkene settes på bakken.

Så lenge flyet har fart til at vingen har løft så flyr flyet.

Å fly bort denne farten er vitsen med en flyplass (landingstripe). Man løfter nesen for å sikre at farten forsvinner og at vingen luftbremser. Da skal flyet være over bakken (la oss si en meter). Siste meteren "faller" flyet ned på banen. Da er det viktig at nesen er høgt sånn at det "faller" på hovedhjulene som er konstruert for å ta imot vekten.

Hvis man flyr fluet i bakken med nesehjulet først får man krasjasj fordi nesehjulsleggen brekker.

Luftbremsene som er til bruk ved landing, er koblet til nesehjulet sånn at de spretter ut når nesehjulsleggen presses sammen. De armeres ved en spak nær konsollen i cokpiten. Da kan du tenke deg hva som skjer hvis du flyr flyet i asfalten med for stor fart. :cry:

Lenke til kommentar
Ja, jeg skjønner hva du mener. Men når jeg bruker tastaturet så har jeg ikke noe problem med dette?

Jeg får det ikke til med et tastatur..... :D Men jeg har noen tusen landinger bak meg i virkligheten.....

Innflyvingsfarten er utrolig viktig, da får man til rotasjonen av flyet og settingen i en bevegelse.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd flere ganger med å fly rolig og ta en kontrolert landing på hovedhjulene. Men det samme skjer igjen at skjermen henger seg opp og at maskinen må restartes! Nå begynner jeg å bli litt bekymret for hva jeg skal gjøre! Kjøpe ny PC eller ny Flight Yoke?

Sindre

Lenke til kommentar

Prøv joysticken din på en bedre PC. MEn jeg ville uansett flesket til å kjøpt Yoke (og evt. ny maskin)... det er det som gjør flightsim gøy...

Jeg ville også sett om en minne/grafikkort oppgradering kan fikse problemene dine (kan lett føre til at det koster deg 2-4000kr i stedet for 7-x000kr)

Btw. ikke lov å diskutere shopping på forumet, ta det med privatmeldinger/IM el bruktmarked.

Lenke til kommentar

Hva er spesifikasjonene på maskinen din? (Prosessor, grafikkort og minne)

Evt. Hvilket merke/modell er det.

Er den for gammel vil det nemmlig ikke lønne seg med noe oppdatering.

Flightsim.no finner du som sagt en del info om flysimulatorer, kanskje de har noen råd. For det kan forsåvidt også være en bug i spillet om det hender HVER gang du treffer bakken.

Lenke til kommentar

Det står sikkert på hva grafikkortet er? Er det en lapp nært tastaturet på PCen?

Vil tro det er en feil med joysticket du har, instillinnger i flightsim*/joystick, eller ett STORT bug i spillet. Prøvd med en annen/eldre versjon av flightsimulator?

Lenke til kommentar

Det er et Radeon IPG 345M 64MB kort i maskinen. Vet ikke om det er bra, men vil ikke tro det... Foresten hva betyr det at det er et bug i spillet? Har aldri hørt det uttrykket før... Skal kjøpe en billig eller låne en joystick for å se om jeg får de samme problemene med den. Hvis jeg ikke får problemer er nok joysticken min ødelag og da kjøper jeg heller Flight Yoke+Pad! Jeg vil tro det er noe galt med joysticken min siden jeg ikke klarer å konfiguere den. Men, men...Skal prøve med en annen en først, eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...