Black Star Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Ikke spør meg hvorfor jeg ønsker det, men har gravd frem noen DOS program/spill for å mimre litt. Prøver å starte de både fra Windows XP ved å klikke på ikonet for .exe filen, og ved å starte de fra command prompt. Problemet er bare at det ikke fungerer helt. I det ene programmet må jeg taste inn en sifferkode for å komme inn, men det er bare "3" tallet som fungerer av nummertastene. Alle nummertastene fungerer forøvrig fint i Windows XP. I et annet program blir musen veldig (og da mener jeg VELDIG) treg, slik at jeg må streve for å flytte den fra den ene siden av skjermen til den andre. Har prøvd å sette compatibility mode til Windows 95 og Windows 98 (husker det fungerte fint på min bærbare som hadde Windows 98 installert), uten hell. Flere forslag til hvordan man fikser på dette? Har Windows XP Pro med SP2. EDIT: Går det foresten ann å installere Windows 98 på en maskin som allerede har Windows XP installert? Mener å huske at det kun går andre veien. Endret 15. mai 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Mulig at DOSbox vil fungere bedre... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 EDIT: Går det foresten ann å installere Windows 98 på en maskin som allerede har Windows XP installert? Mener å huske at det kun går andre veien. Har det noko betydning kva rekkefølge du bruker? Trudde du kunne installere det på ein partisjon og få opp eit valg under oppstart. Har sjølv prøvd fleire ganger med DOS-spel, utan hell. Eit går for treigt, eit går for raskt, eit manglar lyd og resten vil ikkje starte. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Har liten erfaring med dette, men har hørt om DOSbox. http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1 Prøvde det for et par år siden, men tastaturet virket fremdeles ikke i mitt program. Et mer avansert alternativ er Virtual PC. Kan prøves gratis i 30 dager. http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx Du kan alltids installere flere OS på samme PC forutsatt at de installeres på hver sin partisjon. Du trenger da en boot manager for å velge hva som skal boote, tror XP har en slik innebygd. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Skal prøve DosBOX. Takk for tips Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Hmmm. Nå funket ikke tallkoden. Tastaturet funket, men det hjalp jo ikke så lenge programmet ikke godtar koden lenger. Hvordan installerer jeg Windows 98 på et system der XP allerede er installert? Har flere partisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå