opresterud Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Er det noen som har prøvd Arctic Cooling Freezer 64 på Opteron? Har 2*Opteron 248 på et Tyan S2895 hovedkort, og dette ble levert ferdig montert i kabinett med standard kjølerne til AMD. Og de er ikke helt støysvake Feste mekanismen på stock kjøleren minner veldig om den som er vist på bildene i monterintsveiledningen til Freezer 64. Kan denne benyttes, eller må jeg ta ut hovedkortet og montere medfølgende bakplater? Brukerveiledningen sier at hvis ikke "AMD Retention Module" er installert fra før, så må den medfølgende installeres. Blir denne modulen installert sammen med stock kjølerne? Skulle gjerne vært uten jobben å demontere alt sammen... Har meget god erfaring med tilsvarende Freezer for S478, den + ZM80D på grafikkortet ble en meget stillegående PC. Håper på tilnærmet effekt med denne maskinen. Lenke til kommentar
Runar_1 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Hei Min AC Freezer 64 passa rett på mitt Abit 939 hk, men det er kansje ikke det samme? Men det som var med min kjøler var at den rett å slett ikke starta når jeg kobla den til. Du vet ikke om man må gjøre noe mer utover det for å få den til å funke? Men det lover jo bra når du sier at den er stillegående da. Er det mulighet for å justere hastigheten på vifta eller MÅ den gå på 2300 rpm? Endret 16. mai 2005 av Runar_1 Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Min AC Freezer 64 passa rett på mitt Abit 939 hk, men det er kansje ikke det samme? Vet ikke om det er forskjell på 939 og 940 når det gjelder slikt, men tror ikke det.Her helt ny på AMD fronten Men du monterte den da i den ramma som allerede satt der? Endret 16. mai 2005 av opresterud Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Hvis hovedkortet ditt ser ut som dette tror jeg ikke du får plass til Freezer 64. Jeg har selv Freezer 64 på Abit AV8 og MSI K8N Neo2.På begge monterte jeg kjøleren på den orginale ramma. Jeg tror helle du bør satse på Nexus AOP-6400. Da er du sikker på at det ikke blir noen konflikter. De er lett å montere og er også stillegående. Endret 16. mai 2005 av Morten K Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Hvis hovedkortet ditt ser ut som dette tror jeg ikke du får plass til Freezer 64. Jeg har selv Freezer 64 på Abit AV8 og MSI K8N Neo2.På begge monterte jeg kjøleren på den orginale ramma. Jeg tror helle du bør satse på Nexus AOP-6400. Da er du sikker på at det ikke blir noen konflikter. De er lett å montere og er også stillegående. Ikke det kortet, men dette. Vet at 2*"Zalman CNPS7700B-AlCu" går veldig bra på dette kortet, og de er jo temmelig store. Men CNPS7700B krever vel at man skrur ut hovedkortet for å montere. Skal lese litt om den Nexus kjøleren, men skulle helst kjøpt noe dem enten har på MPX eller Komplett. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Ikke det kortet, men dette. Vet at 2*"Zalman CNPS7700B-AlCu" går veldig bra på dette kortet, og de er jo temmelig store. Men CNPS7700B krever vel at man skrur ut hovedkortet for å montere. Skal lese litt om den Nexus kjøleren, men skulle helst kjøpt noe dem enten har på MPX eller Komplett. Ok,men da er saken en annen. Tror nok Freezer 64 skal gå fint på det kortet. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Ikke det kortet, men dette. Vet at 2*"Zalman CNPS7700B-AlCu" går veldig bra på dette kortet, og de er jo temmelig store. Men CNPS7700B krever vel at man skrur ut hovedkortet for å montere. Skal lese litt om den Nexus kjøleren, men skulle helst kjøpt noe dem enten har på MPX eller Komplett. Ok,men da er saken en annen. Tror nok Freezer 64 skal gå fint på det kortet. Ups... Det var CNPS7000B og ikke CNPS7700B som ble benyttet. Se her for bilde. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Ups... Det var CNPS7000B og ikke CNPS7700B som ble benyttet. Se her for bilde. Ser nå at også CNPS7700B-AlCu står som kompatibel med Tyan K8WE S2895 på Zalman sin side. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2005 Fant denne sammenligningen av Zalman CNPS7700-CU og AC Freezer 64. Belyste de tingene jeg lurte på, og jeg kommer til å gå for Freezer 64. Link: http://www.driverheaven.net/reviews/Zalman...eezer/index.htm Lenke til kommentar
Runar_1 Skrevet 17. mai 2005 Del Skrevet 17. mai 2005 Min AC Freezer 64 passa rett på mitt Abit 939 hk, men det er kansje ikke det samme? Vet ikke om det er forskjell på 939 og 940 når det gjelder slikt, men tror ikke det.Her helt ny på AMD fronten Men du monterte den da i den ramma som allerede satt der? Ja det er ganz korrekt... Lurer på om det er flere enn meg som har hatt problemer med den kjøleren/vifta? Så hvertfall på ett engelsk forum at det var en kar som hadde måtte bytte 6 (Trur jeg) kjølere pga at det var feil på den. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Bare følge opp med at jeg nå bruker "Arctic Cooling Freezer 64" på 2*Opteron 248 på et Tyan K8WE hovedkort. Funker ypperlig, og maskinen ble mange ganger mer behagelig å sitte ved siden av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå