snofa Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Noen som har vært borti følgende type problem med denne type router, brukt mot Canal Digtal-bredbånd (mini)? Jeg opplever STORE problemer med oppkobling til nettet, dersom strømmen til routeren/modemet har vært avslått og jeg så slår på strømmen igjen. Det virker som om IP-adresse osv. ikke "fester" seg. Når jeg under "start", "kjør" "cmd" skriver ipconfig/release, kommer det bare opp "0.0.0.0". Det nytter ikke å skrive "ipconfig/renew". Jeg vet at mitt Wireless LAN W200 - kort fungerer, fordi jeg alltid kommer meg på nettet via naboens trådløssystem. Det går også alltid greit å koble meg opp på nettet ved kobling direkte fra modem til PC. Derimot er det ofte problemer med oppkobling med kabel "gjennom" routeren til PC. Jeg har videre byttet router 1 gang, men opplever at det samme skjer igjen. Jeg har sjekket oppsettet på PC "en million" ganger, uten å bli klokere. Jeg vet snart ikke min arme råd. Canal Digital bedyrer at alt er som det skal med linjen min, og alt tyder jo på at PCen fungerer som den skal, i og med at jeg aldri har problemer med å koble meg trådløst opp via naboens trådløssystem. Hjelp mottas med ubeskrivelig stor takknemlighet! Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Virker som om routeren din har problemer med å dele ut IP-adresser. Du kan sjekke om det har kommet noen nyere firmware til den. Ellers så kan du jo teste med fast ip på maskinen din! Lenke til kommentar
snofa Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 Takker for tipset, men hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 (endret) 1. RTFM 2. Ring dlink 3. noen som kan med dlink her Endret 18. mai 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Jonton Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei, har du sjekket om terayon modemet har innebygd routing funksjon? I såfall hvis den har det, har du prøvd å kjøre routeren din med dynamic ip adress og slått av DHCP funskjonen i routeren sånn at bare en enhet står å gir ut ip adresser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå