Spragleknas Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 350 watt psu holder fint, jeg har det selv med 6600gt, 3500+ a64 osv Det blir feil å si det! Kommer ann på om det er peak eller kontunuerlig og hvordan de er fordelt på de forskjellige railene! Har du f.eks. bare 12A på 12V railen tror jeg du kan drite i det oppsettet der! Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 350 watt psu holder fint, jeg har det selv med 6600gt, 3500+ a64 osv Det blir feil å si det! Kommer ann på om det er peak eller kontunuerlig og hvordan de er fordelt på de forskjellige railene! Har du f.eks. bare 12A på 12V railen tror jeg du kan drite i det oppsettet der! Hvordan kan jeg finne ut det? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Skriv mail til nettbutikken. 17 Ampere på 12V'en er minimum, mener jeg.... Har selv "bare" 17 ampere, men har ikke gfx som suger strøm fra 12V-railen. De fleste 350W har 17A @ 12V, men det finnes unntak og lureri ellers. F.eks. oppgir Q-tec effekten i peak, som betyr at den klarer 350W i opptil et minutt kanskje.... maks. Har ellers sett (lest) om 350W med 12 Ampere på 12V'en.... litt lite når man bør beregne 11Amper på CPU under load (AMD64-90nm) 90nm : 7,5A - 11A130nm FX-55 : 9,5A - 13,5A Other 130nm : 8,5A - 12,5A (i guess) Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Vet ikke om du har bestillt enda! men vil IKKE anbefale GEiL til det systemet ! kjører samme hk nå og kjøpte meg nye geil dual channel brikker, som jeg forøvrig har testet på MSI K8N Neo2 og Neo4 S-939.. Disse har jeg sendt i retur da begge maskinene med de brikkene var ustabil som FYY ! Maskinen hadde en stygg tendens til å 'fryse' et knapt minutt eller to eller sånn at jeg måtte restarte... Byttet minne - problemet borte! Kan jo ha fått mandags produkter, men da var i såfall alle fire brikkene det. (2x dual channel sett) For jeg testet alle fire hver for seg, uten noe videre hell... Så kjøpte meg heller noen råere brikker til det jeg betalte for begge dual channel settene. Og vil også si at 350W PSU er absolutt i grenseland !! Prøvde å sette opp et system ganske likt det du har satt opp, men med ATI kort... klarte ikke å boote engang... og det var med psu'ene AOpen bruker... (Composite Pro) Riktig nok satt opp en annet ganske likt system også, men der var det med Socket A som går fint, men tipper det var/er ganske i grenseland! kjøp deg en på 400W+ ! Viktig som nevnt med psu som kan yte litt så du slipper å tyne psu'en på max effekt hele tiden.... blir sliten med tiden den og.... Får jo rimelige psu'er som yter 400W+ også da, men bare hold deg langt unna Q-tec !!!! Mamoz har noen rimelige, og et fint utvalg på andre psu'er Colors-it 500W Aspire 500W (også kjent som BeZerk) microplex.no selger også de Aspire psu'ene, men under navnet BeZerk og fins i mange farger... Alle disse med 24pins ! BeZerk/Aspire har jo også 34A @ 12V !!!! Colors-it har 25A @ 12V Endret 22. mai 2005 av ProZ Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 PSU'ene MÅ være 24pins ellers så vil ikke pc'en starte i det heletatt! Det hadde vært kjekt med litt mer enn 350W, for eks. 380W elns.Alt går sammen med mindre man regner med PSU'ene, men det burde ha vært litt mer minne på pc2 for det er en liten flaskehals der kan man si. Hvor har du det fra?Går helt fint å bruke 20 pins strøm på 24 pins hovedkort. Det viktigste er at strømforsyningen leverer nok strøm. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Alt er satt sammen nå, ting går helt fint! Foreløpig i hvert fall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå