Gå til innhold

Siste sjekk: Alt passer sammen?

Anbefalte innlegg

Ja, da var det sol og sommer og tid for oppgradering av PC'en. Jeg skal oppgradere PC'en min og mine to brødre skal kjøpe egne PC'er. Siden jeg skal oppgradere skal jeg selge noen deler til dem, så ikke heng dere opp i at noen deler er gamle. Alle sammen har mus, tastatur og skjerm. På PC#1 er det HK, CPU, skjermkort, DVD-brenner og minne som skal oppgraderes, det andre skal jeg beholde. Alt skal bestilles fra Flexi-Data (jeg bor i Bergen, så da slipper jeg frakt). Jeg har satt opp forslag, og det eneste jeg lurer på nå er om alt går sammen.

PC#1

Hovedkort: MSI K8N NEO4 F

Prosessor: AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Boxed

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3

DVD-brenner: NEC ND-3520A

RAM: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB (2x512)

Harddisk #1: Raptor 74GB 10000 RPM S-ATA

Harddisk #2: Maxtor 6Y120L0 120GB IDE

Kabinett: AOpen H600B inkl. 350W PSU

PC#2

Hovedkort: MSI K8N NEO4 F

Prosessor: AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Boxed

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3

DVD-brenner: NEC ND-3520A

RAM: Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns

Harddisk: Samsung SpinPoint P80S 120GB SATA

Kabinett: Arctic Cooling Silentium T1

PC#3

Hovedkort: Abit NF7

Prosessor: AMD Athlon XP2500+ Barton

Skjermkort: Connect3D Radeon 9600XT

CD-brenner: Plextor PX-W4012A

RAM: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

Harddisk: Samsung SpinPoint P80 120GB

Kabinett: Arctic Cooling Silentium T1

Som sagt, dere trenger ikke å komme med endringer, jeg vil bare vite om det går sammen.

Forhåpentligvis er dette min siste tråd her på en stund :p Men takk for all hjelp hittil, jeg hadde aldri klart meg uten dere! :D:w00t:

Edit: Er spesielt nysjerrig på minnet på PC#1 og PC#2.

Edit2: Jeg skal ikke klokke (for dem av dere som har tenkt å komme med forslag til endringer allikevel...)

#Kenneth endret emnetittel#

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joda går sammen.

pc1:

10000rpm er itje så stor behov i dag. kjøp heller kraftigere skjermkort hvis du bruker pcen til mye spilling

*Kremt* jeg nevnte hvilke deler som skal byttes ut, det andre skulle jeg beholde - altså har jeg det fra før av. ;)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
huff:P leser itje så godt.. står så mye

Jepp, det er det som er faren med det...

Hvis det er flere som kan bekrevte/avkrefte at dette virker sammen, så fyr løs! Jo fler som sier "det virker", jo mer sikker blir jeg!

Lenke til kommentar
Vent til mot høsten, så kan du gå for dual-kjerne AMD64-prossessor. Ville kjøpt raskere RAM, for klokking av fsb. hvertfall på pc# 1 og 2. #3 er "gammeldags". Men jau, det ser ut til å stemme de der...

les posten litt nøyere så skjønner du kanskje hvorfor noen av delene er "gammeldags"

ja la oss alle vente 6mnd med og kjøpe pc, da er sikkert pc industrien helt anderledes, for da vil det sikkert ikke være nyere teknologi i vente om nye 6mnd'er.

nei drit i det, kan jo uansett oppgradere bare cpu'n til en X2 når den tid kommer, ser ikke helt det store problemet.

Lenke til kommentar
joda alt ser ut til og funke her det ja. pc2 fortjener en til ram brikke da synes jeg, men ellers fint.

PC#2 har ikke råd til å kjøpe en is etterpå engang. ;) Det blir sikkert mer oppgradering etterhvert.

Vent til mot høsten, så kan du gå for dual-kjerne AMD64-prossessor. Ville kjøpt raskere RAM, for klokking av fsb.

De vil vel koste en del, jeg har rett og slett ikke råd. Dessuten har jeg jo Socket 939, så jeg kan jo fint oppgradere senere uansett.

Skal ikke klokke, beklager, burde skrevet det i første posten.

kjøp og se om d funker da.. er vel ikke noe spess fasitsvar på det der da :nei:

Ermm... Fasitsvar? :ermm: Altså... Det kunne jo hende at noen her inne visste om noen deler som ikke passet sammen, og at jeg tilfeldigvis hadde kjøpt dem. Da hadde det jo vært greit å vite. Eller misforstod jeg deg nå?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Tror ikke du vil kunne klokke noe spes. med de oppsetteme der, og ihverfall pc1 kan slite med litt lite strøm til tider. Aopen bruker riktignok FSG psu'er, men synes generelt du har undervurdert viktigheten av en god psu

EDIT:

Edit2: Jeg skal ikke klokke (for dem av dere som har tenkt å komme med forslag til endringer allikevel...)

... :blush:

Uansett... kjører selv med T1 kab og kunne tenkt meg å hatt litt mer Ampere på 12V ... f.eks. tror jeg ingen av oppsetta vil takle evt. oppgradering til FX e.l.

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Uansett... kjører selv med T1 kab og kunne tenkt meg å hatt litt mer Ampere på 12V ... f.eks. tror jeg ingen av oppsetta vil takle evt. oppgradering til FX e.l.

Hva mener du, har ikke nok strøm? Jeg bør vel kanskje oppgradere PSU'en når den tid kommer da... Vet ikke hvor lett det er (den fulgte med kabinettet, så jeg har aldri brydd meg om den), men det kan da ikke være allverdens.

Lenke til kommentar

PSU'ene være 24pins ellers så vil ikke pc'en starte i det heletatt! Det hadde vært kjekt med litt mer enn 350W, for eks. 380W elns.

Alt går sammen med mindre man regner med PSU'ene, men det burde ha vært litt mer minne på pc2 for det er en liten flaskehals der kan man si. :)

Lenke til kommentar
PSU'ene være 24pins ellers så vil ikke pc'en starte i det heletatt! Det hadde vært kjekt med litt mer enn 350W, for eks. 380W elns.

Alt går sammen med mindre man regner med PSU'ene, men det burde ha vært litt mer minne på pc2 for det er en liten flaskehals der kan man si. :)

Tror min er 24-pin...

Edit: Virker som om hovedkortet også kan ta noe som ikke er 24-pin (se bilde, hentet fra manualen)... *småforvirret*

Og angående Arctic Cooling-kabinettene, så har jeg ikke peiling på hvor mange pins det er, men de støtter jo ATX, og MSI-kortet er jo ATX, så det burde vel gå greit...?

post-94-1116252742_thumb.jpg

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
350 watt psu holder fint, jeg har det selv med 6600gt, 3500+ a64 osv ;)

Herlig... Da blir det PC-bygging i helgen! :w00t::D

Det gir kick å bygge PC og så starte den opp etterpå for å se om alt går bra, spesielt hvis alt fungerer! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...