Gå til innhold

Trenger hjelp til "hacking" av passord

Anbefalte innlegg

Har en kompis som lagde en side i php og han sa jeg skulle få 50kr om jeg klarte å knekke passordet hans...

Det er passordet på gjesteboken hans det er snakk om,

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600" align="center"><tr><td valign="top">

<!-- // RaBook start // -->
<h1>Slett innlegg 050326020651</h1>
<form name="delete" action="rabook.php?action=delete" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="id" value="050326020651">
<p><b>Passord:</b> <input type="password" name="password" size="10">
<input type="submit" value="OK">   <a href="./tools/encrypter.php" target="blank">Nytt passord</a></p>
</form>
<p><b>NB!</b> Det er kun eieren/administratoren av denne gjesteboken som kan slette innlegg.<br>
<b>Eventuelle forsøk på å bryte seg inn vil bli rapportert.</b></p>
<p><a href="rabook.php?action=read&list=5">Tilbake til gjesteboken</a></p>
<!-- // RaBook slutt // -->
</td></tr></table>

Fant koden ved å trykke "vis kilde" på innloggingssiden...

Så da er spørsmålet, er det mulig å knekke? Eller må jeg bøye meg i gresset?

Hvordan når jeg [ href="./tools/encrypter.php" ] ? Regner med at det er her passordet ligger skrevet i variabelen "password"

Er nesten blank på html\php og slike ting...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro passordet ligger lagret som et md5-hash i en fil, så for det første må du få tak i det md5-hashet. Deretter må du kjøre en md5-hashing av tilfeldige bokstaver/ord/setninger/tall helt til du finner et som matcher passordets md5.

Konklusjon: Gi opp.

Lenke til kommentar

Det kan dere ikke.. Fyren har bare internett på skolen sin, forstår det ikke, har ikke pc hjemme, men et geni på data? Jaja, mye rart...

Vedder om så mye rart, fikk 50kr for å spise en pakke kokosboller (9stk) på 2min... Klarte det på 1.59 :sick:

Konklusjon: Gi opp.

Ptfff, der gikk de penga...

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve bruteforcing/dictionary, men jeg vet ikke hvordan det går over nett. Har aldri prøvd det.. Men hvis du regner med noe sånt som 0.1 sekunder per forsøk, så tar det milelang tid. Hvis han har laget en sperre for dette, noe som er relativt enkelt, er du screwed.

EDIT: Hvis du får tak i kildekoden til gjesteboka kan du jo lete etter exploits.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Bruteforce denne, da:

8cb9b257a0f0bdb00ff9fc553aad7519

tror ikke jeg gidder(kan ta en måned :blush: )

Det hadde ikke jeg giddet heller, men du er god hvis du får det til på en måned. Hvorfor tilbyr du dine tjenester hvis du likevel ikke hadde giddet?

Og hvilken algoritme hadde du tenkt å bruke til å bruteforce? Begynne på liten a med ett tegn og kjøre gjennom alfabetet og øke med én bokstav?

Vel, det passordet her består av store og små bokstaver, tall og tegn. Fyr løs! PM meg i 2009 når du har fått det til.

Lenke til kommentar

det tok en måded på en top500 super computer og dehashe dette:

md5-hash:bb3aa8e3b14693cecc28d5e591c91851 jeg husker ikke texten i klar text.

og det går ikke an og knekke et hash som: bb3aa8e3b14693cecc28d5e591c91851bb3aa8e3b14693cecc28d5e591c91851cca28 siden det er saltet så kan det vel ta 10år før du har gjørt det ferdig.

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Jeg har sagt at jeg bøyre meg i støvet... Kan nesten garantere at passordet er fisk, ost, pølse, asdf eller noe sånt enkelt...

Men jeg gidder ikke kaste bort tiden på det... Tar heller å leser litt på vg.no istedet...

Takk for hjelpen anyway...

Lenke til kommentar

Nå bruker han noe som heter RaBook, som du finner på RaWeb.com eller noe (gidder ikke sjekke). Det er hvertfall et gratis-script. Hvor utbredt dette er vet jeg ikke, men jeg kan garantere deg at hvis det er passe utbredt kan du lett finne exploits på en del internettsider (som jeg ikke nevner navn på her).

Det enkleste er vel å konstruere en del rare parametere etter '?' i url-en til php-scriptet og se om du får ut noe nyttig informasjon, eller rett og slett teste om den er sårbar mot SQL-injections... Vi vet jo tross alt ikke noe om sikkerheten til dette scriptet enda.

Lenke til kommentar

Når dere allerede er i full gang med kryptering og slikt, er noen som vet hva som egentlig er forskjellen mellom md5, sha1, crc32?

Kom over krypt også og det gidde forskjellige "ord" for hver gang.. noen som kan forklare dette litt nermere? Hva er tryggest?

Lenke til kommentar
Når dere allerede er i full gang med kryptering og slikt, er noen som vet hva som egentlig er forskjellen mellom md5, sha1, crc32?

Kom over krypt også og det gidde forskjellige "ord" for hver gang.. noen som kan forklare dette litt nermere? Hva er tryggest?

Det er ofte lurt å søke på wikipedia om slike ting. De har ganske mye info om det meste:

http://en.wikipedia.org/wiki/MD5

http://en.wikipedia.org/wiki/SHA1

http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_redundancy_check

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...