Gå til innhold

Maxtor OneTouch 300GB mister partisjonstabellen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en Maxtor OneTouch 300GB som nå for andre gang har mistet partisjonstabellen sin, slik at det den bare vises som unallocated space i disk manager. Sist gang brukte jeg recovery programmer og kopierte alt inneholdet over på en annen harddisk får å så formatere den. Dette tok ganske lang tid.. og nå har jeg heller ikke nok ledig plass til å redde alt. Kan jeg ikke på noen måte bare gjenopprette den tabellen igjen slik at dataen er der? Det er kun en partisjon med NTFS.

Håper noen kan hjelpe meg!!

Mvh

Zanzel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tidligere nevnt at man bør holde seg langt unna Maxtors eksterne harddisker, da jeg har god erfaring med disse. Kontakt Ibas!

hvorfor holde seg langt unna Maxtor sine disker?

Virker nesten som folkene her på HW er de eneste med den holdningen ovenfor Maxtor sine disker. søker du på forum i utlandet (usa) finner du faktisk få rapporter om feil på Maxtor sine disker i forhold til de andre produsentene.

Jeg har fire Maxtor disker som jeg har hatt i over ett og ett halv år, og har aldri opplevd noen feil.

Men mine står stille.

Les tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=263934&hl=

for mer info rundt maxtor sine disker.

Og Ibas er jo ikke akkurat gratis, skal være ganske viktige data før man kontakter Ibas, litt mer enn spill, mp3 og filmer.....

Blir fort noen titusner for å redde data fra en disk der.

Lenke til kommentar
Har tidligere nevnt at man bør holde seg langt unna Maxtors eksterne harddisker, da jeg har god erfaring med disse. Kontakt Ibas!

hvorfor holde seg langt unna Maxtor sine disker?

Virker nesten som folkene her på HW er de eneste med den holdningen ovenfor Maxtor sine disker. søker du på forum i utlandet (usa) finner du faktisk få rapporter om feil på Maxtor sine disker i forhold til de andre produsentene.

Jeg har fire Maxtor disker som jeg har hatt i over ett og ett halv år, og har aldri opplevd noen feil.

Men mine står stille.

Les tråden http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=263934&hl=

for mer info rundt maxtor sine disker.

Og Ibas er jo ikke akkurat gratis, skal være ganske viktige data før man kontakter Ibas, litt mer enn spill, mp3 og filmer.....

Blir fort noen titusner for å redde data fra en disk der.

Vel det er ikke uten grunn at han mener at Maxor ikke er det trygeste valget. Det en del som har opplevd at diskene ikke var så gode.

Vel hvis du må søke på et forum i USA for å komme til et sted der det ikke er så mange feil så sier det det meste. Bare fordi at du ikke har fått noen problemer med dine disker betyr ikke at han har feil. De fleste diskene dør ikke, men det er en høy feilprosent på de diskene i forhold til eks LaCie.

Angående Ibas så tror jeg at han klarer å forstå at det ikke er så smart å kontakte de for å redde Ole Ivars beste hits.

Lenke til kommentar

De eksterne Maxtor diskene er et kjent problem, du får enten bad sectors etter 5-8 mnd ellers tryner diskene uten en grunn. Bare les alle postene om OneTouch her på forumet.

Du kan prøve et program som heter GetDataBack for NTFS eller FAT32, mulig du kan redde innholdet. Men jeg råder deg til å ikke bruke disken lenger. Bruk garantien og prøv å få bytta i et annet merke.

Lenke til kommentar

takk for svar, selv om jeg ikke vet om jeg har blitt så mye klokere.. :)

Jeg har allerde brukt recovery programmer før og vet at det går.. (gjorde det sist gang) Men jeg vil gjerne fikse det slik at den ikke kommer opp som unallocated i disk manager.. er det et program som kan gjenopprette en partisjon med innehold? uten å kopiere over inneholdet til en annen hdd? Slik at det går ultra fort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...