Gå til innhold

BlueScreen ettet 3dmark05!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde enable di resterende pipelines på mitt skermkort og kjørte 3dmark05. det Var masse artifacts, men jeg valgte å fortsette bare for løye for å se resultatet. Men så plutselig får jeg en bluescreen. Jeg restarter dataen og den vil ikke boote!

problemet fortsatte meg så helt plutselig, den starter! Med pappa sitt skjermkort inni.

Jeg prøver å starte med mitt inni, men uten hell. Bare masse "snø" over hele skjermen.

Men så like plutselig starter den med mitt skjermkort!

Men den starter bare av og til! Og vis jeg kommer borti skjermkorte kommer det igjen masse "snø" på skjermen. Jeg tør nesten ikke restarte pc'en eller kjøre opp ett spill før jeg får vite hva problemet er.

Hva kan problemet være?

Zevs_ "kissa4ever" :)

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener det mangler en del relevant informasjon her... Feks hva slags kort det er, annen hw, skjedd før du enabla pipelines osv.... ? :)

Det heter gøy, ikke løye... Dialekt skal vel faktisk ikke brukes her... ?

Edit:

Ja det står på profilen hva slags HW du har, men ikke alle tenker så langt/gidder se på den til enhver tid....

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
Mener det mangler en del relevant informasjon her... Feks hva slags kort det er, annen hw, skjedd før du enabla pipelines osv.... ?

Når han sier at han har enablet resterende pipelines,så skjønner vel alle at det er et 6800 kort det er snakk om...eller gjør vi ikke det?

Det er jo innlysende at det er skjermkortet som er problemet her. Hvorfor må han da oppgi annen hw?

Til trådstarter: Et slikt problem har jeg aldri hørt om tidligere. Bare ren gjetting fra meg,men jeg tror du har skadet/ødelagt skjermkortet med moddingen.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

var det slik at ultra og gt hadde 12 pipelines og vanlig hadde 8? Husker ikke, men uansett, trolig vil en GT/Ultra chip bli solgt som en vanlig hvis det er en defekt på en av pipelinesene.

Dersom du nå har enabled denne igjen, er det trolig derferfor ting går som de går.

Du må rett og slett forsøke å få kortet tilbake i orginalstand! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig prøvd kortet i en annen maskin. Det funker fint hos ham og AV OG TIL fint hos meg.

Jeg har jo ikke gjort noen ting annet enn å enable pipelines så det skal ikke komme en fysisk skade på kortet etter det jeg har hørt.

Ta en titt Her også.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Ok, kjørte 3dmark05 nå. Gikk helt fint. men jeg fikk bare 3400. jeg pleier å få lite, men men.

Så i Rivatuner. Ingen andre pipelines var enable utenom standard.

Vi får bare vente å se hva som skjer. Jeg skal hyle ut vis det skjer noe. :)

Nå skjedde det noe mystisk igjen. Jeg skrude av pc'en for å sette på side døra. Når jeg skrudde på pc'en igjen så var skjermen bare helt svart.

JEg skrudde den av med hovedbryteren bak, og skrudde den på igjen.

Da virket det fint.

Kan det kanskje være dårlig forbinelse mellom hovedkort og skjermkort?

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Nå skjedde det noe mystisk igjen. Jeg skrude av pc'en for å sette på side døra. Når jeg skrudde på pc'en igjen så var skjermen bare helt svart.

JEg skrudde den av med hovedbryteren bak, og skrudde den på igjen.

Da virket det fint.

Kan det kanskje være dårlig forbinelse mellom hovedkort og skjermkort?

I quote myself.

Det skjer mye rart for tiden. Av og til flasher bare skjermen ut. Det blir da bare masse Snø over hele skjermen.

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...