Gå til innhold

Problemer med ekstra USB kort. Kun en av to kontakter er akt

Anbefalte innlegg

Har montert inn et USB kort i spalten på kabinettet, med tilhørende kabel som skal monteres på HK. Dette USB kortet har to kontakter og stammer fra et ASUS HK.

Pluggen som skal monteres på mitt ABIT-BD7 kort er en ti pins plugg med en blindpinne, altså ni pinner.

Det som er litt forunderlig er at kun den ene USB kontakten fungerer. Jeg har kryssbyttet, kun hatt en enhet koblet til, men til ingen nytte.

Det står i manualen til ABIT-BD7 kortet at det er to muligheter til å koble eksterne USB kontakter på. Og dette står det i manualen:

(1) To use USB port through CNR card, attach jumpers to short pin 3-5 and pin 4-6 of JP2 (Default)

(2) To use USB port through FP103 header, attach jumpers to short pin 1-3 and pin 2-4 of JP2.

Sistnevnte konfigurasjon er den jeg har satt til. Når det refereres til FP103, så er dette teksten som står ved siden av nevnte 10 (9) pins kontakten.

Jeg vet ikke om denne ASUS enheten i det hele tatt kan brukes på et ABIT kort, men det er jo litt pussig at kun den ene virker. I utgangspunktet trodde jeg dette var standardisert. Forøvrig har jeg testet flere USB enheter, men som sagt uten resultat.

Hva er et CNR kort?

Her er tekst og bilde fra manualen. Det ble vel litt smør på flesk dette.

ABIT- BD7.jpg

Takker for svar!

Edit: Jeg ser jo nå at det på tegningen er kun 6 pinner på denne kontakten, det er vel kun disse som er i bruk av 9 pinner som nevnt ovenfor. Merkelig at de ikke kan illustrere i manualen, slik det er på HK.

Ellers så er jeg glad og fornøyd. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Veslemøy på 2002-07-14 02:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CNR = Communication and Networking Riser, dvs en dedikert ekspansjonsport for diverse komm.-&nettverksting. Ta en titt på:

http://www.intel.com/technology/cnr/

Problemet er at det er hovedsaklig en OEM-greie, dvs verdiløst for de fleste av oss her på hw.no. Nå skal det sies at det er nokså nytt, så akkurat det kan forandre seg.

Men til problemet ditt:

Vet du hva pin-outen på ASUS USB-kortet er? Hvis pin-outen er forskjellig, kan dette godt være bøygen.

Hva heter dette kortet?

Lenke til kommentar

Ser dessverre ut til at det kortet ditt har kun en _ekstra_ USB port. Kortet ditt har 3 USB porter etter det der står på Komplett sin oversikt over tilkoplinger. Går ut fra at du har 2 porter bak på kortet?

Har Nokia'en i tekannen, musen er satt i bur(m.løpehjul) og tastaturet er vannavkjølt :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Bugs_Bergen på 2002-07-15 05:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...