Gå til innhold

Hjælp til valg af kamera med vidvinkel

Anbefalte innlegg

Hej :D

Jeg er på udkig efter et godt digital kamera med min. 4 megapixels. Jeg ønsker tele...men mer vigtigt er det med vidvinkel da jeg primært skal bruge kameraet til at fotografere arkitekturmodeller, arkitektur - og som rejsekamera. På grund af fotografering af arkitekturmodeller er en god makrofunktion også vigtig. Jeg havde håbet at jeg kunne holde prisen på 3-4000 kr, men er efterhånden blevet i tvivl. Jeg vil gerne have et kamera med mange manuelle indstillingsmuligheder, men som samtidig kan fungere fuldautomatisk når jeg bare har brug for et hurtigt billede. Findes der "almindelige" kameraer som opfylder alle disse krav - og samtidig tager nogle rigtig gode billeder selvfølgelig? Eller er jeg nødt til at spare op til et spejlrefleks?

Håber på lidt råd og vejledning....det er jo en jungle at finde rundt i.

:yes: Mette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon Powershot S60 og S70 virker som det rette kameraet for deg. Vidvinkel tilsvarende 28mm, 3,5x optisk zoom (tror jeg), manuelle muligheter men også en helautomatisk funksjon. Solid hus med god beskyttelse foran linsa, bra batterilevetid, rask på utløseren. Henholdsvis 5 megapixler (S60) og 7 megapixler (S70). De gir også meget bra bilder. Ikke er de spesielt store og tunge heller.

Det er vanskelig å finne kamera med god vidvinkel og god tele, men med så mye oppløsning som f.eks S70 har (7 megapixler) kan du ta utsnitt og zoome digitalt ganske mye på den måten uten at det blir for lav oppløsning.

Tror prisen ligger på 3500-4000 kroner for S60 og litt over for S70.

Sjekk de ut.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...